danijoh Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Hei! Jeg har en JVC KD G722 og en aktiv sub. Signalkabelen som gjør at subben slår seg på å hoppet av, og jeg finner ikke ut hvor bak spilleren den har vært koblet til. Skal den kobles rett til +? Daniel. Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Hei!Jeg har en JVC KD G722 og en aktiv sub. Signalkabelen som gjør at subben slår seg på å hoppet av, og jeg finner ikke ut hvor bak spilleren den har vært koblet til. Skal den kobles rett til +? Daniel. Signal kabelen, eller remote kabelen skal få +12V ja. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 (endret) hvis det er den som slår av og på subberen skal ikke den kobles rett på vanlig + på spilleren. den kan kobles til en kabel som heter "antenna", "remote" eller lignende. da får den kun strøm når spilleren er på. forresten så trenger den ikke så mye som 12v, mener å huske at det var 4,7v den trengte på det minste. etter det jeg ser er det den kabelen som er blå med hvit stripe som skal til remote på forsterkeren. evt skal den kobles inn på ledning nr 5 her, det er bare å følge den og se hvor den ender. Endret 6. juli 2008 av aklla Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Remote SKAL ha 12v ja, og den SKAL ha det fra remote utgangen på spilleren, evt aut.antenna ledningen.... Mange forsterkere som ikke skrur seg på, hvis spenningen er under 12v på remote. Remote er heller ingen signalkabel, men en strømførende kabel. Signalkabelen din skal kobles på lineout bak på spilleren Lenke til kommentar
aklla Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 7-15v trenger er ihvertfall det flere remote på forsterker trenger. en del må vel kanskje ha akkurat 12v, så det er best å holde seg til det, men ett absolutt krav er det ikke. det er jo ikke noe strøm forsterkeren bruker til å drive, kun for å vite om den skal være av eller på... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå