Gå til innhold

[AoC]Har US Collector's kode - hvordan bruke den på EU-servere?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
En kompis i Funcom har gitt meg sin collector's ed-kode. Han trenger den ikke, siden han har developer's kode uansett, men hvordan kan jeg spille på europeiske servere med den koden?

Du kan ikke bruke US kode på EU server eller motsatt. Du kan jo sende mail til [email protected] og spørre om du kan få en EU kode istedet :p Men ikke ha forstore forhåpninger.

Lenke til kommentar
Går ikke punktum.

I følge ham skulle det bare være et spørsmål om å redigere config-filene riktig, men han skulle få mer nøyaktig info fra Funcom, og det kan ta tid. Jeg hadde håp om at noen her visste hva som skulle til, slik at jeg slapp å vente enda mer på Funcom.

Om du har en kompis i Funcom så er det vel ikke værre enn å spørre om en EU kode? :p

Ikke fullt så enkelt. Selv de har begrenset antall gratiskoder.

Du kan jo sende mail til [email protected] og spørre om du kan få en EU kode istedet

Det har jeg gjort, men jeg har enda ikke fått noe svar.

Endret av Aetius
Lenke til kommentar
Tvilsomt, ettersom de veit ikke hvem du kan ha gitt US nummeret til.

Gitt nummeret til? Er da et helt vanlig nummer som må registreres på vanlig måte, bare at jeg ønsker å spille på europeiske servere og ikke USAianske.

Lenke til kommentar

SLi for å være helt ærlig skjønner jeg ikke helt hva du mener.. :p

Aetius: Det kan være du kan endre på noen config filer som i wow, ganske usikker. Men du vil uansett ikke kunne bruke EU-Forumet siden koden din er låst inn på US-Forumet.

Edit: Åpne LocalConfig.xml så bytter du ut det som står det med:

<HttpPatchAddr> http://aoc-eu-update.live.ageofconan.com/upm </HttpPatchAddr>
<ClientHttpPatchAddr> http://aoc-eu-gameupdate.live.ageofconan.com/upm </ClientHttpPatchAddr>
<ControlHttpPatchAddr> http://aoc-eu-control.live.ageofconan.com/upm </ControlHttpPatchAddr>
<HttpPatchFolder> AoCLiveEU </HttpPatchFolder>
<UniverseAddr> aoc-eu-um.live.ageofconan.com:7000 </UniverseAddr>
<DevName> conan </DevName>
<UniverseVersion> 2 </UniverseVersion>

Tror det skal funke da.

Endret av Merkoen
Lenke til kommentar

-_-"

At han GIR BORT den nåværende koden han fikk av en eller annen kis til en RANDOM PERSON.

Og hvis han DA skal spørre om å få EU versjon blir det litt dumt hvis gamle US nummeret er i bruk. (Noe helt sikkert Funcom fikser lett ved å slette kontoen.. MEN HVA VET VEL JEG ;)

... Ops sorry Caps.. XD Neida.. var bevisst skrivd i store bokstaver

Lenke til kommentar
-_-"

At han GIR BORT den nåværende koden han fikk av en eller annen kis til en RANDOM PERSON.

Og hvis han DA skal spørre om å få EU versjon blir det litt dumt hvis gamle US nummeret er i bruk. (Noe helt sikkert Funcom fikser lett ved å slette kontoen.. MEN HVA VET VEL JEG ;)

... Ops sorry Caps.. XD Neida.. var bevisst skrivd i store bokstaver

Her tror jeg du misforstår en del.

Saken er at en kompis av meg jobber i Funcom, og fikk en US collector's edition fra sin arbeidsgiver. For omtrent et år siden fikk vedkommende en PC av meg, da jeg hadde en til overs og han ikke hadde noe som kunne dra AoC, og avtalen var at jeg skulle få spillet av ham når det kom ut i bytte. Som sagt så gjort, men koden han fikk av Funcom viste seg å være en US-kode, som altså er fullt ut lovlig og gyldig og ikke i bruk av noen andre. Problemet er bare at jeg gjerne vil spille på en europeisk server, slik at jeg kan spille med venner, kolleger og min samboer - som alle sammen spiller på europeiske servere.

Funcoms AoC-forum interesserer meg ikke, så akkurat det er ikke noe problem.

Endret av Aetius
Lenke til kommentar

Vel da installerer du AoC på vanlig måte, så bytter du ut innholdet i LocalConfig.xml med den jeg sa (ikke fjern\endre på <PatchVersion> x2a472a492e2e072c3e1975d500410f35 </PatchVersion> ;) Da får du iallefall riktig patch osv.

Lenke til kommentar

Nå fikk jeg en slags svar fra Funcom om dette, i form av en slags FAQ som tilsynelatende ikke ligger tilgjengelig på websidene av en eller annen grunn:

Question: “I accidentally bought a US copy of the game but I live in the EU and I want to play on EU servers with my EU friends. Can you swap it for me?”

Answer: Our apologies but no. Unfortunately this is not something we are able to do. You will need to purchase the EU version of the game to be able to access EU servers.

Ikke helt svar på hva jeg spurte om, men alt support sa som ikke var standardsvar var

Who provided you with a CE code?

og da jeg ikke vil lage vanskeligheter for Funcompisen min, har jeg ikke tenkt å oppgi det. Tror heller jeg skal be om å få en av hans vanlige EU-versjoner i stedet jeg, så får jeg heller gi slipp på tanken om CE.

Lenke til kommentar
Vel 'in that case', kan jeg få koden din da, så kan jeg bruke den på EU Serverne.. ? :-P

Morroklumpen! Nei, den skal kompisen min få beholde selv.

Jeg ser ikke helt problemet ditt.

Hvorfor gi den tilbake da du fint kan bruke den selv? Du sa jo selv at du ikke hadde bruk for forumet. Det eneste du må skfite i Local.xml filen er hva jeg skrev litt over, slik at din AoC Client connecter til en EU server istedet for en US Server. Men men du ser selv.. :p

Lenke til kommentar

Jeg forstod deg dithen at du ikke var sikker på at det ville funke? Og jeg vil helst ikke ta sjangsen på at det ikke funker, om jeg prøver, i tilfelle de da sperrer koden eller noe annet dumt.

Endret av Aetius
Lenke til kommentar
Jeg forstod deg dithen at du ikke var sikker på at det ville funke? Og jeg vil helst ikke ta sjangsen på at det ikke funker, om jeg prøver, i tilfelle de da sperrer koden eller noe annet dumt.

Neida de sperrer nok ikke koden din.

Og ja det funker (bekrefta av aoc gm jeg vet om)

Men gjerne kom med "US" infoen, så kan jeg teste om US funker på EU :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...