Chris_lox Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 (endret) Hei! Har en kjæreste som skal ha seg et speilreflekskamera som skal brukes i skolesammenheng. Er en frilufts-linje, så kameraet bør være greit å ta med seg og rimelig lett å bruke. Spørsmålet blir da om EOS 450D eller Nikon D60 er gode valg? I og med at de to ligger relativt likt mtp. pris, lurer jeg på hvilket av de to som er best valg? Spesielt med tanke på kjøp av objektiver senere. Noen tips? Kom gjerne med forslag til andre kameraer som ligger i samme prisklasse! Endret 6. juli 2008 av Chris_LoX Lenke til kommentar
ThomasKarlsen Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Både Canon eos 450d og Nikon d60 er gode kameraer. 450d har noen flere funksjoner (liveview blant annet) enn hva nikon d60 har. Det jeg synes du/dere bør gjøre er å dra i en fotobutikk å prøve å holde i de to aktuelle kameraene. Trykk på knapper å føl dere frem til hvilket grep dere liker best. Dere kan uansett ikke gå feil ved kjøp av 450d eller d60. Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 6. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2008 Okay! Takk for tipset! Har tatt i begge selv, men får vel ta hun med slik at hun får si hva hun syns! Hva er liveview? Lenke til kommentar
EspenE Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 En funksjon der du kan bruke skjermen bak på kameraet som søker på samme måten som på et kompaktkamera. Etter mitt syn lite viktig. Har det selv på mitt kamera, men har aldri vært i nærheten av å bruke det. Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 6. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2008 Okay, skjønner! Kan man bruke alle objektiver til Canon på dette kameraet! Vet hun har noen gaaaamle objektiver liggende. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Okay, skjønner! Kan man bruke alle objektiver til Canon på dette kameraet! Vet hun har noen gaaaamle objektiver liggende. Hvis de er så gamle at de ikke heter EF et-eller-annet (med andre ord, er beregnet for manuell fokus), så kan du ikke bruke de. Tom Lenke til kommentar
hean Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Ett speilreflekskamera gir utrolig gode bilder selv mot de beste kompaktkameraene men en stor ulempe med disse er så klart størrelsen. Hvis ikke økonomien begrnser dette så anbefaler jeg sterkt å supplmentere med ett allværskamera fra Olympus i kompaktklassen. Ett speilrefleks vil være mer tungvint å ta med seg og ta frem i mange situasjoner og i en del tilfeller på denne linjen vil det være risikabelt med tanke på å kunne ødelegge kameraet. Derfor synes ihvertfall jeg at ett kompaktkamera i tillegg som tåler litt vann og røff behandling vil være perfekt. Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 6. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2008 Takk for tipset, skal absolutt vurdere det Lenke til kommentar
Anew Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Kompakt speilrefleks som tåler litt vær og vind = Pentax K200D. Bør absolutt vurderes. Kitobjektivet er ikke like solid, men tåler nok mer enn man tror. Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 10. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2008 Takk for alle tips! Ble ett 450d og et 18-200mm 3,5-6,3 objektiv med optisk stabilisator Ser ut som det var et godt valg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå