Gå til innhold

Erfaring med overgang fra Windows


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Usikker på hva som kan være feilen. Vær sikker på at du har oppdatert systemet til siste versjon for at eventuelle småfeil kan være fikset. Åpne programmer som vises i Dock, kan naturlig nok ikke fjernes ved mindre det er instillinger for dette i programmet. Det er lukkede programmer som har en snarvei i dock en kan fjerne.

 

Uansett er nok ikke dette en tråd egnet for denne samtalen, du får gi meg en PM om du får iChat oppe og går, så kan jeg kanskje gi deg noe hjelp om du vil ha det :)

Endret av Rexinor
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

@Anathema: Bare som et generelt tips, er det greitt å være klar over at ikke alle programmer åpner hovedvinduet når du starter dem, men du vil allikevel ha menylinjen øverst..

I tillegg brukes cmd (command) tasten som "ctrl", så mange av snarveiene er det samme, f.eks ctrl+a blir cmd+a

 

Når det gjelder tutorials så kommer det faktisk ferdig installert med osx!(kan man få det mye lettere? :)) hvis jeg ikke husker helt feil er det en intro guide mm. under "Machintosh HD" og "User guides.." eller noe sånt heter mappa. Kanskje verd å ta en titt på. Såvidt jeg husker tok den for seg alt som er "verd å vite" for nybegynnere (som meg selv)

Endret av Slettet-qfohT7
Lenke til kommentar
De viste hvordan man kan fjerne ting fra Dock i den ene videoen. Når jeg prøver, nekter systemet plent. Prøver å fjerne Automator, som jeg dro ned ved en feil. Dessuten vil ikke Ichat åpne seg. Litt forkjølet?

Sikker på at ikkje programmet køyrer? Klikk ein gong på ikonet å sjå om det ikkje kjem opp namnet på programmet øverst i filmenyen. Om det skjer trykker du Command (CMD) og Q. Då skal du sjå at det forsvinn og du kan nå dreg ikonet bort frå docken (mest sannsynleg).

 

Tips til alle forresten. Det smarteste eg har prøvd for Mac er Quicksilver

Fikk det anbefalt av ein kompis som har hatt Mac mykje lengre enn meg. Fantastisk smart. Orker ikkje skrive så mykje om det no (er seint), men les om det. Og ikkje minst, prøv. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...