2Olav Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 (endret) Får velge meg en ny telefon gjennom jobben. De fleste telefoner oppfyller nok mine krav, men når jeg først skal ha ny, kunne det vært artig med en som har god videoppløsning, så jeg kan supplere mine videoopptak fra en kameramobil, de gangene jeg ikke har med videokamera. Er også takknemmelig for andre forslag til mobil. (trenger ikke å være av de billigste da jeg ikke skal betale selv) :!: Endret 6. juli 2008 av 2Olav Lenke til kommentar
JackBauer2 Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Det ryktes om at LG kommer med en oppfølger til salgssuksessen Viewty til høsten. Oppløsningen på denne skal være 720 X 480. Det står mer på Amobils sider, bruk søkefunksjonen og skriv Viewty. Lenke til kommentar
2Olav Skrevet 8. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2008 Det ryktes om at LG kommer med en oppfølger til salgssuksessen Viewty til høsten.Oppløsningen på denne skal være 720 X 480. Det står mer på Amobils sider, bruk søkefunksjonen og skriv Viewty. Takk for svar. Den så jo skikkelig stilig ut. Da begynner det å nærme seg standard TV-oppløsnig på 720x576. Videofunksjonen har vel ikke vært særlig prioritert fram til nå. Om et par år kommer de sikkert i HD-oppløsning også. Lenke til kommentar
JackBauer2 Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Bare hyggelig! Slik jeg har forstått det kunne man lansert langt bedre video-opptaksmuligheter på mobiler her og nå, men det har foreløpig ikke vært noen salgsdrivende faktor. Leser du previews av nye telefoner står det sjelden noe om video-oppløsningen. Selv syns jeg video-opptak som hovedregel er langt mer underholdende enn et bilde, men der tilhører jeg åpenbart minoriteten. Lenke til kommentar
mannyboi Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Om et par år kommer de sikkert i HD-oppløsning også. Det setter jeg i tvil, jeg tror ikke du aner hva som kreves for å kunne ta opp, komprimere og spille av video i 1080p? For ikke å snakke om stor og kraftig bildebrikke. Rå ukomprimert HD-film tar ekstremt mye diskplass uansett, og du hadde ikke hatt mange minuttene å gå på. For ikke å snakke om produksjonskostnadene og hva prisen på telefonen hadde blitt. Tror det blir lenge til vi tar opp video i 1080i/p på mobiltelefonen! En må huske at oppløsning ikke er alt, kvaliteten på eksponeringen er og blir dårlig om bildebrikken har dårlig kvalitet på bildene, uansett oppløsning. Jeg tror ikke video-opptak på telefonen kommer til å ta så veldig fart i nærmeste framtid, så snart man får tatt opp i TV-format 720x576 blir sikkert mannen i gaten fornøyd, de litt kresne får kanskje telefoner som har mulighet for å ta opp i 1280x800/960 slik at de kan redigere og vise den på vanlige pc-skjermer. Lenke til kommentar
Laland Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Den dagen telefoner som kan filme i 1280*720 med en noenlunde grei kvalitet kommer til Norge, så kan jeg garantere produsenten ihvertfall ètt salg Lenke til kommentar
2Olav Skrevet 9. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2008 Om et par år kommer de sikkert i HD-oppløsning også. Det setter jeg i tvil, jeg tror ikke du aner hva som kreves for å kunne ta opp, komprimere og spille av video i 1080p? For ikke å snakke om stor og kraftig bildebrikke. Rå ukomprimert HD-film tar ekstremt mye diskplass uansett, og du hadde ikke hatt mange minuttene å gå på. For ikke å snakke om produksjonskostnadene og hva prisen på telefonen hadde blitt. Tror det blir lenge til vi tar opp video i 1080i/p på mobiltelefonen! Det var bare en tanke når man ser utviklingen. Når man ser disse små Sanyo Xacti-lignenede kameraene som filmer i HD på minnekort, hadde det ikke forundret meg om man om et par år hadde klart å forminske noe lignende og putte det hele i en telefon. Det er klart: 1080p finner du ikke selv på svært dyre videokameraer, men 1080i hadde kanskje ikke vært noen umulighet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå