Svkj Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 Har en Compaq 5686, 450Mhz, 384MB SDRAM. Skal legge inn nytt operativsystem, men er usikker på hva som er mest fornuftig. Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 Ville valg XP. Kjører win2k på en 500Mhz 384Mb ram, og tar du av litt av ballong efekten i XP er det liten forskjell. Lenke til kommentar
ripset Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 Diffinetivt Xp, eller Linux. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 tja ! Hvor stor HD har du ! Lenke til kommentar
Marius Horten Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 XP uten tvil, men 2k hadde vært bedre tror jeg Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 rangert 1. Xp 2. Win98 se 3 Me Lenke til kommentar
enemigo Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 Legg inn XP! Så leser du her etter litt tips for å optimalisere ytelsen: http://www.tweakxp.com Kan øke ytelsen endel ved å skru av skygger på vindu osv... XP er mest stabilt, så 98se, så ME Knut ...mine erfaringer hvertfall! Lenke til kommentar
leader Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 Xp er desidert mest stabilt,Ytelsen er oxo meget bra, men liker masse minne. det er faktisk det beste ms operativsystemet som er laget. har kjørt alle ms systemer men ingenting slår Xp. dette er ikke bare min mening, det fins 100vis av nettsider som sier det samme som er mer erfarne enn meg.... så et godt råd : installer WIN XP Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 Har en Compaq 5686, 450Mhz, 384MB SDRAM. Skal legge inn nytt operativsystem, men er usikker på hva som er mest fornuftig. Ja da ! Ser at det er masse meninger om os. Men hva som var det egentlige spm. "hva som er mest fornuftig" Hvis kroppen har en 2Gb hd så er ikke det noe fornuftig å stappe xp`en inn i Hdèn eller hva ? Lenke til kommentar
norway Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 Min personliger erfaring , Win98(brukte det i 1 år) kræsjet 2 ganger til dagen. Nå har jeg xp , har jeg virkelig uflaks , så henger maskinen seg 1 gang i måneden. Og når spill "henger" seg , så henger ikke hele XP seg , i motsettning til 98.Det er noe jeg liker , ettersom jeg bruker 60% av tiden på PC`en til spill. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 Min personliger erfaring , Win98(brukte det i 1 år) kræsjet 2 ganger til dagen. Nå har jeg xp , har jeg virkelig uflaks , så henger maskinen seg 1 gang i måneden. Og når spill "henger" seg , så henger ikke hele XP seg , i motsettning til 98.Det er noe jeg liker , ettersom jeg bruker 60% av tiden på PC`en til spill. Hadde du 98 eller 98 SE ? Lenke til kommentar
norway Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 Har en Compaq 5686, 450Mhz, 384MB SDRAM. Skal legge inn nytt operativsystem, men er usikker på hva som er mest fornuftig. Ja da ! Ser at det er masse meninger om os. Men hva som var det egentlige spm. "hva som er mest fornuftig" Hvis kroppen har en 2Gb hd så er ikke det noe fornuftig å stappe xp`en inn i Hdèn eller hva ? Litt pirk pirk her , men alikevell , se på overskriften hans , "hva er mest stabilt" , tenkte du på det? Jeg ser med andre ord 2 spørsmål i innlegget hans. Jeg svarte på et av spørsmåla hans.... Lenke til kommentar
norway Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 Min personliger erfaring , Win98(brukte det i 1 år) kræsjet 2 ganger til dagen. Nå har jeg xp , har jeg virkelig uflaks , så henger maskinen seg 1 gang i måneden. Og når spill "henger" seg , så henger ikke hele XP seg , i motsettning til 98.Det er noe jeg liker , ettersom jeg bruker 60% av tiden på PC`en til spill. Hadde du 98 eller 98 SE ? 98SE , 2 ganger til dagen var gjerne litt overdrevet , men VELDIG ofte møtte jeg veggen med 98. Lenke til kommentar
indahla Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 2 ganger om dagen var ikke uvanlig for meg da jeg kjørte win98. Hoppet glatt over ME og gikk rett til XP for 1 1/2 år siden. Kjørte det første året på en Dell Dimension og krasjet faktisk ikke en eneste gang på et år...!!! Nå har jeg brukt en "selv-bygd" i 1/2 år og nå krasjer XP en gang i uka, ca. Tipper det har noe med hardware'en å gjøre... Men, for å svare på spørsmålet. Legg inn win2000. Bruker det på alle maskiner på jobb og det er veldig stabilt. Trenger ikke heller ikke så mye minne som XP (min erfaring). Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 Har en Compaq 5686, 450Mhz, 384MB SDRAM. Skal legge inn nytt operativsystem, men er usikker på hva som er mest fornuftig. Ja da ! Ser at det er masse meninger om os. Men hva som var det egentlige spm. "hva som er mest fornuftig" Hvis kroppen har en 2Gb hd så er ikke det noe fornuftig å stappe xp`en inn i Hdèn eller hva ? Litt pirk pirk her , men alikevell , se på overskriften hans , "hva er mest stabilt" , tenkte du på det? Jeg ser med andre ord 2 spørsmål i innlegget hans. Jeg svarte på et av spørsmåla hans.... Jepp ! Tenkte på det mest stabilt oxo, men; stabiliteten i et OS er oxo avhengig av det du stapper i maskinen din i form av programmer og spill. Samtidig skal man sørge for at tilpassede, "les, ikke nødvendigvis de siste", drivere er innstallert. Og da snakker vi ikke om HW stabiliteten nå, det kommer i tillegg. Lenke til kommentar
Oldie Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 Bruker fortsatt Win Me (Athlon 1,2 GHz). Kjører vanligvis dagsøkter på 14 til 18 timer. Sjelden plaget med krasj, så maskinen i 450MHz-klassen vil jeg absolutt anbefale å kjøre "gammel-Windows" (98/Me). Lenke til kommentar
Krishell Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 Min xp stod på 2 måneder (59 dager ellerno) i fjor sommer. etter mye mc kjøring og bading kom jeg på maskina stod på. DA var jeg overaska. eneste som hadde skjedd var at adsl modemmet var koblett fra. ellers like raskt. eneste som var trekt var faktisk den popuppen på msn som var litt laggete. men restarta ved en feil da jeg mekka no husker jeg. Lenke til kommentar
alaruz Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 Har en Compaq 5686, 450Mhz, 384MB SDRAM. Skal legge inn nytt operativsystem, men er usikker på hva som er mest fornuftig. Jeg har ikke lest alle poster. Tar bare utgangspunkt fra første innlegg Uansett siden du ikke nevner bruksområde. - Ville jeg sagt Windows 2000 er mest stabilt av Windows serien. Men skal du ha et skikkelig OS (hvertfall når det kommer til stabilitet blant annet...) så ville jeg gått for Linux eller FreeBSD. Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 Min personliger erfaring , Win98(brukte det i 1 år) kræsjet 2 ganger til dagen. Nå har jeg xp , har jeg virkelig uflaks , så henger maskinen seg 1 gang i måneden. Og når spill "henger" seg , så henger ikke hele XP seg , i motsettning til 98.Det er noe jeg liker , ettersom jeg bruker 60% av tiden på PC`en til spill. hvis du krasher så ofte så er det seriøst brukerfeil! Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 Stabilitet: 1.Windows 2000 2.Windows XP 3.Windows 98 Second Edition 9.Windows Melenium Edition Ettersom PC'en din ikke er en av de nyeste så vil du sikkert ha et lett system: 1.Windows 98 Second Edition 2.Windows Melenium 3.Windows 2000 4.Windows XP Dette er ikke rangert etter de offfisele kravene men etter erfaring... Med telletubieland avslått så ville nok XP være på samme plass dom 2000... Har ikke prøvd *NIX, sikkert et bra alternativ det og Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå