bjornyg Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 (endret) Hei! Skal bygge meg en ny pc nå snart, og har funnet de Komponentene jeg ønsker meg. Dette blir min andre selvbygde, men den første med SLI og vannkjøling. Hvis dere forslår noen andre komponenter, så må de ikke være noe dyrere enn det jeg har satt opp nå. Hvor kraftig strømforsyning trenger jeg? Vil helst ha en fra Thermaltake, og har sett litt på Toughpower 1000 watts utgaven. Ser at den er Crossfire ready, men vil den fungere i et SLI oppsett, og gir den nok strøm? Hvis dere har noen andre forslag, så SKAL den være modulær og stille... Har lagringsharddisk, kabinett, DVD-brenner, høyttalere, mus, tastatur og skjerm fra tidligere maskin, så jeg trenger ikke mer enn det som står i handlevogna. Handlevogna Takk for tips! Endret 6. juli 2008 av bjornyg Lenke til kommentar
orc111 Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 GTX 260? en Radeon 4870 gir bedre resultater og er mye billigere, men hvis du har en GTX 260 fra før av så skjønner jeg. 1000 watt'en går nok bra. Men de fleste som skal kjøre SLI med de kortene går opp i 1200-1300 watt(inkl. Prosessor og andre komponenter). Hvis der er Crossfire certified så er det SLI certified også. og motsatt. Lenke til kommentar
bjornyg Skrevet 7. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2008 Har ikke GTX 260 fra før av nei... Vet at ATI er billigere, men jeg er nVidia fan Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Yay ^^ Hvilket kabinett skal du bruke? Skal du vannkjøle skjermkortene også? Hvor mange vifter skal du ha i maskinen? Lenke til kommentar
bjornyg Skrevet 7. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2008 (endret) Yay ^^ Hvilket kabinett skal du bruke? Skal du vannkjøle skjermkortene også? Hvor mange vifter skal du ha i maskinen? Kabinettet mitt er et Aplus Twin Engine. Det er 2 stk. 25 cm vifter, en foran og en på siden. Jeg kommer til å bruke 12 cm vifta som følger med vannkjølinga bak. Skal ikke vannkjøle skjermkortene, bare Raptor-disken og cpu'en. Den store 25 cm vifta i siden kommer til å skyve mye luft inn på skjermkortene. Endret 7. juli 2008 av bjornyg Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Da er det ikke noe som hindrer deg da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå