richardhal Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Hei folkens har tatt et bilde som er som er 2590 x 3850 har justert og gjort det slik jeg vil ha det, men da jeg kommer til print delen i cs3 så vil den ikke fylle bildet helt ut til A4, Jeg prøvde og sette 21 x 29,7 i crop tool og dra ut men da får den ikke med seg den nederste delen av bildet, Jeg skjønner at den gjør det for og beholde proposjonene i bildet. Men hva skal til for at jeg skal få kjørt dette ut i A4. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Forholdene må være like. En side MÅ være x*21cm og en side MÅ være x*29,7. Den ene siden kan godt være 148,5cm, men da MÅ den andre være: (148,5cm/29,7cm)*21cm= 105cm Forholdene må være like, altså du må kutte bildet. BAre skriv inn forholdene, og lag et utsnitt som passer, og voila! Lenke til kommentar
richardhal Skrevet 6. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2008 Men når jeg gjør det så er det deler av bildet som jeg vil skal være med som jeg ikke har mulighet til og få med ved og sette de verdiene. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 (endret) Nei, det er enkel fysikk det. Evt så kan du croppe ut over bildet, men da må du legge på ramme. Du KAN jo strekke bildet, ikke at jeg ville gjort det, men... Endret 6. juli 2008 av Mr. Olsen Lenke til kommentar
richardhal Skrevet 6. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2008 Ok prøver det og ser hvordan det blir, takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå