EldarH Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Hei! Trenger litt hjelp til dette. Hvor mye luft skal jeg ha i mine dekk 235 /35 R19? Bilen er en 2000 mod Audi A4 1,6. På oversiktene på bensinstasjoner står ikke min størrelse oppført. Bare det orginale. Håper noen kan gi et kjapt svar på dette På forhånd takk. Lenke til kommentar
eab Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 nærmere 2,8bar vil jeg si. Lett å slå istykker felger med såpass lite trykk som 2,1bar Lenke til kommentar
EldarH Skrevet 6. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2008 (endret) Hmmm blir litt usikker her, Er vel litt forskjell på #tipper" 2,1 og "nærmere" 2,8.. HeHe :-) Er det ikke noen som vet mer nøyaktig hva jeg skal ha? Eller bekrefte at jeg skal ha ca 2,1 eller 2,8 :-) Endret 6. juli 2008 av EldarH Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Der ville jeg hatt 40 psi (pund), kanskje litt ekstra hvis du føler det ikke blir for ukomfortabelt Lenke til kommentar
EldarH Skrevet 6. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2008 Der ville jeg hatt 40 psi (pund), kanskje litt ekstra hvis du føler det ikke blir for ukomfortabelt Hvor mye er det i bar? Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 (endret) ca. 2.75 http://www.google.com/search?client=opera&...-8&oe=utf-8 Endret 6. juli 2008 av jale Lenke til kommentar
EldarH Skrevet 7. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2008 (endret) Verkstedet som så på spissinga mi i dag mente på at 2,5 bar forann og 2,4 bar bak va passe. Tevo dekk (Ålesund) som skifta dekk mente på 2,9 men når e sjekka etterpå var det ca 3 bar, vertfall ifølge Statoil sin måle Alle sier forskjellige tall så er fryktelig vanskelig å vite hva man skal gjøre. Endret 7. juli 2008 av EldarH Lenke til kommentar
eab Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Kjør med det du syns er best. Følg så med hvordan dekkene blir slitt. Men igjen, lavt trykk i lavprofildekk gjør at det skal mindre til for å bulke felgen Lenke til kommentar
Leomax Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Fyll det som står oppgitt av dekktrykk i tanklokket. Selv om din dimensjon muligens ikke er oppgitt der er det mest gunstige å bruke det som er oppgitt av dekktrykk på standar dimensjon. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Det er nok ikke noe særlig å kjøre med 32 PSi på 235/35-19.. Slites feil i tillegg til at du ikke har noe beskyttelse av felgen om du treffer et hull (noe som ikke er et ukjent fenomen på norske veier) eller en stein, kant, osv, osv.. Lenke til kommentar
SilverCRX Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Spørs veldig hva slags dekk det er. Er det snakk om billige og harde dekk, kan man mer enn gjerne ha i 3.0 bar (44psi). Mykere dekk varierer veldig, noen av de har veldig lett for å slite midten uansett trykk, rett og slett fordi de er svært myke (meget vanlig bl.a ved piggfrie vinterdekk av den gode typen). Så man blir nødt til å kompensere for allerede ujevn slitasje ved å ha i mindre luft enn anbefalt. Det er ikke alltid enkelt å slite lavprofildekk jevnt. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Har aldri hørt at myke dekk sliter mer i midten.. Tvert imot, de vil slite der tyngden er nærmest, altså ytterkant innvendig og utvendig.. Har heller aldri hørt at dyrere vinterdekk sliter mer i midt ved vanlig lufttrykk, tvert imot der også.. Dette er noe jeg av erfaring med egne dekk (Blant annet Conti WinterVikingContact 3 og Nokian Hakkapelitta RSi) kan si er helt sikkert.. Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Selv kjører jeg på 3bar. Audi A3 235/35/19 Lenke til kommentar
SilverCRX Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Har aldri hørt at myke dekk sliter mer i midten..Tvert imot, de vil slite der tyngden er nærmest, altså ytterkant innvendig og utvendig.. Har heller aldri hørt at dyrere vinterdekk sliter mer i midt ved vanlig lufttrykk, tvert imot der også.. Dette er noe jeg av erfaring med egne dekk (Blant annet Conti WinterVikingContact 3 og Nokian Hakkapelitta RSi) kan si er helt sikkert.. Mulig du har andre erfaringer enn meg, spørs litt hva slags vinterforhold du snakker om. Men på det vi kaller vanlig norsk vinter her (mest våte veier, svært sjelden det er vinterføre på hovedveiene), vil gode vinterdekk i 205 og oppover slites meget fort på midten av banen. Dette gjelder både ContiVikingContact3 og Hakka RSi, samt Blizzak. De andre "gode" piggfrie, som Michelin og Dunlop, er ikke like ille. Gjelder forøvrig det samme for piggdekkene. Problemet er kreftene som påvirker dekket i hastighet, midten av banen slynges mot veien og det slites fort. Du er nok også klar over at begrepet vinterluft ikke gjelder for slike dekk, nettopp pga. av voldsom slitasje. Dette er ihvertfall min erfaring, basert på noen tusen vinterdekk i året. Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Jeg hadde fylt 3 bar rundt om.. Lenke til kommentar
amaab Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 2001 A3 235/35x19 har 2.7 bar i. Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 235/45/17 på min E39, den har jeg hatt 3 bar i hele sesongen og det er ikke blitt slitt noe skjevt her. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Kjører også 3bar på Audien, dette ble også anbefalt av dekkselgern. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå