Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvordan er det med reperasjon av motorsykkeldekk?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei!

Det er noe jeg alltid har nektet for å gjøre selvom sjefen min sa jeg skulle gjøre det..

For ikke lenge siden fikk han høre at det er strengt forbudt, så han måtte be om unnskyldning for alle gangene han har kjeftet på meg der..

Jeg ville annbefalt deg å kjøpe et nytt dekk ;)

Lenke til kommentar

Okei. For en sjef for et båt- og motorsykkelverksted sa at jeg kunne få fikset dekket. Dette var på hans regning, så kanskje derfor han sa det (for at det skulle bli billig for han).

Men det er altså ulovelig? Står det en plass i lovverket så jeg har noe å referere til? :)

Lenke til kommentar

Det er sikkert ikke mer enn en 100-lapp for å plugge det, med mindre han gjør det selv da, for da koster det ikke mer enn 2-3 kroner for pluggen pluss 2 minutter i arbeid..

Et nytt dekk kan fort koste 1000 kroner++, så er nok bare derfor :)

Lenke til kommentar

Det gjør jeg desverre ikke, men fikk beskjed om at vi måtte slutte med plugginger i det hele tatt, nettopp fordet at det er en veldig midlertidig reparasjon fram til du kommer til et kyndig dekkverksted :)

Du kan jo si at du kjenner en (meg) som jobber på dekkverksted og han sier det ikke er lov ;)

Mulig Jurist kan hjelpe deg med en paragraf på dette ;)

Lenke til kommentar

Kan ikke huske om sykkeldekkene faller innom det samme som personbildekk når det gjelder hva som er tillatt å reparere, men jeg mener at de gjør det (må på jobb for å finne det ut).

Da er det primært sett hastighetskoden som bestemmer hvorvidt det er tillatt eller ikke.

V --> er omtrent aldri tillatt å reparere, W --> er ikke tillatt i det hele tatt.

Forøvrig så hadde jeg aldri, A-L-D-R-I, kjørt en sykkel med reparerte dekk. Marginene er rett og slett alt for små på sykler.

Vi reparerer kun slangene (om det er slange-hjul) ved slike forespørsler, dekkene går på dynga.

Du kan jo forøvrig minne han på at han kan bli strafferettslig ansvarlig om noe skulle skje pga. hans lovlige (?) reparasjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...