Feltherre Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Siv vil stoppe 90 prosent av asylsøkerne Rett i lukket mottak Alle som kommer inn i første omgang, skal plasseres i et lukket asylmottak Her er noen av de andre strakstiltakene Frp vil gjennomføre i regjering fra 2008: - Kutte avgifter på bil og bensin - Mer penger til veier og samferdsel - Stanse garantilønn til kunstnere og redusere overføringene til teatrene og operaen. - La private firmaer utføre politioppgaver - Stoppe CO2-rensingen av gassen på Kårstø - Utrede mulighetene for kjernekraft - Legge ned de regionale helseforetakene og la sykehusene bestemme mer selv. Lenke til kommentar
Varmo Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 mens hun vil få massiv kritikk og bli slaktet av majoriteten av befolkningen.Det er noe de rødgrønne får idag. En slik tulleball vil du altså ha en periode til? Hadde ikke sett denne før, genial Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 FrP baserer seg på opportunitetsprinsippet, hvilket leder til en vingling og vankelmodighet som ville skade landet om partiet fikk noen makt. Hva i all verden er det du babler om? Det er jo få partier som har vært så konsekvente som Frp. Det er en grunn til at Frp stadig må riste på hodet og konstatere at andre partier "stjeler" politikken de har ført i alle år. Jeg skjønner ikke at de som kan minst om Frp alltid må påstå at partiet vingler så fælt. Hvis det er noen som vingler så er det AP. Hvis det skulle gå så riktig ille at FrP ville kommet til makta, så tror jeg at de vil, som frevild over sier, vingle så mye at de etter kort tid ville blitt avsatt. Vennligst påvis at Frp vingler mer enn andre partier, takk. Og la oss ikke glemme de idiotiske utsagnene nylig om hvordan penger til kultur skal formidles. De graver sin egen grav ... De graver sin egen grav med støtte fra 1/3 av befolkningen? Zimbabwe fører katastrofepolitikk, Sudan fører katastrofepolitikk, verdens beste land å bo i fører ikke katastrofepolitikk. Jovisst. Enorm sløsing, rente som fyker til værs, pasienter dør i sykehuskø, osv. Innlegget ditt reflekterer noen av grunnene til at jeg har Siv oppe i halsen om dagen, selvom det er ganske høy sannsynlighet for at jeg stemmer FRP ved neste valg, omtrent det eneste som kommer fra Siv og resten av FrP er endeløs sutring og overdramatisering. Du har tydeligvis aldri hørt Martin Kolberg (eller andre politikere på venstresiden for den saks skyld) syte om Frp... Hvorfor er det greit at Kolberg syter over Frp, men når Frp syter så er det fryktelige greier? Dobbeltmoral er et fint dyr... Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Penger kan ikke redde liv alene. De kan lett investeres i utenlandske aksjer, men for å øke kapasiteten i helsesektoren, bygge veier, få mer politi, så er det nødvendig med personer som utfører jobben også. Vi fant ingen sykepleiere i Nordsjøen. Man må altså bygge opp skjermet sektor om dette skal realiseres uten arbeidsinnvandring (arbeidsinnvandring er uansett ingen løsning for eksempelvis politiet). Det betyr per definisjon en overføring av arbeidskraft fra konkuranseutsatt sektor (ekspororienterte sektorer) og over til skjermet sektor (mye av dette er offentlg sektor). 1. Helsearbeidere og veibyggere trenger ikke jobbe i offentlig sektor. 2. Veibyggere kan tas inn til Norge for en kort periode. 3. 700.000 i arbeidssyktig alder blir betalt av staten for å gjøre ingenting. Flere hundre tusen av disse kan lett tas ut i jobb igjen. 4. Frp. vil kutte andre steder i offentlig sektor og lediggjøre arbeidskraft. Du konstruerer problemer som ikke eksisterer. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Zimbabwe fører katastrofepolitikk, Sudan fører katastrofepolitikk, verdens beste land å bo i fører ikke katastrofepolitikk.Eh... Norge har gitt flere hunder millioner i støtte til regimet til mugabe så vi er absolutt medskyldige i hva som nå skjer i det landet. omtrent det eneste som kommer fra Siv og resten av FrP er endeløs sutring og overdramatisering. Hvordan vil du beskrive de rødgrønnes stadige omtale av hva som vil skje med Frp i regjeringsposisjon etter neste valg? "endeløs sutring og overdramatisering"? Lenke til kommentar
The Hoff Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Zimbabwe fører katastrofepolitikk, Sudan fører katastrofepolitikk, verdens beste land å bo i fører ikke katastrofepolitikk.Eh... Norge har gitt flere hunder millioner i støtte til regimet til mugabe så vi er absolutt medskyldige i hva som nå skjer i det landet. omtrent det eneste som kommer fra Siv og resten av FrP er endeløs sutring og overdramatisering. Hvordan vil du beskrive de rødgrønnes stadige omtale av hva som vil skje med Frp i regjeringsposisjon etter neste valg? "endeløs sutring og overdramatisering"? Mitt inntrykk er at FRP med Siv i spissen både sutrer og "raser" desidert mest, dette er noe de bør slutte med ASAP. Og når det gjelder renta, er ikke det vedtatt at politikken som føres har temmelig lav innvirkning på renta?`Og når renta stiger i Norge, er ikke det et direkte resultat av at "folk flest" har mer penger mellom hendene? @ Pricks: Du kan nevne så mange tabloide skrekkeksempler du bare vil, men Norge fører ikke "katastrofepolitikk" pr dags dato, det vitner om lav samfunnskunnskap å hevde noe slikt. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 (endret) Mitt inntrykk er at FRP med Siv i spissen både sutrer og "raser" desidert mest, dette er noe de bør slutte med ASAP. Det er en vesentlig forskjell her. Frp klager på en politikk som faktisk blir ført og på konsekvenser som vi faktisk kan se. Når de rødgrønne klager på Frp klager de over et urealistisk skremmebilde. Bare ett eksempel på hvor urealistisk deres skremmebilde er er at de sier at om man lar staten betale for behandling et sted som ikke er statseid så betyr det at vi får to klasser med helsestell, ett for de rike og ett for de andre. Det er jo nettopp denne situasjonen vi har idag. De som har råd til det kan betale for privat behandling, mens de som ikke har råd til det må lide og dø i helsekø. Frp vil at staten skal betale for "køsnikingen" for absolutt alle. Endret 17. juli 2008 av robertaas Lenke til kommentar
The Hoff Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Jepp, det høres veldig bra ut. Håper det noengang blir gjennomført. Men sånn som det er i dag er det vanskelig å se et reelt alternativ på den borgerlige siden, det spørs vel om Høyre og Frp får flertall alene. Lenke til kommentar
JuGeun Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 1. Helsearbeidere og veibyggere trenger ikke jobbe i offentlig sektor.2. Veibyggere kan tas inn til Norge for en kort periode. 3. 700.000 i arbeidssyktig alder blir betalt av staten for å gjøre ingenting. Flere hundre tusen av disse kan lett tas ut i jobb igjen. 4. Frp. vil kutte andre steder i offentlig sektor og lediggjøre arbeidskraft. Du konstruerer problemer som ikke eksisterer. 1. Slå opp skjermet sektor. 2. All erfaring - fra Norge og fra andre sammenlignbare land - tilsier at arbeidsinnvandring alltid fører til at mange blir værende permanent. Det gjelder bl.a. polakker som kommer til Norge for å arbeide. 3. Jaha? Trygdede og langtidssykemeldte? 4. Det endrer ikke at de står for en politikk som innebærer oppbygning av skjermet sektor (som ikke er synonymt med offentlig sektor, selv om det meste av offentlig sektor også er skjermet) Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 2. All erfaring - fra Norge og fra andre sammenlignbare land - tilsier at arbeidsinnvandring alltid fører til at mange blir værende permanent. Det gjelder bl.a. polakker som kommer til Norge for å arbeide.Der hvor Kinesere har utført større arbeider i Afrika har dette ikke vært et problem.3. Jaha? Trygdede og langtidssykemeldte?Tror du virkelig at over 700.000 i arbeidsdyktig alder er helt ute av stand til å gjøre noen som helst slags form for arbeid? Lenke til kommentar
The Hoff Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Kinesere og Afrika mener jeg er et noe dårlig moteksempel. Jeg ser for meg at for den arbeidende kineser blir det å velge mellom pest og kolera. Lenke til kommentar
Kalinken Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 2. All erfaring - fra Norge og fra andre sammenlignbare land - tilsier at arbeidsinnvandring alltid fører til at mange blir værende permanent. Det gjelder bl.a. polakker som kommer til Norge for å arbeide.Der hvor Kinesere har utført større arbeider i Afrika har dette ikke vært et problem. Nå velger du et eksempel som ikke er sammenliknbart. Jeg vet ikke hvilke afrikanske land du referer til, men utifra den generelle standarden som finnes på det kontinentet er det trygt å si at kineserne sannsynligvis har en mye bedre levestandard hjemme i Kina. Hvorfor skulle de da ville gå ifra dette og bosette seg i krigsherjede Afrika? Når det er snakk om polakker og nordmenn så sier det seg selv at polakkene som velger å bosette seg i Norge går til et land med høyere levestandard. Altså ikke sammenliknbare eksempler. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Men er det ikke litt skummelt hvordan FRP driter langt i våre internasjonale forpliktelser når de legger frem sin retorikk? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Men er det ikke litt skummelt hvordan FRP driter langt i våre internasjonale forpliktelser når de legger frem sin retorikk?Tenke du på sånn generellt at vi må bruke milliarder for å sikre FN-jobber til Arbeiderpartipolitikkere eller var det noen mer konkrete forpliktelse du tenkte på? Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Men er det ikke litt skummelt hvordan FRP driter langt i våre internasjonale forpliktelser når de legger frem sin retorikk?Tenke du på sånn generellt at vi må bruke milliarder for å sikre FN-jobber til Arbeiderpartipolitikkere eller var det noen mer konkrete forpliktelse du tenkte på? Eh? Skal du si NOE seriøst i denne tråden? F.eks det at vi ikke KAN sende ut Krekar så lenge han kan bli henrettet/torturert i hjemlandet. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 (endret) F.eks det at vi ikke KAN sende ut Krekar så lenge han kan bli henrettet/torturert i hjemlandet.Dette er en terroristleder som har misbrukt sin flyktningestatus i Norge og som derfor ikke har noe krav på beskyttelse. Om han sendes til Irak eller Guantanamo er meg ravende likegyldig, hovedsaken er at han raskt skal ut av Norge. Krekar har forresten allerede reist til Irak på egenhånd etter at han fikk opphold i Norge. Endret 17. juli 2008 av robertaas Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Det som provoserer meg mest i norge er at med en gang en innvandrer kommer til gardermoen så står kristin halvorsen i egen høye person og gir vedkommende en million kroner. I en striesekk med dollartegn på. Dersom vedkommende har rulleblad får han/hun to millioner. Lenke til kommentar
The Hoff Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Det som provoserer meg mest i norge er at med en gang en innvandrer kommer til gardermoen så står kristin halvorsen i egen høye person og gir vedkommende en million kroner. I en striesekk med dollartegn på. Dersom vedkommende har rulleblad får han/hun to millioner. Bullshit Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Det som provoserer meg mest i norge er at med en gang en innvandrer kommer til gardermoen så står kristin halvorsen i egen høye person og gir vedkommende en million kroner. I en striesekk med dollartegn på. Dersom vedkommende har rulleblad får han/hun to millioner. Bullshit Nei, det er helt sant! Dette er bare ett av de mange åpne økonomiske incentiver kriminelle utlendinger har til å komme til Norge. Dessuten får de velge ett våpen gratis når de kommer også, så det skal bli litt lettere for dem å utføre kriminelle handlinger. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 - Ingen umulighet, sier Jens før han tar ferie. Hvor populær vil Siv bli som statsminister? Jeg ser for meg at hun vil bli hyllet av folk med lav utdanning og intellektuell kompetanse, mens hun vil få massiv kritikk og bli slaktet av majoriteten av befolkningen. Hun vil nok ikke på langt nær bli en like populær statsminister som Jens. Hun har etter mitt syn alle muligheter til å bli en populær statsminister. Det som jeg tror kan være en utfordring for henne er litt av det samme som Hillary Clinton ble beskyldt for, nemlig at hun ikke var nok "menneske". Antar det kan oversettes til å være en "kald person." Når det gjelder tiltrekningskraften partiet har på de med lavere utdanning og intellektuell kompetanse så kan vel eksisterende styresmakt være et parameter å måle vettet etter, og da virker det ikke som Siv har noe særlig å frykte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå