V?rbris Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 - Ingen umulighet, sier Jens før han tar ferie. Hvor populær vil Siv bli som statsminister? Jeg ser for meg at hun vil bli hyllet av folk med lav utdanning og intellektuell kompetanse, mens hun vil få massiv kritikk og bli slaktet av majoriteten av befolkningen. Hun vil nok ikke på langt nær bli en like populær statsminister som Jens. Hvis hun blir slaktet av majoriteten i følge dine "synske" egenskaper, kan jo ikke det mindretall av folk med lav utdanning og intellektuell kompetanse være noe problem? Siden de er i mindretall mener jeg.... Forresten hvordan kombineres høy utdanning og intellektuell kompetanse med synske evner? Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 At du nevner oljen når han nevner 40 tallet viser vel bare hvor langt bak mål du er pricks. Nå snakket han ikke om 40-tallet, men om tiden fra slutten av 40-tallet til nå. Hvis du først skulle kverulere og være vrang, kunne du funnet noe bedre å mase om enn dette, Hvis man senker inntekten(skatter og avgifter) får man inn mindre. Det er vel ikke vanskelig og forstå? Bondevik-regjeringen senket skattene og fikk inn mer i skatt. Lav skatt gir økt aktivitet, flere arbeidsplasser, bedre vilkår for bedriftene, og dermed flere som kan betale skatt. Men det at å senke skattene automatisk fører til at man får inn mindre er en utbredt misforståelse på venstresiden. Og da er det morsomt når de samme på venstresiden snakker om hvor fæle Frp-velgere er Er Jens populær? Han er jo på folkemunne kjent som "løgneren" Dette er en latterlig påstand som i det minste burde begrunnes, og mer sannsynlig burde latterligjøres. Hvorfor må man begrunne slike påstander om Fører Jens, men ikke om Siv? Jeg er en av de som mener vi bør la FRP prøve seg, og så sitte med notatblokken etter perioden og krysse av for alle løftene de eventuelt har innfridd (ikke mange) Dessverre kan de klare å kjøre landet nok i grøfta på den lille tiden. Det blir som dagens regjering, MAO? Våre oljerettigheter for eksempel, noen her som husker hva elskede FRP ønsket å gjøre med de for flere år siden? Noen som husker da SP var nazisympatisører eller da AP sto for sterilisering, ulovlig overvåkning av politiske motstandere, osv? Eller som noen nevnte, hvordan AP systematisk kappet ballene av forsvaret så vi ble et lett bytte for invaderende nasjoner? De driver jo med det samme i dag, så her har vi definitivt et område AP har vært råtten på i alle år, og fortsetter med det. Dessuten sitter de i regjering med et parti som vil spytte våre nærmeste militære allierte i ansiktet og gjøre så vi ikke lenger får støtte fra dem for å kunne beskytte landet vårt. Ikke en større tankevekker enn at partiet som i sin tid ble finansiert av apartheid kanskje kan komme i regjeringsposisjon. ALP fikk støtte fra regimet i Sør-Afrika, ikke Frp. Lenke til kommentar
BoBo_ Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 JA til Siv som statsminister! Hun vil gjøre en god jobb! Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 slutten av 40-tallet til nå Oljeeventyret startet ikke før utpå 60 tallet for fullt. Da sitter vi igjen med en 10-15 års periode. Bondevik-regjeringen senket skattene og fikk inn mer i skatt. Lav skatt gir økt aktivitet, flere arbeidsplasser, bedre vilkår for bedriftene, og dermed flere som kan betale skatt.Men det at å senke skattene automatisk fører til at man får inn mindre er en utbredt misforståelse på venstresiden. Og da er det morsomt når de samme på venstresiden snakker om hvor fæle Frp-velgere er Du nevner ikke avgifter. Kan dette skyldes at du skjønner at hvis man senker f.eks bilavgifter, vil store deler av inntekten falle bort? Og bare fordi man senker skattene betyr ikke det automatisk at aktiviteten øker. Dem som tjener mye og betaler mest i skatt slipper da billigere unna, og de som tjener mye jobber ikke mer for å tjene mer når skattene senkes.(og ikke kom med"åssen kan du vite hva de som tjener mye gjør", jeg vet) Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 (endret) Du nevner ikke avgifter. Kan dette skyldes at du skjønner at hvis man senker f.eks bilavgifter, vil store deler av inntekten falle bort?Så din teori er at nordmenn faktisk ønsker å ha europas eldste bilpark? Europeiske priser ville altså ikke føre til at flere ønsker å få byttet ut til en sikrere og mindre forurensende bil? Og bare fordi man senker skattene betyr ikke det automatisk at aktiviteten øker. Dem som tjener mye og betaler mest i skatt slipper da billigere unna, og de som tjener mye jobber ikke mer for å tjene mer når skattene senkes.(og ikke kom med"åssen kan du vite hva de som tjener mye gjør", jeg vet)Så de som tjener mest er ikke interessert i å tjene enda mere om de fikk muligheten? Det var jommen en spesiell påstand jeg aldri har hørt før. Og hvordan tror du skattenivået påvirker størrelsen av den sorte økonomien? Endret 11. juli 2008 av robertaas Lenke til kommentar
Tå. Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Du nevner ikke avgifter. Kan dette skyldes at du skjønner at hvis man senker f.eks bilavgifter, vil store deler av inntekten falle bort? Og bare fordi man senker skattene betyr ikke det automatisk at aktiviteten øker. Dem som tjener mye og betaler mest i skatt slipper da billigere unna, og de som tjener mye jobber ikke mer for å tjene mer når skattene senkes.(og ikke kom med"åssen kan du vite hva de som tjener mye gjør", jeg vet) De "rike" jeg kjenner jobber mindre fordi det ikke lønner seg å tjene penger pga høye skatter. Man må være dum om man legger ned arbeid for å tjene ekstra penger når nesten alt forsvinner i forskjellige ekstra skatter. Her snakker jeg om lønnsnivå på rundt 500k-700k. Hvordan det er i drømmeland der du bor vet jeg ikke, men i den virkelige verden er dette en realitet. Man trenger heller ikke å være så veldig rik for å kjenne den norske stats vrede. Si at man har 375 tusen i inntekt, du jobber mye overtid i et år og opparbeider en såkalt "bonus" på la oss si 50 tusen. 375+50 = 425 tusen og er nå kvalifisert for toppskatt og simsalibim så har nesten hele bonusen din havnet i statskassa og du bestmmer deg for å aldri mer jobbe mer enn nødvendig. Men snart betaler jo alle toppskatt, så hvem bryr seg. ----------- Når det kommer til avgifter så er jeg veldig for at vi skal ha ennå høyere avgifter på for eks mat. Tenk på all den maten vi kaster årlig, med høyere avgifter så vil nok de "fattige" tenke seg om to ganger før de hiver den gamle osten i søppla. Ny ost er forbehold de rike og priviligerte som har råd til å betale avgifter, gammel ost smaker dessuten ikke så værst. Som nevnt er også høye avgifter på biler veldig bra, da kan de fattige kjøre seg ihel på dårlige norske veier så blir vi kvitt fattigdommen i samme slengen. Jeg tror nesten Jens Stoltenberg bør ansette meg som rådgiver. De ekstra avgiftene gir vi til trygdemisbrukere som er glad i å spille lotto. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 "Skatt fattigfolket bort fra veiene" fritt etter Trygve Hegnar. Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Og din definisjon av "gi bort" er ganske uklar?Bruker helt vanlig definisjon av begrepet. Bruk ordbok om du er i tvil.AP representerer i dag en fornuftig og stabil økonomisk politikk.Er minst en renteøkning i kvartalet stabilt?FRP har ikke kommet seg etter oljerettighetsskandalen.Jeg tror heller det er ditt verdensbilde som ikke har klart å tilpasset seg at dette er historie. Har i alle fall ikke hørt at dette er et aktuelt tema noe sted. Jeg ønsker bare å demonstrere hva slags idiotparti som kan komme til makten. La oss selge landet vårt, og leie det tilbake til blodpris! Dessuten er det nok kun de som A) ikke kan noe om økonomi eller B) misliker dagens system som tror at pengepolitikken her til lands er så fryktelig ustabil. Det har lenge vært som mål å holde inflasjonen på 2,5 % årlig, og renteøkning har vært annonsert som et virkemiddel for å oppnå det. Norges Bank har faktisk sagt dette for lenge siden, at renten skal opp i små skritt. Lenke til kommentar
blackcurrant Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Noen som husker da SP var nazisympatisører Har du kjelde for at SP var nazisympatisørar, utover at Quisling var med? Han stifta NS i 1933, ilag med Hjort. Sistnemnde skulle bli riksmålsforbundet sin leiar i etterkrigstida. Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 (endret) Man trenger heller ikke å være så veldig rik for å kjenne den norske stats vrede. Si at man har 375 tusen i inntekt, du jobber mye overtid i et år og opparbeider en såkalt "bonus" på la oss si 50 tusen. 375+50 = 425 tusen og er nå kvalifisert for toppskatt og simsalibim så har nesten hele bonusen din havnet i statskassa og du bestmmer deg for å aldri mer jobbe mer enn nødvendig. Men snart betaler jo alle toppskatt, så hvem bryr seg. Bevis takk. Edit: Neivel da. Endret 13. juli 2008 av Snesopp Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Du nevner ikke avgifter. Kan dette skyldes at du skjønner at hvis man senker f.eks bilavgifter, vil store deler av inntekten falle bort? Og bare fordi man senker skattene betyr ikke det automatisk at aktiviteten øker. Dem som tjener mye og betaler mest i skatt slipper da billigere unna, og de som tjener mye jobber ikke mer for å tjene mer når skattene senkes.(og ikke kom med"åssen kan du vite hva de som tjener mye gjør", jeg vet)Her snakker jeg om lønnsnivå på rundt 500k-700k Jeg snakker om folk fra Overste toppskatt og oppover, Dette er vel fra enn 600k-700k. De gidder ikke A jobbe nevneverdig mer selv om skattene avtar. En som tjener nearmere 1 million i Aret sitter igjen med en skatt pA godt over 1 ArslOnn for en gjennomsnitssarbeider i norge idag. At skatten gAr ned, tror jeg ikke vil gjOre at de vil sette inn flere arbeidstimer for A tjene litt ekstra, da de allerede tjener veldig godt, og kan leve veldig komfortabelt pA det. Hvis man hadde Okt toppskatt grensa derimot, er en annen sak, men det hadde jo veart litt skivebom. Man burde la de rike betale mer skatt.(Og ja, jeg vet at mange av de som tjener mye jobber knallhardt, og all respekt for det, men mange av de som ikke tjener sA mye jobber ogsA knallhardt, Derfor burde de som tjener mye betale mer skatt enn de som ikke tjener sA mye, rett og slett fordi de har rAd til det. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 De som tjener en million har stort sett mulighet til å velge hvor mye de skal betale i skatt. At disse skal "flås" ved å gjøre skattesystemet mer progressivt er bare en illusjon. Det eneste man gjør er å flå vanlige ansatte med gjennomsnittlig lønn og flytte de som tjener mer ut av offentlig kontroll. Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 De som tjener en million har stort sett mulighet til å velge hvor mye de skal betale i skatt. At disse skal "flås" ved å gjøre skattesystemet mer progressivt er bare en illusjon. Det eneste man gjør er å flå vanlige ansatte med gjennomsnittlig lønn og flytte de som tjener mer ut av offentlig kontroll. Kan du utdype hvordan de kan velge? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Kan du utdype hvordan de kan velge? Ikke uten at du betaler meg konsulenthonorar.... som jeg vil bruke til å senke skatten min... Lenke til kommentar
Dragonforce99 Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Fin måte å unngå å bli avslørt på, robertaas Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Skatteplanlegging koster. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Oljeeventyret startet ikke før utpå 60 tallet for fullt. Da sitter vi igjen med en 10-15 års periode. Og at Norge nærmest var et u-land frem til oljen. Jeg ønsker bare å demonstrere hva slags idiotparti som kan komme til makten. Mener du partiet som drev tvangssterilisering og ulovlig overvåkning av politiske motstandere? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Og at Norge nærmest var et u-land frem til oljenEr ikke Norge fremdeles et uland? Jeg lærte i alle fall på skolen at et uland var et land som hadde som største inntekstkilde salg av uforedlede råvarer. Eksport av ubehandlet fisk og ojle er såvidt jeg vet fremdeles vår største inntekstkilde. Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Man trenger heller ikke å være så veldig rik for å kjenne den norske stats vrede. Si at man har 375 tusen i inntekt, du jobber mye overtid i et år og opparbeider en såkalt "bonus" på la oss si 50 tusen. 375+50 = 425 tusen og er nå kvalifisert for toppskatt og simsalibim så har nesten hele bonusen din havnet i statskassa og du bestmmer deg for å aldri mer jobbe mer enn nødvendig. Men snart betaler jo alle toppskatt, så hvem bryr seg. Selv lander jeg der, gått inn i ny jobb med 405 i året og litt bonus. Vet om fler på jobb som har forhandlet seg ned i lønn for å slippe toppskatten. Dette er fordi at man taper omtrent penger ved å ligge rett over grensa. Lurer på hvordan dette blir for min del... Lenke til kommentar
Leviath Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Fra wikipedia: "Utviklingsland, iblant forkortet til u-land, er en betegnelse for land som ennå ikke har fått en industrialisering". Industrialiseringen av Norge begynte en stund før oljen. On-topic: Siv som statsminister? Tror det kunne fungert helt greit så lenge FrP ikke sitter med rent flertall. Sitter de sammen med andre borgelige eller danner en mindretallsregjering vil de bli nødt til å svelge en del kameler a-la SV og vi vil nok ikke se noen radikale endringer i politikken. Siv er langt fra den verste politikeren vi har her i landet og hvis hun kunne lagt av seg slike uvaner som å legge seg ned på Kolberg-retorikk kunne jeg til og med karakterisert henne som dyktig. Jeg er vel mer bekymret om hun skulle velge å dra inn folk som Jan Arild Ellingsen i en eventuell regjering. Eller hva med Martin Schanke som utenriksminister? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå