V-by Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Det er vel en av få scenarier som kunne få meg til å vurdere å flytte utenlands. Slik det er med den rødgrønne regjeringen får jeg bare lyst til å flytte utenlands. Jeg er ikke intressert i å betale nesten halvparten av lønna mi i skatt til et land som går så det griner, og har overskudd som faen. Lenke til kommentar
isbit Skrevet 7. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2008 Lol, tror neppe du får det bedre noe annet sted i verden. Nordmenn er gode til å klage, det skal vi ha. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Det er typisk norsk å være god til å klage. Fritt etter Gro. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Lol, tror neppe du får det bedre noe annet sted i verden. Nordmenn er gode til å klage, det skal vi ha. Og hva vet du om meg som sier at jeg har det best i norge? Alle er ikke like skjønner du. Lenke til kommentar
LucarioX Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Det er vel en av få scenarier som kunne få meg til å vurdere å flytte utenlands. Slik det er med den rødgrønne regjeringen får jeg bare lyst til å flytte utenlands. Jeg er ikke intressert i å betale nesten halvparten av lønna mi i skatt til et land som går så det griner, og har overskudd som faen. Hehe Hvor har du tenkt å flytte da? Rett over grensen til Danmark? Eller hva med Tyskland eller USA? Tror dere forresten vi kan sammenligne en Frp regjering med den som er i Danmark nå? Kan vel si at den ligner litt? Lenke til kommentar
blackcurrant Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 (endret) Njaa... Det er vanskelegare å skape prisstigning i Danmark med ekstremt privat og statleg forbruk. Men elles so skal det vel vere mykje likt. Hun vil nok ikke på langt nær bli en like populær statsminister som Jens. Er Jens populær? Han er jo på folkemunne kjent som "løgneren" og "bulke-Jens" etter at han bulket en annen bil og stakk av fra åstedet, men bare etter at han hadde lagt en blank lapp under vindusviskeren. Kynisk: Åssen veit vi at det er sant? Det med blank lapp under vindusviskaren... ...er det heilt utenkeleg at vitnet lyg eller at nokon har "fiksa" lappen? Ord imot ord. Endret 7. juli 2008 av blackcurrant Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Jens er ikkje populær sidan 2/3 av det norske folk er idiotar og berre tenkjer på bensinprisen og renter. Og den siste 1/3 er idiotene som forventer at de 2/3 idiotene skal betale for deres eksistens uten at de skal trenge å løfte en finger. Snyltere som stemmer rødt fordi de da kan fortsette sin snyltetilværelse. Alt skal vere like billeg, sjølv om det er ein umoglegheit og det ikkje har noko som helst med regjeringa å gjere. Huh? Å få kristenfacisten Jensen i regjering ville vore ein katastrofe utan like for landet. Påvis at Jensen er en "kristenfascist", er du snill. Er Stoltenberg også det siden han er kristen? Mange som vil angre bittert på at de stemmer FrP, og innse at AP (+SV, SP) ikke var så galt likevel, hvis vi havner i den situasjonen at FrP kommer i regjering. Nå er det allerede slik at ekstremt mange angrer bittert på at de stemte AP/SV/SP under forrige stortingsvalg. Meningsmålinger viser dette veldig tydelig. Det jeg lurer mest på er hvor stor skade man kan få gjort på fire år, og hvor vanskelig det vil bli å rette det opp igjen. Det er bare å se på dagens regjering, det. Rotet de lager vil det ta LANG tid å rydde opp i. Kynisk: Åssen veit vi at det er sant? Det med blank lapp under vindusviskaren... Det ble bekreftet da journalisten kontaktet Stoltenberg eller en talsmann. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Mange som vil angre bittert på at de stemmer FrPAkkurat slik som mange idag angrer på at de stemte rødgrønnt? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 (endret) Det er vel en av få scenarier som kunne få meg til å vurdere å flytte utenlands. -Norsk skole på jumboplass, de fleste skolebygg er helseskadelige -Norsk forskning på jumboplass -Norske veier med Afrika-standard -Norsk bilpark eldst i Europa -Kollektivtilbud så dårlig at jeg vurderer å få meg bil selv om jeg bor midt i Oslo. -Verdens største helsekø, 5% av befolkningen i kø -Renteøkning minst en gang i kvartalet -Politi som bare henlegger og har gitt opp å løse saker -Østeuropeiske bander herjer i landet -Ministre som ser det som helt naturlig å lyge, selv fra Stortingets talestol eller til internasjonale TV-kanaler -Innvandring ute av kontroll, kommunene tvinges til å ta imot flere enn de klarer å integrere -Minstepensjonister under EUs fattigdomsgrense Hva av dette er du redd for at Frp ødelegger? Endret 8. juli 2008 av robertaas Lenke til kommentar
Jassogitt Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 (endret) Jens er ikkje populær sidan 2/3 av det norske folk er idiotar og berre tenkjer på bensinprisen og renter. Og den siste 1/3 er idiotene som forventer at de 2/3 idiotene skal betale for deres eksistens uten at de skal trenge å løfte en finger. Snyltere som stemmer rødt fordi de da kan fortsette sin snyltetilværelse. Alt skal vere like billeg, sjølv om det er ein umoglegheit og det ikkje har noko som helst med regjeringa å gjere. Huh? Å få kristenfacisten Jensen i regjering ville vore ein katastrofe utan like for landet. Påvis at Jensen er en "kristenfascist", er du snill. Er Stoltenberg også det siden han er kristen? Bevis at dei som stemmer rødt snyltar. Er det noen som snyltar så er det FRParane. Det virkar som om dei elskar skattesvindel og annen økonomisk lyssky aktivitet når dei ikkje fyllekjøyrer. Siv Jensen er en kristenfacist slik som Carl I Hagen og store delar av FRP sine overtruiske velgare. Carl I Hagen omfamna kristenfacistene i Levande Ord, det kan ikkje benektas, og Siv Jensen er berre for privatskuler for at Levande Ord skal kunne indoktrinere ungar. Om du les i avisa til Finn J. Sæle, så kan du sjå kor mykje denne gjengen elskar Siv Jensen. Endret 8. juli 2008 av Jassogitt Lenke til kommentar
blackcurrant Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Kynisk: Åssen veit vi at det er sant? Det med blank lapp under vindusviskaren... Det ble bekreftet da journalisten kontaktet Stoltenberg eller en talsmann. Kjelde? Lenke til kommentar
Znoken Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Det er vel en av få scenarier som kunne få meg til å vurdere å flytte utenlands. -Norsk skole på jumboplass, de fleste skolebygg er helseskadelige -Norsk forskning på jumboplass -Norske veier med Afrika-standard -Norsk bilpark eldst i Europa -Kollektivtilbud så dårlig at jeg vurderer å få meg bil selv om jeg bor midt i Oslo. -Verdens største helsekø, 5% av befolkningen i øk -Renteøkning minst en gang i kvartalet -Politi som bare henlegger og har gitt opp å løse saker -Østeuropeiske bander herjer i landet -Ministre som ser det som helt naturlig å lyge, selv fra Stortingets talestol eller til internasjonale TV-kanaler -Innvandring ute av kontroll, kommunene tvinges til å ta imot flere enn de klarer å integrere -Minstepensjonister under EUs fattigdomsgrense Hva av dette er du redd for at Frp ødelegger? Dette innlegget var veldig bra skrevet syns jeg....Alt det du skriver der er faktisk sant og jeg tror folk vanskelig kan motargumentere de punktene du peker på..... Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Kynisk: Åssen veit vi at det er sant? Det med blank lapp under vindusviskaren... Det ble bekreftet da journalisten kontaktet Stoltenberg eller en talsmann. Kjelde? http://stavangeravisen.no/art.asp?art=4896 Arbeiderpariet betalte for ham, akkurat som de gjorde da Jagland ble tatt for skattesvindel. Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 (endret) Dette innlegget var veldig bra skrevet syns jeg....Alt det du skriver der er faktisk sant og jeg tror folk vanskelig kan motargumentere de punktene du peker på..... Javel? -Norsk skole på jumboplass, de fleste skolebygg er helseskadelige At skolebygg er direkte helseskadelig hører da til unntakene selv i elendige Norge? -Norsk forskning på jumboplass Vi ligger over OECD-gjennomsnittet hva angår offentlige bidrag til forskning. Det er de private bidragene som svikter. -Norske veier med Afrika-standard Helt latterlig påstand. Riktignok er veistandarden dårligere enn i våre naboland, og mange steder underdimensjonert i forhold til trafikkmengden. Men likevel er det helt fjernt å sammenligne med Afrika, våre veier er rene motorveier sammenlignet med hva de har i de fattigste landene i Afrika. -Kollektivtilbud så dårlig at jeg vurderer å få meg bil selv om jeg bor midt i Oslo. Man kan ikke forvente seg å få samme standard på kollektivtrafikken som i metropolene i utlandet når vi bor i såpass små byer og så lite tett som vi gjør. Og jevnt over har jeg inntrykk av at mange norske byer har et godt kollektivnett i forhold til størrelsen på byene. -Ministre som ser det som helt naturlig å lyge, selv fra Stortingets talestol eller til internasjonale TV-kanaler Politikere er mennesker og gjør dumme feil, som alle andre (ikke at jeg ønsker å bagatellisere disse feilene). Jeg tviler sterkt på at Frp-politikere jevnt over egentlig er så mye bedre enn alle andre. -Innvandring ute av kontroll, kommunene tvinges til å ta imot flere enn de klarer å integrere Riktignok har vi ikke vært så flinke på å integrere innvandrere. Men å si at det er "helt ute av kontroll" mener jeg er å overdramatisere kraftig. Endret 8. juli 2008 av A-Jay Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 -Norsk skole på jumboplass, de fleste skolebygg er helseskadelige At skolebygg er direkte helseskadelig hører da til unntakene selv i elendige Norge? http://www.sv.no/mener/ "Halvparten av norske skolebygg oppfyller ikke kravene til et sunt inneklima. Beregninger viser at rundt 300.000 norske elever sliter med et inneklima som svekker læring og faglige prestasjoner." Regner med at det holder som kilde for deg. -Norsk forskning på jumboplassVi ligger over OECD-gjennomsnittet hva angår offentlige bidrag til forskning. Det er de private bidragene som svikter.Det er summen som teller og når Norge går med flere hundre milliarder i overskudd hvert år og vi vet at oljealderen snart vil slutte burde vi ligge helt på topp for forskning. Det mangler insentiver for å få private til å investere i forskning og det er skatteregler som vanskeliggjør dette for private idag. -Norske veier med Afrika-standardHelt latterlig påstand. Riktignok er veistandarden dårligere enn i våre naboland, og mange steder underdimensjonert i forhold til trafikkmengden. Men likevel er det helt fjernt å sammenligne med Afrika, våre veier er rene motorveier sammenlignet med hva de har i de fattigste landene i Afrika.Ja, det er mange dårlige veier der, men også veier som er bedre enn de i Norge. Å sammenligne med andre europeiske land blir i alle fallhelt feil med den elendige standarden vi har. -Kollektivtilbud så dårlig at jeg vurderer å få meg bil selv om jeg bor midt i Oslo.Man kan ikke forvente seg å få samme standard på kollektivtrafikken som i metropolene i utlandet når vi bor i såpass små byer og så lite tett som vi gjør. Og jevnt over har jeg inntrykk av at mange norske byer har et godt kollektivnett i forhold til størrelsen på byene.Når jeg skal på jobb må flere busser kjøre forbi fordi de er for fulle. Gir du lav befolkningstetthet skylden for dette? -Ministre som ser det som helt naturlig å lyge, selv fra Stortingets talestol eller til internasjonale TV-kanalerPolitikere er mennesker og gjør dumme feil, som alle andre (ikke at jeg ønsker å bagatellisere disse feilene). Jeg tviler sterkt på at Frp-politikere jevnt over egentlig er så mye bedre enn alle andre.Joda, alle kan feile, men jeg kan vanskelig se hvordan Frp skal gjøre det verre her. -Innvandring ute av kontroll, kommunene tvinges til å ta imot flere enn de klarer å integrereRiktignok har vi ikke vært så flinke på å integrere innvandrere. Men å si at det er "helt ute av kontroll" mener jeg er å overdramatisere kraftig.Når man helt har gitt opp å få aksept fra kommunene, men bare overkjører dem og setter opp partytelt som familier skal bo i gjennom vinteren så vil jeg si at situasjonen er uten kontroll. Når det gjelder disse søkerne og situasjonen i UDI så vil vi høre mye om dette til vinteren, men da er det litt for sent å skjønne at vi ikke klarer å behandle så mange søknader. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Bevis at dei som stemmer rødt snyltar. Bevis? Jeg trodde det var i denne tråden vi bare skulle slenge ut beskrivelser av folk helt uten videre? Er det noen som snyltar så er det FRParane. Nehehei! Det er de rødgrønne, så det så! Det virkar som om dei elskar skattesvindel og annen økonomisk lyssky aktivitet når dei ikkje fyllekjøyrer. Som da Stoltenberg bulket en annen bil og stakk av, men først etter å ha lagt en blank lapp under vindusviskeren? Eller da AP-statsråd Osmundsen m/følge gjorde omtrent det samme? Eller da Stoltenberg løy om Frp fra Stortingets talerstol? Eller Hagas løgner som førte til at hun måtte gå av? Eller Osmundsens løgner? Siv Jensen er en kristenfacist slik som Carl I Hagen Jeg venter fortsatt på bevis, ikke mer rødgrønt vrøvl. og store delar av FRP sine overtruiske velgare. Mener du slik store deler av de rødgrønne velgerne er kommunister som mener at alle som står i veien for "revolusjonen" skal kunne slaktes ned? Carl I Hagen omfamna kristenfacistene i Levande Ord, det kan ikkje benektas, Hva har dette med Siv Jensen å gjøre, lille venn? og Siv Jensen er berre for privatskuler for at Levande Ord skal kunne indoktrinere ungar. Bevis det, takk. Om du les i avisa til Finn J. Sæle, så kan du sjå kor mykje denne gjengen elskar Siv Jensen. Javel? Og hva kan man lese der? Og hva har det med saken å gjøre? Obama fikk støtte fra en fanatisk jødehater av en prest. Betyr det at Obama er en jødehatende prest? Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 (endret) Nå er pricks igang igjen med den quotinga over en lav sko. Fakta er disse. FRP står for en politikk som er for lavere skatter og avgifter. De er for å bruke mer penger på sykehus, skole etc. Alt dette høres jo kjempeflott ut, gjør det ikke? det synes jeg også det, men så er det på tide å se på fakta. Man kan ikke bruke mer penger når man får inn mindre penger. Det er ganske logisk. Hva er det som finanisierer sykehus, skoler landet over? Skatter og avgifter. Foran et av de forrige valgene(husker ikke helt hvilket) så sto Siv Jensen på en scene i min hjemby kristiansand. Jeg tenkte at dette må jeg høre på, og hva hører jeg? En lang remse om at vi må sette ned avgifter på Bilkjøp og bensinpriser. Da tenkte jeg" Er damen blitt fullstendig gal?" Bilavgiftene i norge idag finansierer velferdsstaten. Samtidig skal hun øse ut penger på den. Nei, jeg skjønner ikke hvor de vil hen, da det ene utsagnet motsier de andre. FRP er og blir et populistisk parti som sier det folk vil høre. Her følger en link som støtter min påstand om at bilavgifter finansierer godt på vei velferdsstaten, så slipper jeg iallefall quoting frfa pricks på det. Edit: Vil helst ikke høre fra den ene og den andre at de og de velgerne er snyltere, da det både er respektløst og veldig ufølsomt for mange folk på begge sider som jobber og står i. Endret 9. juli 2008 av Hans-O Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Alt dette høres jo kjempeflott ut, gjør det ikke? det synes jeg også det, men så er det på tide å se på fakta. Man kan ikke bruke mer penger når man får inn mindre penger. Det er ganske logisk. Hva er det som finanisierer sykehus, skoler landet over? Skatter og avgifter. Vet du hvor mange hundre milliarder Norge går i overskudd år? At man skulle trenge å øke skatter for ikke å kutte i sykehus er bare tull. Og har du ikke fått med deg at Frp skal kutte flere steder som får positiv virkning både på kort og lang sikt, blandt annet med å kraftig redusere trygdeinnvandringen. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Problemet med FRPs økonomiske politikk er at de satte seg noen økonomiske grunnprinsipper som de ikke har villet svinge for langt unna, så har de satt økonomer til å utvikle en praktisk gjennomførbar politikk på tross av de økononiske grunnprinsippene. Tricket er å tenke på gjennomførbar økonomisk politikk fra dag en, men nok om det. Du nevner trygdeinnvandring. Morsomt begrep. Hvor mange er det som kommer til Norge utelukkende for å leve på trygd, jeg bare lurer? Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Simon Aldra: Så synd at dagens regjering ikke har tenkt gjennomførbar økonomisk politikk fra dag en da. De driver jo bare og teoriserer. Man kan ikke bruke mer penger når man får inn mindre penger. Hvorfor går du ut ifra at man skal bruke mer penger eller at man får inn mindre? Hva er det som finanisierer sykehus, skoler landet over? Skatter og avgifter. Tenk om sykehus og skoler var mer effektivt drevet? FRP er og blir et populistisk parti som sier det folk vil høre. Og det er ikke f.eks. AP og SV? Du mener de bare sier ting folk IKKE vil høre? Og du mener at de ikke løy om at de f.eks. ville heve tollgrensen før valget, for så å snu rundt helt da de kom i posisjon? Det finnes ikke mer populistiske, kyniske og opportunistiske partier enn de på venstresiden. Edit: Vil helst ikke høre fra den ene og den andre at de og de velgerne er snyltere, da det både er respektløst og veldig ufølsomt for mange folk på begge sider som jobber og står i. Men det er greit å komme med alle mulige slags fantasifulle beskrivelser av Frp-velgere? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå