isbit Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 - Ingen umulighet, sier Jens før han tar ferie. Hvor populær vil Siv bli som statsminister? Jeg ser for meg at hun vil bli hyllet av folk med lav utdanning og intellektuell kompetanse, mens hun vil få massiv kritikk og bli slaktet av majoriteten av befolkningen. Hun vil nok ikke på langt nær bli en like populær statsminister som Jens. Lenke til kommentar
AP-bastion Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Tenkte bare uff når jeg så tråden! Og det handler ikke om person, for Siv tror jeg ville vært en veldig veltalende statsminister. Hun er flink til å forklare, selvom det kan bli litt rotete, så er hun en veldig "rett på sak"-person. Selvom politikken til henne og partiet hennes vil håpe vi aldri får se noe til, så nei takk til henne som statsminister. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 (endret) Siv er ingen dårlig politiker. Jeg har også tro på at hun har en viss hjertevarme. Men selv om mange i Norge sympatiserer med Siv, tror jeg det er mange der ute som ikke vil like Siv som statsminister. For å si det slik, jeg tror ikke hun vil bli samlende, på samme måte som Carl I. Hagen ikke hadde vært samlende som Stortingspresident - si hva du vil, men du hater ikke Jagland. Jeg har mer tro på at Jensen tar rollen som finansminister, dog litt avhengig av hvor stor oppslutning FRP får etter valget. Men, vi får se. Endret 6. juli 2008 av Simon Aldra Lenke til kommentar
Kalinken Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 De fleste partiene som tidligere kun har vært opposisjonspartier og kommer i regjering mister mye popularitet. Når folk ser at de også vil ha sine begrensninger og sannsynligvis ikke vil få gjennomført alle løftene sine mister mange troen på dem. Frp har hatt luksusen å bare kunne kritisere sittende regjeringer uten å måtte stå til ansvar for noe særlig så langt. Hvis de kommer i regjeringsposisjon derimot, vil de måtte stå ansvarlige for de eventuelle feilene eller uheldige resultater av politikken som regjeringen deres er ansvarlige for. Dette vil selvfølgelig også forplante seg over på personplanet, noe som vil føre til at Siv Jensen sannsynligvis også vil miste mye popularitet. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 mens hun vil få massiv kritikk og bli slaktet av majoriteten av befolkningen.Det er noe de rødgrønne får idag. En slik tulleball vil du altså ha en periode til? Lenke til kommentar
scumbag Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Siv Jensen er utvilsomt en god politiker. Når det er sagt, FrP har en for dyr, radikal og farlig politikk som virker lite gjennomtenkt. Av de som stemmer på Frp er det utvilsomt en god del dumme folk, siden det er så mange som ikke ser lengre enn til bensin og tobakkprisene. Før stemming burde det ha vært obligatorisk med en IQ test. Lenke til kommentar
BigJaffa Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Som at dere sosialister er så forbanna smarte. Meiner at Siv burde styre, ser ikkje ut som at Jens klarer å gjere noko. Lenke til kommentar
Kalinken Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 (endret) Som at dere sosialister er så forbanna smarte. Meiner at Siv burde styre, ser ikkje ut som at Jens klarer å gjere noko. Dette innlegget er så lite reflektert på så mange nivåer. Jeg skal bare ta for meg noen av dem. For det første: Det er latterlig å påstå at alle som er mot Siv Jensen/Frp er sosialister. Dette stemmer ikke. For det andre: Hva i all verden er det at amerikanske miljøaktivister lar seg lure et uttrykk for, i en debatt om norsk politikk som ikke på noen måte handler om amerikanske miljøktivister? For det tredje: Har du ikke bedre argumenter for at Siv Jensen burde styre enn at Jens gjør en dårlig jobb? Det at en person gjør en dårlig jobb betyr ikke at en annen automatisk hadde gjort en god jobb. Endret 6. juli 2008 av Kalinken Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Er det flere enn meg som synes det virker som Siv Jensen har "lånt" mye av sin måte å prate på av Gro Harlem Brundtland? Særlig når hun lener hodet litt tilbake for å liksom se litt ned på deg, mens hun sier "la det være klinkende klart at...", så synes jeg det nesten er som å se Gro. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 mens hun vil få massiv kritikk og bli slaktet av majoriteten av befolkningen.Det er noe de rødgrønne får idag. En slik tulleball vil du altså ha en periode til? Gjerne. I motsetning til deg føler jeg ikke at diksjon er det viktigste i valg av en statsminister. Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Jeg har mer tro på at Jensen tar rollen som finansminister, dog litt avhengig av hvor stor oppslutning FRP får etter valget. Det er lite trolig at FrP får noe særlig mye mer oppslutning enn de har i dag, så de er avhengig av Høyre for å kunne danne regjering. Og, for å si det sånn: helvete kommer til å fryse til is og grisene kommer til å fly før Høyre lar FrP overta ansvaret for den økonomiske politikken. Så vi kommer nok aldri til å se FrP i finansministerens stol, ihvertfall ikke i overskuelig tid. Statsministeren, kanskje. De andre ministerpostene som ikke har innflytelse på økonomisk politikk eller innvandringspolitikk, ganske trolig. Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 - Ingen umulighet, sier Jens før han tar ferie. Hvor populær vil Siv bli som statsminister? Jeg ser for meg at hun vil bli hyllet av folk med lav utdanning og intellektuell kompetanse, mens hun vil få massiv kritikk og bli slaktet av majoriteten av befolkningen. Hun vil nok ikke på langt nær bli en like populær statsminister som Jens. Tror nok hun kunne gjordt det godt som statsminister. Ikke noe dårligere enn andre som har bekledt den posten i årenes løp ihvertfall. Men om man er enig med politikken er en helt annen sak.... Lenke til kommentar
blackcurrant Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Eg ser ikkje for meg at partiet som er for skatteparadis av di det gjev "skattekonkurranse", får lov til å prøve å arbeide med finansdepartementet. Det er ikkje so mange finanspolitiske talsmenn på tinget som har blitt ledd ut når Dagens Næringsliv ringer opp finansdepartementet og skal ha ein kommentar om uttalelsane, men FrP sin mann har faktisk greidd det. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Før stemming burde det ha vært obligatorisk med en IQ test. Du må ta en tur innom denne tråden og forklare dette. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Jeg er en stor tilhenger av en IQ-test som består i å ha uskarpe blyanter ved stemmesedlene. De som klarer å gjøre blyanten skrivedyktig med en tilgjengelig blyantspisser får stemme. Det tror jeg forøvrig FRP-velgere klarer akkurat like greit som Venstre-velgere eller Arbeiderparti-velgere. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Hvor populær vil Siv bli som statsminister? Jeg ser for meg at hun vil bli hyllet av folk med lav utdanning og intellektuell kompetanse, mens hun vil få massiv kritikk og bli slaktet av majoriteten av befolkningen. Høres omtrent ut som dagens regjering, det. Så hva er poenget ditt? Hun vil nok ikke på langt nær bli en like populær statsminister som Jens. Er Jens populær? Han er jo på folkemunne kjent som "løgneren" og "bulke-Jens" etter at han bulket en annen bil og stakk av fra åstedet, men bare etter at han hadde lagt en blank lapp under vindusviskeren. Når det er sagt, FrP har en for dyr, radikal og farlig politikk som virker lite gjennomtenkt. Ikke mindre gjennomtenkt enn katastrofepolitikken som faktisk blir ført den dag i dag i regjeringslokalene. Av de som stemmer på Frp er det utvilsomt en god del dumme folk, siden det er så mange som ikke ser lengre enn til bensin og tobakkprisene. Det samme gjelder andre partier. Av de som stemmer på AP er det utvilsomet en god del dumme folk, sider det er så mange som ikke ser lengre enn til neste trygd de kan snylte på. Før stemming burde det ha vært obligatorisk med en IQ test. I god venstreside-ånd Lenke til kommentar
Jassogitt Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Jens er ikkje populær sidan 2/3 av det norske folk er idiotar og berre tenkjer på bensinprisen og renter. Alt skal vere like billeg, sjølv om det er ein umoglegheit og det ikkje har noko som helst med regjeringa å gjere. Å få kristenfacisten Jensen i regjering ville vore ein katastrofe utan like for landet. Lenke til kommentar
Blindgate Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Mange som vil angre bittert på at de stemmer FrP, og innse at AP (+SV, SP) ikke var så galt likevel, hvis vi havner i den situasjonen at FrP kommer i regjering. Det jeg lurer mest på er hvor stor skade man kan få gjort på fire år, og hvor vanskelig det vil bli å rette det opp igjen. Lenke til kommentar
isbit Skrevet 7. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2008 Katastrofe tror jeg nok ikke det blir. Det er minimale forskjeller mellom de norske partiene sammenlignet med det politiske kartet i andre land. Men FrP er nok det partiet vi vil merke størst forskjell med, ja. Lenke til kommentar
Tabris Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Det er vel en av få scenarier som kunne få meg til å vurdere å flytte utenlands. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå