Gå til innhold

Denne eller den? (Ny CPU\RAM) ;)

Anbefalte innlegg

Heisann.

Har for noen dager siden fått mitt HD 4870 kort, og da ser det ut som min Intel Duo Core2 E4400 2ghz kan være en såkalt "flaskehals" eller hva nå dere kaller det.. (:p) og rammet jeg har er Corsair TWIN2X 6400 DDR2 - 2048MB.

Så derfor tenkte jeg at jeg skulle kjøpe nytt ram og en ny CPU.

Den CPUen jeg har kommet frem til som jeg vil ha er en: Intel Core™ 2 Quad Q9300 2.5GHz Socket LGA775, 6MB, 1333MHz, BOXED w/fan til 1.875,- hos komplett.no. Er ikke dette en grei CPU?

Jeg kunne jo ha gått for Intel Core™2 Quad Q9450 2.66GHz Socket LGA775, 1333MHz, 12MB, BOXED w/fan Men den koster 400kr mere og jeg tenkte at jeg kunne -spare- litt på og kjøpe 2.5ghz'ern fremfor 2.6.

Rammet jeg så på blir sannsnyligvis: Corsair TWIN2X 6400C5DHX DDR2, 4096MB Kit w/two CL5 2GB Dimm's, E.P.P and DHX.

Det HK'et jeg har nå er: Gigabyte GA-P31-S3L, P31, Socket-775, ATX, GbLAN, DDR2, ICH7, PCI-Ex16.

Hva er deres mening ang. CPU, og vil CPUen og rammet passe greit sammen med det hovedkortet?

En annen ting: Det hovedkortet støtter bare 4gb minne, så om jeg kjøper 4gb minne og skjermkortet mitt har 512mb minne, blir det noe konfilkter med det?.

Blei litt mye på ei gang slik at tråden passer kanskje ikke inn i denne delen av forumet, bare flytt den om du mener den passer bedre ett annet sted.

Tusen takk for svar ; )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det blir ingen konflikter med skjermkort og RAM. Har du 64-bits OS? I så fall, Synes jeg du skal gå for disse. Jeg ville heller gått for en E8400, men hvis du virkelig vil ha quad, ville jeg valgt Q9450. Du sier den koster for mye, men hvis du kjøper den hos Amentio blir den bare 200 kr dyrere.

Rambrikken selges ikke hos komplett, da blir det fort mye dyrere igjen om jeg kjøper fra flere forskjellige plasser pga frakt osv.

Men så lenge prosessoren og rammet jeg fant fram passer til mitt nåværende hovedkort tror jeg at jeg går for de. Tusen takk uansett. :),

Edit: Den CPUen hos amentio kommer uansett ikke på lager før neste måned ser det ut som: ETA: 04.08.2008

Endret av Merkoen
Lenke til kommentar
e4400 er jo meget greit til overklokking , den går sikkert på 3ghz uten store problemer. Jeg ser ikke noe poeng å bytte ram dersom du bytter den for at ting skal gå raskere ,men dersom det er mengde hadde jeg gjort det.

Tenker E4400 går til servermaskina mi etterhvert.

Liker uansett Quad bedre enn Duo. Men uansett, Ram+CPU passer fint sammen med det gammle HK'et jeg har nå, sant? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...