Conkey Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Vet det finnes mange tråder, men alle gir ulike råd. Skal ha nytt kompaktkamera ("lommestørrelse") og trenger anbefalinger. Har sett litt på mju-serien til olympus men virker som tester ikke er helt fornøyd. Mine krav: kompakt - til fest og feriebruk as good as it gets bildekvalitet stort bruksområde enkel betjening Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Spørsmålet ditt er nesten identisk med alle andres spørsmål, og krav om kvaliteter. Du kommer ikke til å få andre svar enn de du allerede finner på forumet i andre tråder. Eneste som kan være annerledes er at de med peiling er bortreist, og at de som egentlig ikke har peiling gir deg råd basert på sin lille erfaring med egne kameraer. Uten å vite noe om hvilke kvaliteter som skal vurderes. Mju tar ikke klassens beste bilder, så betyr det mye bør du se andre steder. Ixus er kjent for å være solide modeller også. Lenke til kommentar
Conkey Skrevet 6. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2008 Spørsmålet ditt er nesten identisk med alle andres spørsmål, og krav om kvaliteter. Du kommer ikke til å få andre svar enn de du allerede finner på forumet i andre tråder. Eneste som kan være annerledes er at de med peiling er bortreist, og at de som egentlig ikke har peiling gir deg råd basert på sin lille erfaring med egne kameraer. Uten å vite noe om hvilke kvaliteter som skal vurderes. Mju tar ikke klassens beste bilder, så betyr det mye bør du se andre steder. Ixus er kjent for å være solide modeller også. Takk for svar. Betyr dette at du vil anbefale Cannon fremfor Olmpus i denne prisklassen? I så fall ser jeg 2 aktuelle kamera: https://prisguiden.no/product.php?productId=65441 https://prisguiden.no/product.php?productId=73437 merkeverdig forskjeller på disse? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Den største forskjellen er utseende og det at IXUS 950 har lenge tele (35-140mm kontra 35-105mm). Begge vil være helt OK. Tom Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Hvis du er på jakt etter noe som virkelig tåler pryl, så vil jeg likevel anbefale Mju. Men da mener jeg mer enn vanlig tøff behandling. Utenom det tipper jeg Ixus er et bedre valg. Men det finnes mange andre alternativer, og jeg er ikke helt giret på det med kompakt for tiden. Les andre tråder på første side her i kompaktkamera-kategorien. Du finner garantert et par diskusjoner som gjelder det samme som du ønsker å vite. Lenke til kommentar
Conkey Skrevet 6. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2008 Jeg ser jo at Panasonic Lumix DMC-TZ3 vant EISA i 07-08, men ser også kritikk på at kameraet ikke er supert under dårig lys. Noen med erfaringer på dette? Ser jo også at FD40/47d kameraer sverges til, men også her at det er nytteløst med auto. Det er nettopp dette jeg er ute etter, noe som bare slås på, tar bildet og hvor man ikke angrer i ettertid når bildet vises på skjermen(om dere forstår...) Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Nei, jeg forstår ikke hvorfor man ikke skulle være fornøyde med bildene fra de modellene rett fra kamera. De er ikke Fujis stolteste øyeblikk, men de er helt klart konkurransedyktige i forhold til de andre i prisklassen. Lenke til kommentar
Skyggen Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Hallo, Conkey. Jeg er også på jakt etter et kamera i denne prisklassen, da jeg må ta hensyn til familieøkonomien. Før jeg går til innkjøp av elektronikk liker jeg å lese tester på nettet, og da bruker jeg bla. denne siden. Nå kikker jeg på disse kameraene: Samsung nv 24Hp (har fått en TIPA pris) Canon Ixus 80 IS Håper dette kan være til hjelp Flere på denne siden kan også være verdt å ta en titt på. Litt varierende prisklasser og kameratyper på denne listen, men flere havner iallefall i min kategori. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå