Gå til innhold

Hvor får jeg kjøpt kortmappe til CF-kort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg er på jakt etter kortmappe som kan holde 4 eller 8 CF-kort, men klarer ikke å finne slike i Norge noen steder. På amazon.com finnes det riktignok et rikholdig utvalg, men synes det er litt overkill å bestille noe for $4 fra USA.

 

i en fotobutikk

Lenke til kommentar
Jeg er på jakt etter kortmappe som kan holde 4 eller 8 CF-kort, men klarer ikke å finne slike i Norge noen steder. På amazon.com finnes det riktignok et rikholdig utvalg, men synes det er litt overkill å bestille noe for $4 fra USA.

Det er aldri "overkill" å bestille små billige ting fra USA og HK. Frakten er lavere enn internt i Norge og man sparer tid/bensin/bompenger og parkering...

http://cgi.ebay.com/Aluminum-CF-Compact-Fl...1QQcmdZViewItem

Lenke til kommentar

Ser av beskrivelsen at den hos FotoVideo også kan brukes til oppbevaring av batterier. Har faktisk en batteriboks fra Biltema liggende, kanskje den kan brukes med litt skumplastforing el. Biltema har også til AAA batterier ser jeg, den passer kanskje bedre til CF kort.

post-19109-1215349693_thumb.jpg

Endret av ok67
Lenke til kommentar
Ser av beskrivelsen at den hos FotoVideo også kan brukes til oppbevaring av batterier. Har faktisk en batteriboks fra Biltema liggende, kanskje den kan brukes med litt skumplastforing el. Biltema har også til AAA batterier ser jeg, den passer kanskje bedre til CF kort.

post-19109-1215349693_thumb.jpg

Har du link til en slik batteriholder? Akkurat en slik har jeg vært på utkikk etter.

Lenke til kommentar
Gå sammen flere eller samle opp flere bestillinger og skaff en JetCarrier-addresse

Må da være måte på hvor mye styr man skaffer seg for å spare noen få kroner på en kortholder? Folk driter jo i å spare penger på det meste annet som faktisk monner, så hvorfor bruke flere timer ekstra bare for å spare 20-30 kroner på en liten dings?

 

Virker som enkelte blir helt nervevrak om de vet at de må betale 50 kroner mer for et UV filter her i Norge enn på Ebay, mens de aldri bruker så lite som fem minutter på å sjekke pris på strøm og forsikring andre steder... noe som kan spare en for flere tusen kroner i året.

 

Nei, kjøp i Norge... spar masse tid og støtt litt opp om fotobutikkene slik at det faktisk er en sjanse for at de er der neste gang du trenger noe der og da... eller vil kjøpe et kamera der så du får prøveholdt det før du kjøper.

Endret av Super8
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Enkelt og greit fordi man ikke vil betale det ma nregner som overpris på varer, selv om det er snakk om bare en 50 lapp i besparelse.

 

Heldigvis har de lokale butikkene i større grad tilpasset seg nettkonkurransen, slik at de også har blitt billigere. Husker når jeg kjøpte mitt første digitalkamera så sparte jeg 100 kr på å kjøpe på nett vs. butikk. Og da var det lagt på 64 mb smartmedia minnekort og frakt på internettprisen.

 

Når det gjelder forsikring så er dette en dårlig sammenligning, fordi ikke alle forsikringer har like bra dekningsgrad. Mange som skulle ha spart penger på forsikringen, har oppdaget dette når f.eks. det ble oppdaget sopp og råte.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Enkelt og greit fordi man ikke vil betale det ma nregner som overpris på varer, selv om det er snakk om bare en 50 lapp i besparelse.

 

Den "overprisingen" har vi i så fall selv skapt ved de årlige lønnsoppgjørene.

Det går ikke å stadig kreve høyere lønn, og likevel tro at prisnivået vil ligge stabilt.

Spør man en amerikaner, så er det ikke sikkert han vil si at de har lave priser i landet. Og det fordi de har et generelt lavere lønnsnivå i antall kroner enn oss nordmenn.

 

Heldigvis har de lokale butikkene i større grad tilpasset seg nettkonkurransen, slik at de også har blitt billigere.

 

Men hva kan dette gå på bekostning av?

De små lokale butikken kan gå dunken fordi de stadig vil gå med underskudd. De skal tross alt dekke lønns- og leiekostnader med den begrensede kundekretsen de kanskje har.

Joda, flott med nettbutikker, men de kan ikke tilby den personlige servicen og muligheten for å ta produktene i nærmere øyesyn før man kjøper.

Lenke til kommentar
Jeg er på jakt etter kortmappe som kan holde 4 eller 8 CF-kort, men klarer ikke å finne slike i Norge noen steder. På amazon.com finnes det riktignok et rikholdig utvalg, men synes det er litt overkill å bestille noe for $4 fra USA.

 

Utvalget av hardplast-kortmapper er lite her i landet virker det som. Jeg var på utkikk etter det selv. Sjekket hos JP og Fotovideo, plus diverse nettbutikker.

Endte opp med at jeg ville ha LowePro sine, og da måtte jeg utenlands for å finne dem. Pixmania.com. Utenlandsk nettbutikk med norske sider.

 

Scandinavianphoto.no har også noen.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...