axl Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 har bygd endel "vanlige" pc'er, men ikke forsøkt meg på dette før. Noe usikker på om det er ting jeg ikke har tenkt på i oppsettet. Kommer ikke til å være noe tung bruk, vil fungere mest som dvd spiller/musikk og for å spille av filmer rett fra HD til tv'n. Har en del ting liggende fra tidligere bygging jeg tenkte å bruke. kabinett : Silverstone SST-LC17 Hovedkort : Asus P5GC-MX/1333 Minne : Ocz 2gig 6400 (har) cpu : core 2 duo E6600 (har) HD : wd500 (har) Dvd br. : samsung (B-ray senere en gang) Psu : Chieftec Micro-ATX 270W Nettverk : Linksys wireless kommer til å kjøpe full hd tv snart, vet ikke om dette har noe å si for oppsettet. Kommer dette til å funke greit til min bruk? Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Helt greit det der, men ville vurdert et dedikert skjermkort. Lenke til kommentar
axl Skrevet 22. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2008 Helt greit det der, men ville vurdert et dedikert skjermkort. Har nå fått bygd ny htpc, og venter en Sony 40W4000 i posten i dag. Lurer på et par ting med tanke på HDMI tilkoblinger, siden jeg ikke har brukt dette før. Siden både tv og pc er utstyrt med HDMI, regner jeg med at dette er bare å koble i hop uten å ta ibruk DVI utgangen, eller er HDMI tilkoblingen noe som går fra hovedkort til tv og kobles på i tillegg til dvi-dvi? Vurderer å kjøpe et XFX 8800GTX dedikert skjermkort til denne boksen (ukens tilbud på komplett) Vil dette være overkill i en HTPC? (tenker i første rekke på støy) Kan ikke se at det finnes DHMI utgang på dette kortet Specs: ANTEC FUSION BLACK EC IN GIGABYTE GA-MA78GM-S2H AMD Athlon 64 X2 6000+ 3.0GHz PLEXTOR PX-B300SA Blu-ray + HD DVD OCZ DDR2 6400 ram 2gig Lenke til kommentar
koks Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Ang. HDMI: Så vidt jeg vet må du switche over i BIOS fra D-SUB/DVI til D-SUB/HDMI for at dette skal fungere (har ikke HDMI så har ikke testet, men ser at valget finnes) 8800GTX er overkill støy/varme messig for en HTPC, og med mindre du skal spille heftige 3D-spill er det også overkill specs-messig. Fungerer det innebygde skjermkortet til det du skal bruke HTPC'en til så ville jeg nok beholdt dette. Dersom du imidlertid ønsker dette så er ikke manglende HDMI noe problem, da du kan benytte en DVI-HDMI adapter, det følger sikkert med skjermkortet eller kjøpes på Clas Ohlson. Lenke til kommentar
axl Skrevet 26. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2008 htpc/TV er nå oppe og går. En ting jeg lurer på å anskaffe er et TV-kort. Tar jeg helt feil hvis jeg har forstått det sånn at det kun har noe for seg hvis man skal ha mulighet til opptak/pause/spoling av tv sendinger? Tror jeg skal gå til anskaffelse av et abb. fra GET. Kan jeg velge basic GET boks som er inkludert i prisen, og fremdeles få frem HD kanaler med hjelp av et TV-kort? nettsiden insisterer på at jeg trenger en dyrere boks (trenger jeg å bruke denne basic boksen med et TV-kort?) Hvilket kort bør jeg evnt velge? Kvalitet er første pri. ikke pris (innenfor rimelighetens grenser) Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 Du må evt. ta inn analoge sendinger fra Get eller video fra SVHS utgangen på dekoderen. De digitale sendingene er krypterte. Har du mulighet for RiksTV skal dette være enklere å få til. Lenke til kommentar
axl Skrevet 26. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2008 takk for svar. Har allerede bestillt en pakke fra GET med den basic dekoderen (Ikke HD) Har jaktet litt rundt på nettet etter svar på hvilket tv-kort som passer med GET, og slik jeg forstår det er det vanskelig hvis man skal bruke PC som dekoder pga noe kryptering. Men, hvis man kobler dekoder som følger med til TV-kort skal vel det problemet være unngått? Har bestillt en pakke med noen HD kanaler, dekoderen jeg får har jo ikke støtte for dette. men hvis jeg kobler til en Hauppage wintv HVR-4000 vil jeg alikevell kunne se sendinger i HD format? Kunne jo bare ha tatt med en HD PVR boks selvfølgelig, men ergrer meg over å måtte betale 100 kr i måneden for noe jeg trodde ble overflødig med en ny HTPC, og vil lagre evnr opptak på pc. Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 Du trenger egentlig bare en analog tvtuner, f.eks Hauppage PVR150. Så må du videresende IR signalene fra HTPCen til dekoderen for å skifte kanal. Mediaportal støtter ekstern dekoder. Spragleknas kan sikkert gi deg mer detaljer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå