timotei Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Mitt EOS 400D "eter" batterier. Får ikke mere enn 30-40 bilder ut av et battrei Har to batterier og begge har nesten samme kapasitet. Kameraet er utstyrt med 17-85 IS. Kan det være stabilisatoren som trekker så mye strøm? Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Nei, det høres ut som en feil på kamera. Evt glemmer du å skru det mellom du tar bilder, så det står på evig lenge mellom de 30-40 bildene? Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Gjelder dette hvis du tar bildene i hurtig rekkefølge også? Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Det var rart, jeg er forundret over hvor lenge batteriet varer,(Har EOS 400D) og jeg skrur ikke så ofte på Off, når jeg holder på ta bilder. (Det skrur seg vel egentlig av selv også, etter en god stund på.) Tror det må være noe feil med ditt da. RandiA Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 At kamera slår seg av selv skal være default. Kan det hende at noen har slått av den funksjonen ved et uhell. Lenke til kommentar
ozone Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Nå sier du ikke hvor gamle batteriene er, hvor mye de er brukt, eller hvor mange ganger de er ladet. Men siden kameramodellen ikke er SÅ gammel tviler jeg på at noe av de tingene er årsaken. Jeg tror heller laderen er defekt. Prøv å lade batteriene dine i en annen lader. Skulle ikke være så vanskelig å finne noen med maken Lenke til kommentar
timotei Skrevet 6. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2008 Nå sier du ikke hvor gamle batteriene er, hvor mye de er brukt, eller hvor mange ganger de er ladet. Men siden kameramodellen ikke er SÅ gammel tviler jeg på at noe av de tingene er årsaken.Jeg tror heller laderen er defekt. Prøv å lade batteriene dine i en annen lader. Skulle ikke være så vanskelig å finne noen med maken Det ene fulgte med kameraet ca.1 1/2 år. Det andre er yngre.Begge orginale. Høres ut til at dette ikke er vanlig så det er vel feil på kamara eller lader.Får prøve meg fram og evt snakke med butikken hvor jeg kjøpte.Både lading og batterispenning må kunne måles. Lenke til kommentar
ozone Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Enda mer sannsynlig at laderen er defekt hvis batteriene er av forskjellig alder, og begge gir deg kun 30-40 bilder pr. lading. Det skal ikke store feilen i laderen til for at den kutter ladingen på lavere spenning enn den skal, før batteriet er fullt. Jeg ville prøvd en annen lader som man vet virker greit, før jeg hadde målt noe som helst. Er batteriene like dårlig da, er de nok bare utslitt Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Det tar vel runt en 1/2 til 1 timestid og lade batterier på 400D hvis dem er utladet. Tar det bare noen minutter og lade,så er det noe galt med laderen eller batteriene. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 Lurer på hvor mange bilder sånn ca man tar på én opplading. Nå målte jeg på mitt originale batteri for EOS 400D. Tok noen bilder i løpet av 6 dager, det ble 540 bilder, da lastet jeg inn hver dag, ingen blitz-bilder, og har heller ikke "bladd" særlig og sett på bilder. Er dette normalt antall? RandiA Lenke til kommentar
grizley Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 Bruker du IS mye? Etter det jeg har forstått, tar IS en del strøm. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 Bruker du IS mye? Etter det jeg har forstått, tar IS en del strøm. Ingen IS-objektiv på den runden...er fornøyd med 540 bilder jeg, eller burde jeg ikke være det? Nå har jeg satt inn uoriginalt, så skal jeg telle en runde der også. RandiA Lenke til kommentar
grizley Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 Bruker du IS mye? Etter det jeg har forstått, tar IS en del strøm. Ingen IS-objektiv på den runden...er fornøyd med 540 bilder jeg, eller burde jeg ikke være det? Nå har jeg satt inn uoriginalt, så skal jeg telle en runde der også. RandiA Det spørsmålet var nok rettet til trådstarter i og med vedkommende har IS objektiv Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 Det spørsmålet var nok rettet til trådstarter i og med vedkommende har IS objektiv OK, beklager, skulle vel egentlig laget en ny tråd jeg, hadde vært mest riktig...men i og med at det handlet om samme batteriet.... (Og jeg har IS jeg også på tele-zoomen ) RandiA Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå