eha Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Jeg synes det blir litt svakt bare å anta at den store kjøleribba er selve grunnen til at Velociraptor er relativt kjølig. Ifølge Silent PC Review (google etter nettadressen selv, om du vil) trenger ikke WD-disken denne ribba i det hele tatt. De oppnår mye bedre støynivåer og like god kjøleytelse uten kjøleribben, og plassert i et 3.5" -> 2.5" strikkoppheng. Man mister dog garantien ved å skru disken av ribba. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Jeg synes det blir litt svakt bare å anta at den store kjøleribba er selve grunnen til at Velociraptor er relativt kjølig. Ifølge Silent PC Review (google etter nettadressen selv, om du vil) trenger ikke WD-disken denne ribba i det hele tatt. De oppnår mye bedre støynivåer og like god kjøleytelse uten kjøleribben, og plassert i et 3.5" -> 2.5" strikkoppheng. Man mister dog garantien ved å skru disken av ribba. Ja, det er vel ganske mye som tyder på at mye av søkebråket fra raporen kommer av den teite kjøleribbba de har smelt på. AtW Lenke til kommentar
Espen W Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Denne ribba tar jo opp masse plass som kunne vært brukt på en raffinert fleksibelt oppheng. e Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 (endret) Helt enig. Alle testene utført av Hw.no bør leses med et klype salt, ikke minst, likner konklusjonen på en barneskole oppgaver: "Skriv 5 ting du liker med sommerferien din." Jeg forventer noe mer gjennomført enn dette.. Karakter: 1 Synes spesielt disse artiklene fra sweclockers har vært under par. Det er mye rare formuleringer og de følger ikke noen standard som helst virker det som.Det er åpenbare mangler. ta for eksempel noe så enkelt som en hverdagsituasjon som f.eks. oppstartstid på Windows XP/Vista. Tallene alene sier svært lite mange ganger. I tillegg så synes jeg det blir dårlig når de tar en test og bare oversetter den. Språk blir kjedelig, vanskelig og direkte dårlig. Endret 6. juli 2008 av L4r5 Lenke til kommentar
Visjoner Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Synes denne testen var ok jeg... Overføring av et hundretalls filer på 1-16 MB ga et lite inntrykk om hvordan diskene oppfører seg i dagligdagse situasjoner. Enda bedre hadde det vært hvis man hadde tatt med en test med enda mindre filer, si f.eks 2000 filer på under 1MB. Evnt. kjørt en komplett virusskanning el. Men konklusjonen er jo forsåvidt grei, SSD er og blir raskere (bortsett fra i få, ekstreme tilfeller hvor man kun er interessert i å overføre store, ufragmenterte filer). Er lagringsplass viktigere går man heller for platebasert. I så måte vil jo denne velociraptoren plassere seg midt imellom SSD og billige 7200-disker Lenke til kommentar
Agrop Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Se om kjøper ssd disker til vinteren da, må bare finne raid kontroller så er bra, til PCI-E x1 Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Jeg savner en multi-read test. SSD skal være immun mot multi-read lag, har jeg hørt. Lenke til kommentar
iron_knuckle Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 (endret) Hvorfor står det: Licened to Sweclockers.com på bildene av HD Tach? Edit: Ser nå att det står Testen er skrevet av Andreas Dimestam fra Sweclockers.com. Som et ledd i et redaksjonelt samarbeid er den oversatt og tilrettelagt for Hardware.no. Endret 6. juli 2008 av iron_knuckle Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 (endret) ]Synes spesielt disse artiklene fra sweclockers har vært under par. Det er mye rare formuleringer og de følger ikke noen standard som helst virker det som.Det er åpenbare mangler. ta for eksempel noe så enkelt som en hverdagsituasjon som f.eks. oppstartstid på Windows XP/Vista. Tallene alene sier svært lite mange ganger. I tillegg så synes jeg det blir dårlig når de tar en test og bare oversetter den. Språk blir kjedelig, vanskelig og direkte dårlig. ah! Plagiat! Endret 6. juli 2008 av Vaio Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 ]Synes spesielt disse artiklene fra sweclockers har vært under par. Det er mye rare formuleringer og de følger ikke noen standard som helst virker det som.Det er åpenbare mangler. ta for eksempel noe så enkelt som en hverdagsituasjon som f.eks. oppstartstid på Windows XP/Vista. Tallene alene sier svært lite mange ganger. I tillegg så synes jeg det blir dårlig når de tar en test og bare oversetter den. Språk blir kjedelig, vanskelig og direkte dårlig. ah! Plagiat! Du vet hva plagiat betyr? AtW Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Det er vel klare fordeler med SSD på en laptop? Helt klart Er vel diskene de aller største flaskehalsene i laptopper. Lenke til kommentar
thisischris Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Helt enig med Vaio! Trodde også denne testen ville vært mer profesjonelt skrevet, og da tenker jeg ikke bare på manglende bokstaver og "spesiell" staving. Er selv en normal bruker og har ikke akkurat lært så mye nytt. Noe som overrasket meg negativt. Lenke til kommentar
Boye Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Interessant artikkel/test, men linken til NextLevelHardware tok kaka :!: Artig eksempel på hvordan forumet tar over for en test? MÅ jo bli en slik disk nå som OS disk! Irriterer meg noe grenseløst at disken på laptoppen er IDE, og ikke SATA. Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 som ekstern hardisk ville jeg valgt raptoren mtp. at en ekstern hardisk vil flytte mye mer på filer enn en intern hardisk. som OS disk ville jeg valgt SSD II for rask oppstart ol. det jeg ser på som den stølrste fordelen med tradisjonelle hardisker er uten tvil lagringskapasiteten. med 300 GB kan "WD Velociraptor" brukes som eneste hardisk i et system, mens man med "SSD II" må ha en egen hardisk for lagring. det ultimate her hadde kansje vert "SSD II" som master og "WD Velociraptor" som slave. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Hmm, jeg som nettopp kjøpte enda en Raptor for å kjøre i Raid0, også er plutselig SSD så billig? Blir vel 2xSSD etterhvert istedenfor da, må bare avvente litt å se hva som dukker opp de nærmeste ukene. Lenke til kommentar
Jon Ivar Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Ville ikke 3x 320 gig sata2 i raid5 være et raskere, sikrere og billigere alternativt enn velociraptor? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Synd at den raskere SDDen fra OCZ ikke ble testet, utifra spesifikasjonene ser den ut til å være mer overbevisende enn denne. Om noen lurte, skulle neste generasjon SDD fra Samsung ha hastigheter på 200/160 MB/s og kapasitet opptil 256 GB. SDD er ingen disk, det er flashminne. Det er ingen roterende plater inni. Lenke til kommentar
kilik Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Feil benevning brukt på søketid-grafen. Viktig å merke seg at minimumslesingen er klart bedre på SSD-en (90,1 mot 74,1 MB/s). Worst-case er ofte viktigere enn hva man kan lese i snitt. Fin test, men savnet noen mer praktiske tester. F.eks. oppstartstid i Vista, loading i spill/programmer etc. Strømforbruk hadde også vært interessant. Lenke til kommentar
Kimble Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Dumt at dere ikke tester oppstartsid! Bra at prisene på ssd begynner å falle! Lenke til kommentar
AstroChicken Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Dagens harddisker har ikke spesielt mye til felles med de modellene som så dagens lys for 50 år siden. Men selv om utviklingen går fremover i en rasende fart, er det likevel de samme teknikkene som ligger til grunn for den enorme lagringskapasiteten som finnes i dagens datamaskiner. Det handler om magnetiske skiver og lesehoder, surrende motorer og bufferminne. en anelse selvmotsigende i dag? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå