Gobulcoque Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Hei. Jeg har lurt på å kjøpe en Honda Rebel 125ccm, men jeg ble litt i tvil når jeg fikk lest og hørt at den går ganske trått p.g.a. plumbene, den er satt fra 12hk til 8.5hk. Jeg har veldig lyst på den sykkelen, men da måtte jeg ha tatt ut plumberingene for å få økt effekt og kjøreglede. Er det noen som vet noen sider eller har noen tips om hvor jeg kunne begynt henn? Eller skal jeg bare kjøpe meg en annen sykkel sånn som Kawasaki Eliminator 125 eller Honda Shadow 125? Lenke til kommentar
HondaOlav Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Tviler på at den er plumbert fra 12hk til 8,5hk, lett-mc kan jo ha max 15hk så da er det ingen vits å plumbere ned en 12hk-sykkel.. Dette er en 4-takter, så den går ganske mye dårligere enn en 2-takter,f.eks. Honda NSR.. Men kjenner en som meide ett spett inn i potta, blei mye grommere lyd av det! Ikke akkurat det smarteste, men det funker fint Lenke til kommentar
Gobulcoque Skrevet 6. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2008 Det er fem gir på den, men den sliter veldig i femte og går ikke mer enn 70-80 km på lange sletter. Lignende fire-takts sykler har bedre drag enn det der. Jeg tror nok ikke at den motoren går på sitt beste. Kan det hende at det sitter en del potta? Lenke til kommentar
HondaOlav Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Det er det mest tragiske jeg har hørt :!: Spørs om det ikke er mye dritt i potta da ja Rengjør eksosen, samtidig som at du kjører ett spett inn i potta, da puster motoren bedre Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Jeg fikk ikke rebelen til en kamerat mer enn 90. Kan hende det var noe galt med den, men det er hvertfall ikke plomber i firetakter. Lenke til kommentar
LG_91 Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 ...men det er hvertfall ikke plomber i firetakter. Ikke plombering i 4-takter? Det stemmer ikke. Min 4-takter er i alle fall plombert, i svanehalsen. Det er en 125 Daelim Daystar. ----------------------------------------------------------- En kamerat har en Honda Rebel 125, og han sier at den går dårlig. Skolesykkelen, som etter min mening er ganske misshandlet, og som jeg synes drog dårlig sammenlignet med andre sykkler i samme klasse, drar bedre med kameraten min og kjørelæreren enn hva Honda Rebelen hans gjør med kun fører. Lenke til kommentar
Morro Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 En 125 som ikke går fortere enn 70-80 er det noe galt med. Å kjøre et spett i potta er ikke "reprasjonen" som skal til, uansett hva som er feil. En 4-takter som fyller potta med dritt er det noe alvorlig galt med, å gjøre rein potta fikser ikke feilen, selv om den går bedre en stund. Lenke til kommentar
Bent Egil Skrevet 31. oktober 2020 Del Skrevet 31. oktober 2020 Min 125 Honda Rebell gjør lett 90 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå