kjelle392 Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Stikker inn i løvens hule igjen og til de hvasse kniver da jeg har kommet fram til at man lever kun en gang og går bare glipp av livet om man er er feig og ikke tør stikke hodet ut :-) Her er et et bilde... Standard landskap. Kan dere proffe/evt. proffe wannabe fortelle hva som evt. er galt med dette, gjerne også hva som er positivt. Er ute etter å lære om fotografiens kunst. PS: Bilde er kun behandlet med HDR. Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 (endret) jeg er ikke wannabe proff en gang, men bumper tråden med å si at blandt ant gresset ser ut som en animasjon. minner meg om en film jeg har sett om bjørner. riktig nok en veldig god film så det er en god ting edit: er det en mast som er på toppen av fjellet der? den var kansje litt uheldig? for ikke å si gigantisk.. Endret 6. juli 2008 av 2ball(s) Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Det var da vakkert landskap og vakre farger. RandiA Lenke til kommentar
kjelle392 Skrevet 6. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2008 edit: er det en mast som er på toppen av fjellet der? den var kansje litt uheldig? for ikke å si gigantisk.. Ja det der er et resultat av vårt ønske om å være tilgjengelig 24/7; det er en mobilmast. Forferdelig at vi mennesker må bygge ned naturen så mye spør du meg.... Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Har du prøvd å sette ned saturation littegrann, bare for å dempe det grønne i gresset? Syns det ble voldsomt grønt Syns det er kjempefint at man kan se hva som er i bakgrunnen, man ser faktisk bakken og ikke bare en mørk masse eller tett skog. Definitivt klon vekk den masta, den tilfører ikke bildet noenting. Med mindre du har et poeng med å vise "menneskenes tilgjengelighet" eller noe sånt. Usikker på om jeg ville klippet det litt i bunnen for å ta vekk rasket som er der, men det er kanskje med på å skape enda mer dybde i bildet? Hjelp, landskapsentusiaster! Lenke til kommentar
kjelle392 Skrevet 6. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2008 Takk for flott og konstruktiv tilbakemelding. Har tatt vekk masta, dempa grønnfargen og croppet bort rasket i forgrunnen nå. Ble det bedre? Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 (endret) *** det ble veldi bra fint at du fikk vekk masten. nå som du tok vekk "rasket" ble det litt mer bredde i bildet og fjellet fikk en finere "form" edit: nå som jeg fikk se en større utgave av bildet, la jeg merke til høyspentmastene som går nede til høyre på fjellet. disse var heldigvis ikke så synlig og du var veldig heldig med retningen på de. selv etter å ha merket de plaget de meg ikke noe serlig. grunnet at de går i en vanrett linje. hadde de gått lodrett oppover fjellet ville hele bildet/landskapet vert ødlagt. edit2: du kvittet deg samtidig med en "ujevnhet" i vannrt og som resultat er det mer jevn flyt i elven.. edit3: la også merke til at det meste i bildet heller mot høyre: lengste siden av fjelle faller mot høyre. elven svinger inn mot høyre. nesten alle trerne heller litt mot høyre og vist du ser etter ligger nesten samtlige av pinnene i vanrett posisjon. konklusjon: mange vanrette linjer og ting som heller mot høyre.. Endret 6. juli 2008 av 2ball(s) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå