Gjest oj?:S Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Hei eg e ein gut på 15 år. Eg e 170cm, Mamma er 165cm å Pappa e 180, veit nåken av dåke kor høg eg komme te å bli sånn ca?:S:). Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 1,75 det er jo soleklart.. jeg har ikke peiling, men tror du må ta høyden del på alder vek og noe sånt bullshit.. helse søster på skolen kan i alle fall finne ut sånt.. Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Om du har hatt noen forfedre som har vært høyere enn det så kan du lett bli lengere en foreldrene dine. vanskelig og si. Men husker at det muligens er en viss huskeregel/ indikasjon om man tok lengden ved en viss alder og ganget den opp med en faktor. Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Tror man kan måle det hos legen. Er no røntgengreier eller test av skjelettet som viser hvor mye man vil vokse. Husker ikke helt, men leste om det for et par år siden. Lenke til kommentar
andr3as Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 En enkel måte å få en indikasjon på høyden er kanskje å se på hvem du har liknende utseende med i slekten din da har du sannsynligvis fått mye dominant genmateriale ifra de. Hvis du f.eks har lignende utseende og høyde som faren din hadde når han var 15 år og er kommet like langt i pubertet og utvikling så er det stor sannsynlighet for at du blir omtrent lik han når du er fullt utvokst altså 180+ cm. Det går også an å se på utviklingen til skjelettet på røntgenbilder men det er vell litt missbruk av penger og ressurser siden du sannsynligvis har en normal høyde. Lenke til kommentar
fatalicus Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 En enkel måte å få en indikasjon på høyden er kanskje å se på hvem du har liknende utseende med i slekten din da har du sannsynligvis fått mye dominant genmateriale ifra de. Hvis du f.eks har lignende utseende og høyde som faren din hadde når han var 15 år og er kommet like langt i pubertet og utvikling så er det stor sannsynlighet for at du blir omtrent lik han når du er fullt utvokst altså 180+ cm. Vi er tre brødre, og vår far er høyere en mødrene (eldste bror er halvbror). Eldste bror ligner på far, og ble MYE høyere enn han (+15 cm minst). Vi to andre ligner på vår mors side av slekta, og vi ble også mye høyere enn vår far... Jeg mer enn min eldre bror av samme mor. Så jeg vil si at det er ikke mulig å si hvor høy du kommer til å bli, om du ikke begynner å sjekke høyden på flere av dine forferdre noen generasjoner bakover, og se hva gjennomsnittet er ca. Da kan du få en nogen lunde indikasjon på hvor høy du kan bli. Lenke til kommentar
Cazzo Grande Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Det er vanskelig å si. Faren min er 169, og han har alltid vært en liten gnom men jeg er allerede 175 i en alder av 14. Lenke til kommentar
Eryk Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Liten gnom. Er det ikke slik at man ganger høyden man hadde som femåring med to for å vite hvor høy man blir fullt utvokst? Husker garantert feil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå