Gå til innhold

Er HTC Diamond rett telefon for meg?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Min K800i har tatt kveld og det er derfor tid for å kjøpe ny telefon. Jeg har forelsket meg litt i HTC Diamond, men LG Viewty frister også litt. Jeg har i denne forbindelsen noen spørsmål. Jeg er ikke så veldig inne på mobiltelefoner, så håper noen kan hjelpe meg. Det skal sies at jeg har lest ganske mye om nevnte telefoner både her på forumet og andre steder på nettet.

 

Jeg har aldri vært noen storbruker av mobiltelefoner. Jeg har som regel brukt telefonene mine til sms, ringing og bilder. Jeg er med andre ord ikke det man kan kalle en som krever så veldig mye av sin mobil. Surfing på mobil har aldri vært min ting. Synes rett og slett at det blir for kronglete og ikke minst dyrt. Jeg tror Diamond kan endre på dette. Skjermen er jo stor og nettleseren virker fantastisk. Viewty har jo også dette, men Diamond har wi-fi. Jeg vil dermed kunne surfe gratis både hjemme og på skolen. Jeg har også planer om å bruke kalender aktivt på min nye telefon i forbindelse med studier ol. Jeg legger vekt på kameraet og vet at Viewty har bedre kamera, men tror Diamond sitt er bra nok for meg.

 

Det skal også nevnes at jeg er ekstremt glad i å fikle med ting. Kan sitte i timesvis å leke meg i linux. Ser derfor på Diamond som en mulighet til å få noe nytt å fikle med. En vanlig telefon gir jo ikke så veldig mange muligheter. Har nemlig aldri hatt noen avansert telefon før.

 

Jeg er litt bekymret for batteritiden til Diamond. Jeg har som sagt ikke tenkt å surfe med noe annet enn wi-fi, så kan jo derfor skru av alt annet nettgreier enn det. Blir vel 3g osv det? Er ikke så veldig inne på hva de forskjellige tingene heter. Vil det gi meg mye bedre batteritid?

 

Bruker Linux på pc-en, så lurer også litt på hvordan WM vil fungere sammen med det? Kan jeg likevel synkronisere med Gmail og sånn?

 

 

Er Diamond telefonen for meg? Eller kan jeg klare meg greit med noe mindre avansert slik som f.eks. Viewty? Andre forslag?

 

Ble litt langt dette. Håper noen tok seg bryet og leste gjennom. Takk på forhånd! :)

 

Edit: Hvis det blir Diamond, hvor skal jeg kjøpe den? Vil ha sånn "avbetalingsabonnement-ting" med en viss månedssum. Tele2? Chess?

Endret av qweac
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er litt i samme båt som deg, og jeg tok steget å bestilte den i går kveld, etter å ha lest tråden her, pluss et par andre steder.

 

Det som virker veldig kult, er at det er en del "tweaks" og slikt man kan gjøre med telefonen, pluss at den er stappet med teknologi.

 

Batteritiden lurer jeg også litt på, men her kommer det litt ann på hvor bra signaler den får inn. Man kan evt. slå av 3G, så slipper den å øke styrken på søket etter bra forbindelse, av erfaring vet jeg at dette sluker batteri.

 

Man kan også gå inn på HTCs nettside og bestille et bedre batteri til 40 dollar (ca 200,-), det står ingen utsendelsestid på det enda, men er sikkert like rundt hjørnet.

 

Jeg bestilte forresten fra chess, tok den til 1999, må da betale 119 i måneden, men totalprisen på første året var like under 4300.

Lenke til kommentar

Takk for innspill! :)

 

Regner med jeg kommer til å gå for Diamond. Noen flere innspill?

 

Hvordan klarer forresten Chess å få totalsummen på Diamond til å bli 4300? Månedssummen*12 pluss 2000 blir da ikke så mye. Ikke om man tar med nytt nummer engang. Hva er det jeg overser?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...