Gå til innhold

Hvordan få høyere IQ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg hadde en liknende program til den gamle mobilen min, det endte med at jeg kunne tenke enda mer logisk, og matte gikk ganske bra (for en gang skyld), fysikk formlene skjønte jeg og alt ble mye enklere. Så det skal være mulig, men det spørs jo hvor godt man jobber med det og hvor mye tid man legger ned i det.

Lenke til kommentar

Det er fullt mulig å trene opp hjernen, dess mer den brukes til løsing av logiske oppgaver dess flinkere blir den til å løse logiske oppgaver (som er det IQ-tester handler om). Det betyr altså at det går an å å forbedre sine egne scoringer på IQ-tester ved å trene på slike oppgaver. Det finnes en rekke IQ-tester på nettet som man kan trene på, men det går også an å bruke andre oppgaver for å trene hjernen, f.eks sudoku, kryssord, ulike spill, fiklerier (f.eks Rubiks kube) osv.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Lånte et spill av en kompis som het brainchallenge eller noe. Det var til DS. Poenget med var som braintraining spillet å utvikle måten en tenker på. Spillet starter med den enkle teksten "Det sies at mennesket bare bruker 10 % av hjernen sin. Hvor mye bruker du?".

Videre er det utrolig mange tester i matematikk, logikk, hukommelse, "focus" osv. Den måler også stress nivåer ved at den lar hjernen din multitaske litt.

Tenkte først at det bare var tull, men etter noen dager så merket jeg at oppgavene løste seg raskere. Spillet lagret også statestikker om utviklingen din. Virkelig morsomt ^^

Er ikke sikker på at du får høyere IQ av det da, men osm sagt du merker at du løser små problem raskere.

Endret av Moppskaft
Lenke til kommentar
Ok, takker for svar folkens. Har tenkt litt på det der spillet til DS, men litt småteit å kjøpe DS bare på grunn av det - men finnes det noe tilsvarende til PC? Løser allerede en del Sudoku, men finnes det noen andre morsomme "småspill" som setter hjernen i sving?

:p

Et Arcade spill på Xbox 360 heter BrainChallenge, og går ut på slike ting.

Men jeg har prøvd fullversjonen og kan ikke huske noe om skikkelige Logiske oppgaver.

Kanskje det kommer senere i spillet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...