Gå til innhold

Ny tv, LCD eller Plasma

Anbefalte innlegg

Hei, skal flytte no og skal da kjøpe ny tv. (ser ikke vitsen og frakte en tv fra nordnorge til sørnoge når tven ikke kostet mer en 15.000 kr.

Har i dag en 42" plasma.

Mine kriterier er:

Stor tv (50"+)

Godt bilde.

Full HD.

Pris ikke mer en 35.000 kr.

Kjapp og bla gjennom kanaler.

Grei oppsett på tv.

Har HDMI osv tilgang. (alt man har behov før)

Fint stilrent design.

Grei lyd (vil ikke være avhenig av hjemmekino før og få grei lyd)

Helst tyn og lett siden den skal henge på veggen.

Så er spørsmåle, hva får jeg mest før. Plasma eller LCD?

Hva gjer best bilde?

Kom gjærne med forslag til ny tv. Vet ikke helv hva jeg skal gå før.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, skal flytte no og skal da kjøpe ny tv. (ser ikke vitsen og frakte en tv fra nordnorge til sørnoge når tven ikke kostet mer en 15.000 kr.

Har i dag en 42" plasma.

Mine kriterier er:

Stor tv (50"+)

Godt bilde.

Full HD.

Grei oppsett på tv.

Fint stilrent design.

Hva gjer best bilde?

Lenke til kommentar

Har i dag en 42" plasma.

Mine kriterier er:

Stor tv (50"+)

Godt bilde.

Full HD.

Grei oppsett på tv.

Fint stilrent design.

Hva gjer best bilde?

Sorry

det var ikke mningen

Lenke til kommentar

Pioneer kommer med sin 9 generasjon plasma i disse dager. 50" koster rundt 30 000 - 35 000 kroner! Det er ikke store forandringer fra 8 generasjon, men sortnivået har blitt litt dypere og tv-en er en tanke flatere.

Mange skryter av Panasonic's nye 50" flagskip PZ800. Den har nok ikke det samme sortnivået, men jeg vil tror den takler blant annet bevegelse bedre enn Pioneer. Hvis ikke Kuro har fått oppdatert anti flicker systemet sitt så er det nok Panasonic et hode foran her også.

Prismessig så ligger vel PZ800 på rundt 25000, men dette er jeg ikke helt sikker på... Den er uansett billigere enn Pioneer.

Lenke til kommentar

Jeg hadde kjøpt Pioneer 5080 Kuro som man idag får til "hyggelige" priser og det finnes ikke en Plasma/ LCD på markede idag som er i nærheten av kvalitet og med et slikt sortnivå uten om andre Pioneer tv. Du får et sylskarp bilde med nydelige farger samt et bilde som ikke vet hva etterslep/panorering er for noe.

Jeg har vurdert dennne selv en tid og fått et tilbud på 20.000,- inkl frakt og borstativ. Det er riktig at det kommer nå en ny Kuro 5090 men 5080 er så bra at det blir bare tull å betale 10,000,- mer. http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=85615

Edit- En annen fordel med Pioneer er garantien, de kommer hjem til deg og henter tvn og gir deg en bytte tv hvis de må ta den med inn for reprasjon..

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar
Jeg hadde kjøpt Pioneer 5080 Kuro som man idag får til "hyggelige" priser og det finnes ikke en Plasma/ LCD på markede idag som er i nærheten av kvalitet og med et slikt sortnivå uten om andre Pioneer tv. Du får et sylskarp bilde med nydelige farger samt et bilde som ikke vet hva etterslep/panorering er for noe.

Jeg har vurdert dennne selv en tid og fått et tilbud på 20.000,- inkl frakt og borstativ. Det er riktig at det kommer nå en ny Kuro 5090 men 5080 er så bra at det blir bare tull å betale 10,000,- mer. http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=85615

Edit- En annen fordel med Pioneer er garantien, de kommer hjem til deg og henter tvn og gir deg en bytte tv hvis de må ta den med inn for reprasjon..

Bevares ja...

Jeg har sett hva denne tv-en kan gulpe opp av kvalitet, men Panasonic lusker ikke langt unna med sine nye tv-er. Jeg hadde en 42" Kuro for en tid tilbake, men den var ikke så veldig bra på bevegelse. Hvis det var mye aktivitet i bildet så ble det en del hakking. Særlig gjaldt dette tilter og slike ting. Jeg har sett at 50" er langt bedre på dette...

Når det gjelder service så får Pioneer som de fleste andre tv produsenter blandet tilbakemelding. Hvis du vil at tv-en skal bli hentet så kan du skaffe en egen forsikring som gjør at selger henter tv-en din til service hvis noe skulle gå galt.

Lenke til kommentar

Skal du ha en Panasonic 50 tommer som kan kalles i nærheten selv om de ikke når opp så blir det Z80 serien og man må ut med rundt 22.000,-. Jeg hadde valgt Pioneer Kuro 5080 uten å blunke også mot disse rett og slett for det er en bedre tv og rimligere i disse dager. Garantien fikk jeg beskrevet av Mpx og forholder meg til dette..

Lenke til kommentar

Hei, takk før svar. Blir vel og gå før den nye Pioneer 60" som kommer ut.

Pioneer PDP-6020FD har en listepris på 35.000 kroner, mens den identiske 50-tommeren PDP-5020FD er satt til 26.000 kroner når den kommer til sommeren.

Sto det på Teknofil. Så da kan jeg få meg en 60" med nydelig bilde før kun 35.000 kr :)

Glem det, fant ut at pioneer har anbefalt utsalgspris på nermere 70.000 kr. Så stemte ikke helt. Men frister førdeom. Hehe.

Endret av tja_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...