Gå til innhold

hold dere unna WD disker!!


Anbefalte innlegg

Gurimalla. jeg maa si at jeg er temelig forvirret akurat naa. JEg skal akurat til aa kjope en ny HD, men HVILKEN skal jeg kjope, det skal vere en 120GB.

 

JEg har aldri hatt noe problemer med mine disker, ikke en gang min 60GB IBM disk, lol.

 

Frankie

Singapore

 

Jeg ville valgt en WD 120GB SE disk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg får føye meg til den rekken av mennesker som NESTEN ikke har hatt noen problem med hverken IBM, eller Wester... Bortsett fra den første på 20GB som faktisk ble HELT ødelagt.. Fikk ikke gjort noe på den.. Men ellers har mine andre disker funket utmerket(IBM 30GB & WD120GB) Så jeg ville anbefalt WD videre altså :>

 

Speaks :D

Lenke til kommentar

Har kjørt både WD, Seagate, IBM og Maxtor. De gangene det har skært seg har det vært pga 12V linjen.... Det har ikke hatt noe som helst med Diskene å gjøre, og etter min mening er de alle like sensitive mht strøm. Har alltid hatt noe med 12V linjen å gjøre (enten for lav eller altfor høy). Har sjekket dette med Bios HW monitor da den slags feil har vært pga en feilkobling eller over/underspenning.

Lenke til kommentar

Har 4 WD disker i systemet mitt for tiden (de er fra 1mnd til 2 år gamle)

De har fungert smertefritt.

 

Kjøpte derimot 1 IBM disk en gang og den døde etter 1 mnd. (fikk ny på garanti, og den døde etter 3 mnd)

Kanskje jeg var uheldig, men jeg kjøper ikke flere IBM disker.

 

Har hatt 2 Seagate disker, den ene ble det masse "bad sectors" på etter ca 1 år, den andre fungerte smertefritt da jeg solgte den.

 

Har også hatt flere Maxtor disker som har fungert smertefritt.

Har en Maxtor disk nå som har fungert smertefritt i 6mnd.

 

Vanskelig å si hva som er best, men jeg vil gå for Western Digital når jeg kjøper disk neste gang.

Lenke til kommentar

Har selv et par med IBM 75GXP 45 GBytere og en Western digital 120GB med 8 MB cache ,IBM diskene går for å være meget sårbare ved høye temperaturer men siden jeg har 2 stk 80mm vifter som står rett bak disse og sørger for effektiv kjøling har jeg aldri verken hørt ulyder fra diskene eller hatt noen andre problemer med disse , WD disken er ny , men har også sørget for at denne får kjøling .

 

Så stikkordet for lang og sikker drift av alle typer harddisker må være kjøling (som omtrent alt annet i en pc)

 

:wink:

Lenke til kommentar

Jeg har hatt 2 WD 80 GB 2 MB cache disker. Begge har etter ca 1/2 bruk begynt å klikke. Begge gangene har jeg fått ny disk. Fikk byttet den ene til WD 120 GB JB. Mistet ikke troen på WD selv om begge mine disker klikka. Nå har min samboer problemer med sin WD 80 GB. Mistenker at det er en serie av denne modellen som ikke er helt bra.

 

Så lenge diskene dine havarerer rett etter at du monterer dem så er det nok som flere sier her. Skjekk strømforsyningen din og gjør det over litt tid. Gjerne et overvåkingsprogram som logger slik at du kan se evt pulser som kommer.

Lenke til kommentar

Lattis! Ingen kan være så uheldig med disker, selv ikke om de er laget på LADA fabrikker i Russland.. :lol:

Ville som noen har nevnt, tro at noe annet med systemet ditt spiser diskene dine.. Vis du overklokker er du klar over at alt i systemet faktisk kan gå til de evige Hardwaremarker? Hvis du ikke overklokker er du i slekt med Donald, eller Uforsiktig...

 

Sjekket om noe i kabinettet kortslutter ting?

Sendte selv et HK i strømstolen da en litt bøyd metallstøtte for strømforsyninga tok borti HK, og jeg ikke tok hintet ved første svartskjerm, og prøvde reboote 10ganger før en mistenkelig svidd metallsveiselukt kom sigende.... :woot:

 

Nei,, WD er nok noe av det beste valget man kan ta....

Lenke til kommentar
Gurimalla. jeg maa si at jeg er temelig forvirret akurat naa. JEg skal akurat til aa kjope en ny HD, men HVILKEN skal jeg kjope, det skal vere en 120GB.

 

JEg har aldri hatt noe problemer med mine disker, ikke en gang min 60GB IBM disk, lol.

 

Frankie

Singapore

 

Jeg ville valgt en WD 120GB SE disk.

 

Men jeg har hort at noen klager litt paa denne disken naar det gjelder at den braaker litt, stemmer dette?

SE-disken er det den med 2 eller 8MB cache?

 

Frankie

Singapore

Lenke til kommentar
Har kjørt både WD, Seagate, IBM og Maxtor. De gangene det har skært seg har det vært pga 12V linjen.... Det har ikke hatt noe som helst med Diskene å gjøre, og etter min mening er de alle like sensitive mht strøm. Har alltid hatt noe med 12V linjen å gjøre (enten for lav eller altfor høy). Har sjekket dette med Bios HW monitor da den slags feil har vært pga en feilkobling eller over/underspenning.

 

Saa da kan det vere paa sin plass, aa sporre deg, hvilken disk syntes du er bra? Med tanke paa at du har provd litt forskjellige disker.

 

Frankie

Singapore

Lenke til kommentar

Jeg ville valgt en WD 120GB SE disk.

 

Men jeg har hort at noen klager litt paa denne disken naar det gjelder at den braaker litt, stemmer dette?

SE-disken er det den med 2 eller 8MB cache?

 

Frankie

Singapore

 

SE =special edition =8MB cache og den bråker ikke nevneverdig

Lenke til kommentar
Jeg ville valgt en WD 120GB SE disk.

 

Men jeg har hort at noen klager litt paa denne disken naar det gjelder at den braaker litt, stemmer dette?

SE-disken er det den med 2 eller 8MB cache?

 

Frankie

Singapore

 

SE er med 8MB cache ja. Som tidligere sagt har jeg en 100GB SE disk og en 120GB SE disk. Synes ikke noen av disse bråker mye, men så har jeg noen kabinettvifter som bråker en del da.

Lenke til kommentar
rart at så "alle" andre er fornøyde med wd da. Og at wd rocker det meste av tester. Er vel kanskje et engangstilfelle?

 

Er nok ikke bare engangs tilfelle,

min første WD klikket etter 3 uker , kjøpte ny, 80gb,

klikket etter 1år, nå sitter jeg på en Maxtor 200gb,og ikke et problem til nå:)

Lenke til kommentar

Som nevnt tidligere i denne tråden, så kan det være noe med maskinen din som gjør at WDC-disker dør fort. F.eks kan, som nevnt, +12V/+5V kursene være så ustabile at diskene tar kvelden fortere enn de skal. Eller om det er varmen? WDC-disker er kjent for å produsere en del varme vettu.

 

Eller at systemet ditt rett og slett er allergisk mot alt som heter WD? Kontrollere som får diskene til å låse seg f.eks ?

Lenke til kommentar
Har du noen sinne tankt tanken at det kanskje er noe annet i systemet ditt som er galt??? Extremt ustabil 12V??? Enkelte disker tåler sikkert ikke all verdens med spenninger :roll:  

Det skal nok ikke så mye til.

Enig, sannsynligheten for at du skal få 3 WD-disker med feil er ikke stor. Sjekk strømforsyningen. Jeg har aldri hatt harddiskkrasj og jeg bruker strømforsyninger med 350 til 550 Watt.

Lenke til kommentar

Jeg må si, at den ENESTE disken jeg har hatt problem med, er en IBM GXP22 15gb, som har tjenestegjort i 6år nå snart, ellers jeg har hatt (og har fortsatt) både ibm, seagate, western digital, og fujitsu disker, alle har funkert smekkert og smerte fritt her :) jeg skjønner for å være ærlig ikke hvordan folk greier å kræsje disker i ett sett jeg. :lol:

 

Skal du ha ett lydløst system, holder jeg en knapp på seagate, tenker du mer ytelse, så holder jeg på wd.

 

Maxtor har jeg ikke hatt noe erfaring med, tror de jevnt over er like som andre på kvalitet.

 

Magnus

Lenke til kommentar

selv har jeg hatt 6 WD disker.. den gammleste er vel 1 ½ år nå.. går som bare det den... men master disken min har en tendens til å stoppe når jeg spiller cs å maskina restarter.. ikke vet jeg om det er disken sin skyld eller rett å slett driver kræsj av et slag.. vel vel det skjer ikke ofte så det plager meg ikke.. så WD :woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...