Mats Danielsen Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Hei! Jeg leter etter et programmeringspråk som er relativt likt PHP, men som kan kjøres som .exe filer (elns). Må kunne fungere uten å innstallere programmvare på datamaskinen dette skal kjøres på. Er enormt fint om dette også har en mulighet for å hente informasjon ifra databaser. Bør også finnes programmvare ala dreamweaver til å kode dette i, skal bare brukes til basis registreringer osv. av enkle dataer i en database. Hilsen Mats Danielsen Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 ruby kan jo funke. enkelt og lettfattelig syntaks samtidig som du lett kan få exe av det. Lenke til kommentar
Mats Danielsen Skrevet 6. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2008 Kan du forklare hvordan jeg skriver denne koden, hvordan jeg lagrer denne koden og hvordan jeg får .exe ut av det? Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 (endret) http://justfuckinggoogleit.com Endret 6. juli 2008 av jzono1 Lenke til kommentar
Mats Danielsen Skrevet 6. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2008 Jeg har kommet så langt at jeg skal konvertere. converter.rb:6: undefined method `file' for main:Object (NoMethodError) Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 (endret) Hva med Java? Det har ekstremt mange muligheter innenfor portabilitet, veldig enkelt å lære da det har enkel syntax, junk collector (ingen allocating eller frigjøring) og lignende. Det kjører litt saktere da det kjøres i en VM og kan revers engineeres til ganske forståelig kode, det er ulempene, men hvis det ikke er noe topp hemmelig du skriver eller det krever mye av PC'en så er det overkommelig. Eller så har du jo Brainfuck Endret 6. juli 2008 av chrml Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 C, C++, C#, osv... kanskje si litt mer hva du skal med det? Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Høres jo ut som om trådstarter først bør lære seg hvordan man programerer, og hvordan man leser dokumentasjon før han begynner å bekymre seg over språkvalg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå