Gå til innhold

Trening før militæret

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tenkte jeg skulle starte å trene før jeg skal inn i marinen. jeg er ikke akkurat i den formen jeg skulle.

Noen som har noen bra forslag til en 4 ukers trenings plan før militæret?

Og er det noe forskjell på trening i hæren og sjøforsvaret?

Ja det er forskjell på disse to.

Jeg er i marinen selv, men har en kammerat som netopp dimma fra hæren.

Jeg var heller ikke i noe god form før rekrutten, og forsåvidt ikke nå heller, men den er allikevel bedre enn en del andre. Dersom du klarer å løpe 3000m på 14 min eller mindre og 60meter´n på 8-9 har du iallefall ingen grunn til bekymring...

Enesete jeg kan tenke meg er effektiv trening i snaut 4 uker, må vel bli intervall. relatvit korte, men harde økter.

Om det blir hardt i militæret er veldig opp til deg selv. Skal du på madla, er det gode muligheter for å trene her.

Lykke til i militæret... Og husk vil ha noe ut av tiden du er der, må du GJØRE ne i tiden mens du er der.

Mvh

MSO Reitan - Bodø (Samband)

Endret av kterjesen
Lenke til kommentar

Bør klare 3000m på under 13 minutter uten problemer.

14 minuter så kan man nesten gå den.

Men det viktigste er at du gjør det beste ut av året.

Bra innstilling å trene før du møter opp, kjør på!

Endret av 40mm
Lenke til kommentar
Bør klare 3000m på under 13 minutter uten problemer.

14 minuter så kan man nesten gå den.

Skulle likt å se dine bein om du klarer å gå 3000m på 14 min..

I CSS (hæren) der jeg er nå, er kravet for å bestå 3000m 15 min.. Kan være anderledes andre plasser, men noe jeg tror eg likt er at ingen forventer at du er noe topp idrettsutøver når du kommer inn.. Står du på i rekrutten og engasjerer deg litt vil du garantert få fremgang i formen din. Og fremgang i formen din vil telle meget bra, om ikke bedre en for folk som allerede er i god form.

For et enkelt trenings program kan du begynne å forberede deg litt på det du kommer til å testes i. Kondisjon, sit-ups, hang-ups og push-ups. Ta deg en god joggetur, ta noen push-ups før du legger deg, finn en plass og ta hang-ups, ta noen sit-ups når du våkner om morningen osv. Du vil ikke bygge opp store muskler av å f.eks ta masse push-ups, men du blir seig i muskelene og det vil hjelpe deg en hel del. Er det slik som det er hos oss, kommer du til å ta så masse push-ups ut over året at du vil spy..

Lenke til kommentar
Tenkte jeg skulle starte å trene før jeg skal inn i marinen. jeg er ikke akkurat i den formen jeg skulle.

Noen som har noen bra forslag til en 4 ukers trenings plan før militæret?

Og er det noe forskjell på trening i hæren og sjøforsvaret?

Ja det er forskjell på disse to.

Jeg er i marinen selv, men har en kammerat som netopp dimma fra hæren.

Jeg var heller ikke i noe god form før rekrutten, og forsåvidt ikke nå heller, men den er allikevel bedre enn en del andre. Dersom du klarer å løpe 3000m på 14 min eller mindre og 60meter´n på 8-9 har du iallefall ingen grunn til bekymring...

Enesete jeg kan tenke meg er effektiv trening i snaut 4 uker, må vel bli intervall. relatvit korte, men harde økter.

Om det blir hardt i militæret er veldig opp til deg selv. Skal du på madla, er det gode muligheter for å trene her.

Lykke til i militæret... Og husk vil ha noe ut av tiden du er der, må du GJØRE ne i tiden mens du er der.

Mvh

MSO Reitan - Bodø (Samband)

Hva gjør dere MSOer egentlig? Jeg hadde startet siste vakten min på Reitan i dag, var det ikke for at jeg er på FOS og aldri skal tilbake dit! :)

Lenke til kommentar

Hehe.....generelt veldig lite.... (det gjelder vel samtlige på Reitan) Kort fortalt så har vi radio samband med fly båter og u-båter i norske farvann (i hovedsak kystvakt og lignende type "forsvars fartøy" og lignede ellers går egentlig våre oppgaver ut på å mota og videresende mld. eller rett og slett distribuering av meldinger.

En ulempe med det er at du ikke får mer ut av forsvaret en det du jobber når du er hjemme (2 uker på 2 uker av er genialt)

ellers heøt ok plass og være iom at det enten er lyst 24-7 eller så er det mørkt 24-7... ingen som har kontroll på døgnet uansett.....:-P

Ikke gidd kommenter stavfeilene som sikkert er inni her flere plasse, har ikke såvet på nærmere 36 timer!!

Endret av kterjesen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...