Megdabare Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Prøver få VPN til å virke korrekt i Win2008, etter å ha sett reklamen om at det nå finnes en VPN type som tillater SSTP, altså VPN via SSL og over port 80. Har kun en server som ulike klienter skal koble til og få tilgang til lokalt delte filer på denne serveren. Altså VPN og alt på samme maskin, ett nettverkskort og arbeidsgruppe (ikke Active Directory). Dette fungerer uten problemer gjennom OpenVPN, men da kreves det filer og ikke minst OpenVPN installert på alle klientene. Så håpte å få det til ved å bruke MS sin VPN-løsning. Etter å ha åpnet nok i brannmur får jeg "Remote computer refused the network connection". På serveren ser jeg ingen informasjon om hvorfor og på klienten får jeg ca. 20 sider med debug (omtrent uleselig) informasjon, men ingen feilmelding som jeg kan se... Noen som vet hva dette kan skyldes, eller et bra sted for logger? Når jeg åpnet opp en ikke SSTP-tilkobling, så fikk jeg koblet til server, men da faller hele klientmaskinen av nett. Jeg skjønner ikke hvorfor det skal være så komplisert å få opp VPN i MS? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå