Gå til innhold

Roland V-drums HD-1 vs. EZDrummer ?

Anbefalte innlegg

Hallo!

Jeg vurderer sterkt å kjøpe meg ett digitalt trommesett (Roland V-drums HD-1). Men i den forbindelse lurer jeg på om jeg kan koble dette trommesettet opp mot PCen og få trommelydene til f.eks. EZDrummer? Eller en annen VST.

Vil det bli latency når man spiller? Hvis det blir, hva skal til for å få latencyen så liten som mulig/borte? Trengs det et bra lydkort?

Håper jeg uttrykker meg klart nok

mvh

Andak :)

Endret av Andak
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hallo!

Jeg vurderer sterkt å kjøpe meg ett digitalt trommesett (Roland V-drums HD-1). Men i den forbindelse lurer jeg på om jeg kan koble dette trommesettet opp mot PCen og få trommelydene til f.eks. EZDrummer? Eller en annen VST.

Vil det bli latency når man spiller? Hvis det blir, hva skal til for å få latencyen så liten som mulig/borte? Trengs det et bra lydkort?

Håper jeg uttrykker meg klart nok

mvh

Andak :)

Det er nettopp som du sier, et bra (eller greit nok) lydkort:) Det skal i teorien inkludere alle lydkort med ASIO-støtte. Det er også viktig at PCen din har nok med RAM og prosessorhastighet, men det kreves ikke så veldig mye for å kjøre EZDrummer.

Lenke til kommentar

Takk!

Jeg har allerede et Creative X-FI Xtrememusic som har ASIO støtte. Ikke noe store saker, ga rundt 1000 lappen for dette.

Tror du dette vil holde? Eller må jeg investere i noe tyngre skytts?

Kjørere EZDrummer på maksina jeg har nå og det går så det suser, så ikke noe problem :)

Lenke til kommentar
Takk!

Jeg har allerede et Creative X-FI Xtrememusic som har ASIO støtte. Ikke noe store saker, ga rundt 1000 lappen for dette.

Tror du dette vil holde? Eller må jeg investere i noe tyngre skytts?

Kjørere EZDrummer på maksina jeg har nå og det går så det suser, så ikke noe problem :)

Jepp, det kortet har ifølge produsenten, mer enn lav nok forsinkelse. Lykke til:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...