Gå til innhold

forslag til "gamer skjerm"

Anbefalte innlegg

jeg er ute etter en ny skjerm p.g.a. den gamle dell skjermen er ikke noe tess lenger.

og jeg skal kjøpe meg en gtx 280. og den er bedre på høyere oppløsninger. :!:

jeg kan ikke en ting om skjermer!!

det jeg mener med en gamer skjerm er at jeg skal bruke den til gaming mest.

også noen filmer i blandt.

hvor stor? det er samma, bare den er bra og spille på (ikke crt)

pris? MAKS: 3000.må ikke være helt opptil 3000 kan være rundt feks: 2000 også.

takker for svar!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte meg nylig en 22" flatskjerm, hadde en 16" CRT før det. Da LCD skjermer (flatskjerm). Før det var jeg som deg, null xp med LCD.

LCD har flere ulemper over CRT enn hva folk liker å innrømme. For det første har du noe som heter native oppløsninger på LCD skjermer, dette begrepet blir ikke brukt med CRT overhodet tror jeg. Nativ oppløsning er rett og slett antallet piksler LCD skjermer er lagd med, i motsettning til en CRT skjerm som bruker bilderør så er en LCD skjerm faktisk bygd opp av pikslene direkte, en CRT bygger opp oppløsninga uavhengig av noe slikt. Dårlig forklart, kanskje noen andre kan hjelpe.

Nettopp på grunn av en skjerms native oppløsning vil du få skalerings problemer med en gang du ber skjermen kjøre en annen oppløsning en den native, typisk nativ oppløsning med en 22" er 1680 * 1050. Du kan tenkte deg at du skal tegne en vanlig firkantet piksel i en lavare oppløsning med 2 piksler, for å si det sånn resultatet blir ikke firkantet. For deg som gamer betyr dette en ting; Du bør spille i nativ oppløsning (altså maks oppløsning) så sant dette er mulig.

Ett annet problem er baklys, bedre dyrere skjermer skal vist ha betraktelig mindre problemer med dette, jeg vet ikke sikkert. Men du har sikkert sett det selv hos en kamerat, LCD skjermer suger på å gjengi lysere svart, altså veldig veldig mørk grå for eksempel.

Så for å gi et litt mer kompakt enkelt svar, hvis du må ha en LCD (får man CRT overhodet lenger?) kjøp en som er forholdsvis liten og med en god baklys statistikk, jeg vet ikke selv 100% hva dette heter men jeg tror det er kontrast forholdet, kan også være hva komplett kaller "bildets lysstyrke". Styr også unna alt som er av widescreen 16:10 formater, hold deg til gode gamle 4:3. Alt som er av gamle spill vil elske dette.

Eksempel:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=334215

Denne skjermen er på 19", med en oppløsning på 1280 * 1024. Dette er en normal oppløsning de fleste spill støtter, spill lagd etter 2001 vil nok støtte dette.

Nå for akkurat hvilken 19"LCD å anbefale skal jeg være forsiktig med å si noe, min erfaring er litt begrenset. Men jeg vil anta at statestikkene oppløst av komplett osv er korrekt. En skjerm med høye tall vil nok være en god en også. Nesten så jeg anbefaler å stikke innom nærmeste elkjøp eller no å se hvordan bildene ser ut i forskjellige oppløsninger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...