Gå til innhold

Avoide IP-ban med trådløs ruter

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har blitt IP-banna av en side som jeg likte veldig godt, men som desverre har litt for strenge moderatorer. Jeg har søkt rundt på diverse sider og prøvd det som har stått der. Dette har jeg testet ut til nå:

Skrive ipconfig /release etterfulgt av ipconfig /renew. (I commandboksen)

Resette rutermodemet.

Slå av og på rutermodemet.

Skrive ipconfig /release, slå av rutermodemet, restarte dataen, skru på rutermodemet.

Bruke Tor, et program som sender nettverkstrafikken i omveier til andre folk.

Lage en Static IP, noe som ikke funka, for jeg hadde ikke dns-ip'en.

MED MERE!

Anyways, jeg bare lurte på om det var noen med peil på nettverk der ute som kunne hjelpe meg, for jeg vet ikke en dritt om dette... Jeg sitter bak en trådløs ruter som er koblet til et rutermodem. Her er et bilde av min ipconfig /all. Som du ser så har jeg IPadressen 10.0.0.1 OG IPadressen 192.168.2.1 noe jeg syns er litt rart...

post-123991-1215296714_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denne tråden er vel litt tvilsom jf. (iallefall tidligere) retningslinjer for forumet.. men,

ipconfig/endring av innstillinger på maskinen DIN er unødvendig.. IP-adressen din (den som du går ut på nettet med) er holdt av routeren din, så det er evt. på den du må "få deg en ny ip". Antageligvis har du en dynamisk IP, men ofte er lease tidene (perioden du har allokert den spesifikke IP-en) på alt fra 1 dag og mer.

Kort og godt tror jeg du raskest får deg en ny IP ved å fake' macadressen på routeren din, evt. benytte en annen router (eller koble maskina) direkte til "linja".

Lenke til kommentar
Denne tråden er vel litt tvilsom jf. (iallefall tidligere) retningslinjer for forumet.. men,

ipconfig/endring av innstillinger på maskinen DIN er unødvendig.. IP-adressen din (den som du går ut på nettet med) er holdt av routeren din, så det er evt. på den du må "få deg en ny ip". Antageligvis har du en dynamisk IP, men ofte er lease tidene (perioden du har allokert den spesifikke IP-en) på alt fra 1 dag og mer.

Kort og godt tror jeg du raskest får deg en ny IP ved å fake' macadressen på routeren din, evt. benytte en annen router (eller koble maskina) direkte til "linja".

Takk for svar ;)

Ja, jeg skjønner hva du mener med at denne tråden kan være litt tvilsom. Men strengt tatt så brøt jeg ingen regler på den siden, og ble likevel banna av mods. Det er ikke stort man kan gjøre med det :/

Lenke til kommentar

Antar at forumet in mention kanskje har et punkt ala her på diskusjon.no ;)

#15: Moderatorer kan stenge tråder og utestenge brukere for grunner som ikke står nevnt i retningslinjene.

Uansett, antar at du;

1: Får en ny IP med tiden og dermed kommer inn

.. eller

2: At IP-ban'en er midlertidig og at du dermed kommer inn - til slutt ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...