Gå til innhold

6mnd'rs Portrett av Tvillingene


Anbefalte innlegg

Tenkte å spare endel tusenlapper på å lage et portrett av tvillingene selv.

Er selv ganske fornøyd med hvordan det ble, har ikke noe proft studio utstyr. Men jeg mekket til 2 stuelamper og en sigma blits.

 

Jeg har planer om å printe ut disse og henge på veggen.

 

Mottar gjerne tips om forbredringer. Jeg vet lyset kunne vært bedre.

 

post-154169-1215294894_thumb.jpg

 

post-154169-1215294920_thumb.jpg[

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg syns ungen var kjempefin men likte ikke bakgrunn og forgrunn men det er en smaksak.

syns rett og slett det blir for mye "hudfarger"

du har også litt skygge under haka som skjemmer litt. blits eller lampe litt lenger ned kansje? ev hviit papir eller ei isoporplate på gulvet forran baby'n til å reflektere lyset.

 

Jeg aner egentlig ikke hva jeg snakker om så hør på de andre. hehe :)

Endret av Phaser_
Lenke til kommentar

Bildene er fine og du har fanget to flotte øyeblikk, men det bli litt mye i samme farge, på en måte.

 

Hadde du brukt f.eks et hvitt teppe som underlag og ett hvitt laken som bakgrunn, ville du hevet kvaliteten ganske mye.

 

For andre som er litt mindre kritiske enn oss på Akam, fungerer disse bildene helt flott :thumbup: (og for oss også)

Endret av olar0701
Lenke til kommentar

Artige uttrykk på ungene, fint belyst og god kontakt. Eneste jeg har å utsette er fargen på bakgrunnen og underlaget, personlig ville jeg hatt de lysere; mer hvite :)

 

Edit: Har du lagt ut bilder av de tidligere? Nummer to lignet litt på noen babybilder herfra jeg så for rundt et stund siden.

Endret av Garanti
Lenke til kommentar

Bakgrunnen er allere kommentert. Det er vel ikek fargene som er problemet egentlig, men at bakgrunnen blir for lik hudfargen til tvillingene. Slik at de går litt i ett med omgivelsene, istedet for å bli midtpunktet.

 

Det løses vel med å velge en mye lysere, eller en mørkere bakgrunn.

 

Når det gjelder tvillngene, så er alt på plass - de er direkte herlige. Så like, men dog så forskjellige :)

 

Tom

Lenke til kommentar

Uttrykkene du har fanget er uten tvil veldig flotte, for meg er dette mye viktigere enn det fototekniske i slike bilder.

 

Når det gjelder det fototekniske har jeg ikke mer å tilføye enn det som allerede er sagt. Selv er jeg veldig glad i sort-hvitt. Jeg tror disse kunne fungert med sort/hvitt og ørlite mer kontrast.

Lenke til kommentar

flotte utrykk du har fanget..

 

Som nevnt av andre, lysere eller mørkere bakgrunn hadde fremmhevet ungene mer, det blir litt for likt for min del.

Det ser også ut til at du har bommet med fokus på begge bildene. Ser ut til at du har fokusert helt fremme på teppe, eller på hånda.

Lenke til kommentar

Uttrykkene er flotte, men som de andre skriver hadde noe annet enn en bakgrunn som er "hudfarget" vært å foretrekke. Sorthvitt med en økning i kontrasten vil hjelpe godt på det problemet. Som kimare skriver.

 

De er tvillinger. Hvorfor ikke et bilde der begge to er med? Du må jo gjøre litt stas på at de er tvillinger. Dette kommer de sikkert til å spørre deg om når de blir eldre selv, så jeg ville definitivt ha gjort noe slik også.

Lenke til kommentar

helt enig i dette med bakgrunnen. Tror ikke jeg har bommet på fokus, derimot kan det være spor til bevegelsesuskarphet.

 

Er mulig jeg gjør et nytt forsøk. Men alt i alt så tror jeg bildene er ok. Jeg tar til meg alle gode tips for neste portrett forsøk !

 

Det med å få begge på samme bilde skal jeg også forsøke, men det er veldig vanskelig ;)

 

Legger ut to B&W som jeg også kommer til å benytte.

 

post-154169-1215340745_thumb.jpgpost-154169-1215340775_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Ville kanskje også tatt av armbåndene, men det er vel litt mer personlig smak å gjøre kanskje. Jeg syns helt "rene" babybilder er det fineste :)

Så raskt på det ene i svart-hvitt, og det så ganske bra ut. Men du har jo tilgang på både barna og kameraet, så når første forsøk ble så greit, er det jo bare å prøv igjen!

 

Edit: Der postet trådstarter mens jeg skrev mitt svar ja :p

Endret av Juliess
Lenke til kommentar

Armbånda skal nok være på da det er dåpsgaver og har personlig betydning.

 

Kommer til å blir flere portretter helt sikker :) Men igår var dem akkurat 6mnd på slaget, så det var også et poeng ;)

 

Det er feedback fra alle dere som driver meg fremover til å gjøre saker enda bedre neste gang sp jeg setter pris på alle som tar seg tid til å kommentere !

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...