Gå til innhold

Mystisk polsk bil med Stor antenne på taket..

Footy

Anbefalte innlegg

Var på vei hjem i dag i bilen, kjørende oppover i gaten min ender jeg bak en liten polsk registrert Atos med 4 passasjerere.. De kjører sakte oppover, gaten er liten, så jeg kan ikke kjøre forbi..

På taket har bilen en 2-3 meter høy antenne. Første jeg tenkte var at de prøvde å koble seg til usikrede nettverk, og jeg kommer på at mitt står for tiden usikret..

Jeg svinger inn til huset der jeg bor mens polakkene fortsetter rett frem. Når de har kjørt 10m til bråstopper de og begynner å rygge. "De har funnet nettverket mitt" tenker jeg.. Jeg ringer inn til kjæresten som er inne og ber henne nappe ut strømtilførselen til ruter og modem. Mens jeg sitter i bilen i telefon får en av polakkene øye på meg, ser jeg sitter i telefor og de kjører videre i all hast...

Så tenker jeg... Hva er det de egentlig vil? Var det usikrede nettverk de så etter? noe annet?

I så fall, hva er det de har planer om å gjøre? Å surfe gratis på nett må det da finnes enklere måter å gjøre? Leter de etter sensetiv informasjon, svinlde?

Noen som kan spre noen lys på saken, intil jeg har fått sikret nettverket kommer jeg til å beholde ruter og modem strømløst når jeg selv ikke bruker det..

Tusen takk..

Du har nok vært paranoid, reiser du til Polen så kommer du til og se mange biler med så stor antenne bak på bilen. Dem selger de også i elektronikk butikker der borte, har ikke lest hva dem er brukt til men tror det er for og få bedre radio signaler. Men ser jo helt forferdelig ut med en 2-3 meter antenne stikkende opp fra bilen. :rofl:

Mvh

Neton

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...