Gå til innhold

Reversering av Bios oppdatering uten floppy?

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen...

Jada... tenkte jeg skulle oppdatere bios'en min fra Asus... meget smart. Viser seg å være en meget lite OC vennlig bugg i den siste 1305 bios'en til Striker formula kortene.

Så til det store spørsmålet... Er det mulig å reversere den oppdatering uten å bruke floppy?

Jeg har kun brukt floppy tidligere (mange år siden), om det er mulig ville det vært hyggelig med en meget kort "how-to" på f.eks cd?!?

Endret av s0und
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min personlige favorittt er å bruke en USB-pinne. Du kan teoretisk sett bruke en CD også, men da må du sørge for å få lastet inn CD-drivere når du booter opp osv. Med en USB-pinne så slipper du også å tulle med å brenne ut plater når du bare skal bruke et par hundre KB med ata :)

-Stigma

Lenke til kommentar
Min personlige favorittt er å bruke en USB-pinne. Du kan teoretisk sett bruke en CD også, men da må du sørge for å få lastet inn CD-drivere når du booter opp osv. Med en USB-pinne så slipper du også å tulle med å brenne ut plater når du bare skal bruke et par hundre KB med ata :)

-Stigma

Ja tenkte også på det, men hvordan angir man at man ønsker å hente data fra sticken? Jeg har ingen options utover floppy :(

Lenke til kommentar
Men du sier jo at du har oppdatert BIOS allerede? Da gjør du jo bare det samme med en annen BIOS-fil?

hehe hadde det bare vært så enkelt, ez-flash vil ikke "oppgradere" til eldre versjon av eksisterende bios.

Lenke til kommentar

har du testa med boot disk? avslutte linja med /f .. det tvinger flash uansett om det er en gammel versjon. dette funka når jeg var så teit å flasha til den horrible 1404 biosen på det horrible asus 680i kortet

Lenke til kommentar
har du testa med boot disk? avslutte linja med /f .. det tvinger flash uansett om det er en gammel versjon. dette funka når jeg var så teit å flasha til den horrible 1404 biosen på det horrible asus 680i kortet

skal teste å se om det funker. Har forøvrig "bygd" en bootbar cd med nødvendige drivere og filer samt bokstav referanse (pes!), og skal se om jeg ikke får flasha via den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...