Agrop Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 (endret) Fra http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=193685 Ser bra ut. se om dette blir neste MB Endret 5. juli 2008 av Agrop Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Helt klart det råeste kortet som kommer til å dominere blant entusiastene fremover. Og ikke minst LEKKER layout! Kjøpte meg akkurat formula versjonen av kortet, og må si jeg angrer litt.. Men, DDR3 er dyrt. Lenke til kommentar
Ritualz1 Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Kan man bare bruke ddr3 på den? Har hørt det er bedre å kjøpe noen dyre ddr2 brikker enn noen "billige" ddr3. Hva mer som er forskjellen mellom dem? Hr tenkt å kjøpe Forumla... Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Extreme støtter kun DDR3 etter det jeg har forstått. Det er ihvertfall sånn det har pleid å være mellom Formula(ddr2) og Extreme(ddr3) med alle kortene til ASUS. Da tenker jeg på Blitz, Maximus osv. DDR3 er helt rått, har jeg skjønt. De har helt ville frekvenser, (mener noen kjører helt opp mot 1600mhz, hvis ikke mer) Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Jepp, ekstreme priser. DDR2 fungerer kjempebra det også! Men når hovedkort utvalget blir råere og råere på DDR3 fronten, frister det veldig.. Lenke til kommentar
aleksanderro Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Dette korte blir sendt til meg i morgen, så håper å ha det til neste helg. Men er litt usikker om jeg har fått DDR3 brikkene innen den tid. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 Helt klart det råeste kortet som kommer til å dominere blant entusiastene fremover. Og ikke minst LEKKER layout! Kjøpte meg akkurat formula versjonen av kortet, og må si jeg angrer litt.. Men, DDR3 er dyrt. Kan jeg spørre hvorfor? ASUS Rampage Formula var aldri "det beste" Intel X48 baserte kortet, Maximus Formula X38 var hvert fall ikke på noen måte det beste Intel X38 kortet? Syntes folk legger ALT for mye vekt på navnene "Maximus" og "Rampage" og tror at de automatisk er det beste som er å oppdrive? Men det er jo overhode ikke tilfelle, Maximus Formula / Extreme hevdet seg aldri helt blandt de X38-baserte kortene, Rampage Formula gjorde en bedre jobb og ble et godt X48-basert kort med nådde ikke helt opp til Gigabyte sine toppkort, ei heller ASUS sitt eget Evolution ("Evo") kort. Nå ser også Maximus 2 Formula også ut til å skuffe da tester viser at ASUS P5Q-Deluxe yter stortsett bedre over hele fjøla og overklokker minst like bra? Hva skulle være et så stort mirakel med Rampage Extreme? Strengt tatt så er det jo kliss likt et Maximus 2 Formula bare det har DDR3 og X48 og ikke DDR2 og P45, uten om det er de kliss like? Og Maximus 2 Formula er jo nesten helt likt Rampage Formula. Hvorfor skal det gå så mye bedre denne gangen? Hva er det med Rampage Extreme som skal være noe som helst bedre enn Evolution eller et av topp P5Q-kortene? Generelt dårlige ROG-bioser, stort sett dårlig tilkoblingsmuligheter osv.. Hva er det som er så ekstremt bra? En annen ting er jo også det faktum at Intel X48 klokker generelt endel dårligere enn P45, mye på grunn av P45 sin 65nm kjerne sammenlignet med X48 sin 90nm. P45 har også en ny sørbrikke, eneste fordelen med X48 over P45 er om du skal kjøre MER enn 2x Radeon skjermkort i Crossfire, som de færreste i det hele tatt vil vurdere på grunn av at det er dyrt, skalerer generelt dårlig osv.. Så hvorfor i allverden betale 2'000kroner+ for et Rampage Extreme når du kan få P5Q-kort som er MINST like bra med DDR2 eller DDR3 (alt ettersom hva du selv ønsker) til en god del lavere pris? ASUS P5Q-Premium er jo også billigere og har jo langt flere tilkoblingsmuligheter? Samt en strengt tatt bedre brikkesett? Vil tro at både ASUS sitt eget Evo-kort, samt Gigabyte sine toppkort ikke er noe dårligere valg, om ikke faktisk bedre.. Så hvorfor skulle dette dominere? Syntes man betaler grusomt mye for en ubrukelig LCD-poster og et "kult navn" Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 Er helt enig i at man betaler mye for moroa med disse kortene. Det er med masse "snacks" om man kan kalle det, som man nødvendigvis ikke har bruk for i det heletatt. Men råe kort, det er det vel uansett.. Sier ikke imot at Gigabyte sine er bra, noe de har vist i tester. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 (endret) Det kortet ser rått ut! Men nå har jo Asus også kommet ut med "Asus Evolution". Evolution fikk 6 i terningkast av Itpro. Itpro tester Asus Evolution. Dere burde sjekke ut testen Endret 26. juli 2008 av Spirit99 Lenke til kommentar
Agrop Skrevet 26. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2008 Vet ikke om noen andre x48 hovedkort kommer over 710 FSB. (kan hendre finnes) Og Rampage Extreme har noe nytt så heter TweakIt. så du kan øke volt og FBS uten og reboot pcn. TweakIt: Spirit99 den linken har alledrede vært posta i https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=951752 (Asus Evolution tread) Lenke til kommentar
Agrop Skrevet 29. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2008 test av Rampage Extreme http://www.legionhardware.com/document.php?id=763&p=0 Lenke til kommentar
aleksanderro Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Jeg klarte å slette begge BIOSene på Rampage Extreme en gang i natt. Men av det jeg fikk teste så var korte veldig bra med mange funksjoner. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Åssen i huleste klarte du det? Ikke nok med en BIOS, men begge? Lenke til kommentar
aleksanderro Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Hmm, begynner å bli litt usikker på om det er BIOSen som skaper problemer for meg. Det som skjer når jeg starte maskinen så begynner viftene og gå i ca 5 sekunder så starter den på nytt. Får ingen feilmeldinger og heller ingen signaler til skjermen. Har lest litt i manualen, og der står det at det skal komme opp på skjermen hvis BIOSene har blitt korrupt, men jeg får ingen signaler. Så begynner å lure på om at hovedkorte har tatt kvelden, siden alt annet hardware fungerer. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Synn kortet bare har 2 pci-e x 16! Skandale synes jeg Derfor er Evolution hestehodet forran etter mitt bruk. Siden jeg ikkje klokker med nitro, så tror jeg jammen med jeg kommer like langt når det gjelder klokking også som dette rampage kortet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå