T3X4C0 Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Hei Bygde meg en ny PC for en uke siden. Alt gikk fint, boota, fikk installert Windows med alle drivere og updates. PCen går som smurt, henger seg aldri, kjører alle Spill jeg vil kjøre. Ja, en fryd. Men.. Det er mulig dette er Normalt, men spessielt under oppstart av Windows så jobber PCen/HDDen veldig mye. Jeg vil kalle det for mye. Har en 74gb Raptor som durer og bråker veldig, hakker og hopper. Note, dette kan skje 2-3min ut i Oppstart av Windows. Går inn på Task Managaer å ser på prosseser. Der står CPUen på 1% og Minneuseage på ca 1,3gb(Noe som er Normalt for Vista?) Etter 4-5min så forsvinner "problemet", og PCen er stille som en mus. Disse greiene kan også skje utenfor en oppstart også. Plutselig, helt uten grunn begynner HDDen å jobbe som den er gal, HDD LED`en blinker med sikkert 10blink/sec() og Raptorn gir ordentlig lyd fra seg. Fortsatt ingen prosseser oppe og går, samt CPU use = 1%. Oppsettet: Antec Nine Hundred Asus Maxmimus Formula Intel Quad Q9450 Asus GTX 280 Mushkin XP6400 WD Raptor 74GB WD Caviar 500gb WD 1TB MISt 600W PSU Raptorn er vel ca 1år gammel. Noen som vet forstår seg på dette? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Dette er jo vista!!!! Vista bruker forskjellige teknikker lite etter en innstalasjon for å forbedre ytelsen, prefetching, indeksering etc. La den stå og jobbe i et par dager, det skal gå seg til etter det. Blir det ikke bedre så kan du eksperimentere litt med å disable superfetch. Lenke til kommentar
T3X4C0 Skrevet 5. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2008 Takk!! Ok, da skal den få kose seg i ett par dager. Var litt redd for at Raptorn kanskje var på vei til å ta kvelden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå