toretang5 Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Jeg defragmenterte nettopp hoveddriven min vha Auslogic Disk Defrag. Jeg fikk en 9 % forbedring, fra 23,83 % fragmentert til 19,47 % fragmentert. Er imidlertid ikke 19,47 % også en del for "høyt"? Hvordan kan jeg få driven mer defragmentert? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Ved å bruke et "bedre" program. F.eks med Raxco's Perfectdisk 2008. Har aldri opplevd at noe fragmentering "er igjen" etter defrag pass med raxco. Det spørs jo også hva som er igjen som fragmentert hos deg da da. MFT-zone , system filer , pagefile e.l må defragmenteres offline. Lenke til kommentar
toretang5 Skrevet 8. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2008 Ved å bruke et "bedre" program.F.eks med Raxco's Perfectdisk 2008. Har aldri opplevd at noe fragmentering "er igjen" etter defrag pass med raxco. Det spørs jo også hva som er igjen som fragmentert hos deg da da. MFT-zone , system filer , pagefile e.l må defragmenteres offline. Jeg installerte dette programmet, og det jobbet i time etter time......... Resultatet ble at den påsto at file fragmentation før var 1%, og at den nå var 0 %. Etterpå kjørte jeg Auslogic igjen for å sjekke. Etter 20 minutter var den ferdig, og den sier da at fragmentering før var 12,03 og nå er 8,32. Hvorfor gir programmene helt forskjellige verdier? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Tror nok det Auslogic programmet ditt "tuller" med deg. Er det Vista du har kjør en analyse i cmd prompt med : defrag C: -a -v Sjekk resultatet , post det her . C:\Users\haino>defrag C: -a -v Windows Disk Defragmenter Copyright (c) 2006 Microsoft Corp. Analysis report for volume C: VSTA64-2 Volume size = 100.00 GB Cluster size = 4 KB Used space = 40.88 GB Free space = 59.12 GB Percent free space = 59 % File fragmentation Percent file fragmentation = 1 % Total movable files = 113,714 Average file size = 377 KB Total fragmented files = 922 Total excess fragments = 3,259 Average fragments per file = 1.03 Total unmovable files = 45 Free space fragmentation Free space = 59.12 GB Total free space extent = 731 Average free space per extent = 83 MB Largest free space extent = 34.68 GB Folder fragmentation Total folders = 19,861 Fragmented folders = 67 Excess folder fragments = 234 Master File Table (MFT) fragmentation Total MFT size = 112 MB MFT record count = 113,900 Percent MFT in use = 99 Total MFT fragments = 3 Note: On NTFS volumes, file fragments larger than 64MB are not included in t he fragmentation statistics You do not need to defragment this volume. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå