Gå til innhold

Konvertere fra avi/divX/Xvid til VCD

Anbefalte innlegg

Jeg får ikke til å konvertere en .avi-fil til vcd for avspilling på en gammel dvd-spiller. Vi har forsøkt flere programmer, men det lykkes ikke å få det til. Har dere noen gode forslag til hvilket program som best løser det problemet? Det bør naturligvis være gratis/freeware.

Mvh PM

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for forslagene. Jeg har bedt en moderator flytte tråden. Jeg var ikke helt sikker på hvor det svarte seg å plassere tråden, i og med at det i noen kategorier/underfora ikke er like mye kultur til å svare på spørsmål fra nye personer. En gang spurte jeg et spørsmål i mobil-underforumet. Flere dager gikk uten respons. Etterpå spurte jeg samme spørsmål her og fikk en håndfull svar på under 1 time. Det virker som om det er en arroganse som preger en del mennesker i andre fora som forbyr dem å prate med andre enn de som er spesielt interessert i det de holder på med. Det er ikke folk her i denne kategorien. Men denne gang er det visst få som har et svar å komme med.

Lenke til kommentar

Her er en guide som viser hvordan du kan gjøre det på den skikkelige måten. Det vil si uten å prøve ut 5-10 shady mikkemus-programmer som å finne et som funker. Det er ganske mye arbeid men når man har gjort det et par ganger går det inn i blodet.

Ellers kan det kanskje være et alternativ å konvertere filmen til MPEG-2 (DVD-formatet) istedenfor VCD, sett at du har en DVD-brenner i tillegg? I så tilfelle vet jeg av erfaring at programmet ConvertXtoDVD funker bra. Men husk at uansett hva du velger så er det hele en prosess som både tar tid og som gir et resultat som ikke er noe særlig mer enn godkjent hva gjelder lyd og bildekvalitet. Personlig synes jeg kvaliteten blir såpass dårlig at det heller blir brukt som en nødløsning et par ganger i skuddåret.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...