Gå til innhold

:Løst: Trenger råd fra ASUS Crosshair II Formula-eiere!

Anbefalte innlegg

Hei, kjøpte meg nettpp et nytt oppsett da det gamle (ett år :roll: ) tok kvelden. Kjøpte meg en AMD Phenom quad 9950BE, ASUS 9800GTX GPU og et ASUS Crosshair II Formula hk. Fikk alt idag, hoppet av glede og satte igang med å skru. MEN...

Min splitter nye maskin booter ikke. Får masse forskjellige feilkoder som blir hengende i LCD-displayet, bla. USB INIT, DET DRAM, og, min favoritt: MSINSTAL, som har med PS/2 mus å gjøre, noe det ikke finnes kontakt til!

USB INIT ble jeg kvitt ved å fjerne alle USB ting

DET DRAM ble jeg kvitt ved å putte en stk Crucial Balistix DDR2 1Gig RAM i socket B2, og bare der! Ikke noe annet fungerer.

Og uten noe som helst av USB-ting og kun en ram-brikke, så henger det på MSINSTAL.

Jeg har ikke skjermbilde på noen av skjermene mine (Samsung 19" & 22"W) med forskjellige ledninger, og både gjennom GPU og on-board VGA. Alt er dødt. Kjører XP Pro 32 bit.

Klødde meg lenge i skallen, og gikk over alle ledninger titt og ofte, så fant jeg ut en ting...

Til strøm så har jeg en stk 20+4 pin til hovedkort, og en stk 4 pin oppe ved CPU. Ved siden av denne, der er det en kontakt til med et lite lokk på...

Så her kommer spørsmålet som jeg tror kommer til å n00b-eliggjøre meg selv... :blush:

Trenger dette HK'et en ekstra 4pins strømkontakt, altså 8 pins oppe ved CPU?

Kan det hende at det lille svarte lokket bare er der for pynt i esken, og skal fjernes? Alt så veldig lekkert ut i esken, forresten :p Kortet ser utrolig rått ut, med masse fete funksjoner, men for meg virker det overhodet ikke. Kan det være at alt henger under oppstart fordi det ikke får nok strøm???

Kunne tenkt meg et kjapt svar på dette, er litt dyrt å punge ut 1500,- på en ny PSU bare for å prøve!

Tusen takk for alle svar! :w00t:

Endret av Foe_of_Good
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...