Gå til innhold

Steder dere anbefaler for ungdom?

Anbefalte innlegg

Hei, vi er 5 ungdommer som har tenkt oss på en tur til syden i sommer.

Vi er usikre på steder som passer bra for våre kriterier;

• Store, gode strender
  • Bra nattliv/utesteder for yngre mennesker (dvs. ikke noe typisk sted for pensjonister :p)
  • Gjerne relativt billig (ikke noe spesielt krav, men fint om dere nevner eventuelle priser i forhold til Norge)
  • Ikke no "bloody beach" opplegg
  • Gjerne litt sentralt, dvs. at vi ikke må ta busstur for å komme oss fram, men likevel kunne ha det rolig på hotellet

Dersom noen kan anbefale steder som passer våre kriterier, så si ifra :) Gjerne gi oss noen opplevelser/historier fra stedene og anbefale hoteller og lignende!

Takk på forhånd (:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Reiser selv til Magaluf så får vel anbefale det. Et av Europas største partysteder med majoriteten i en aldersgruppe 18+ for det meste..

Bulgaria har vel mange plasser.

Aya Napa er et sted. Rhodos, Ios og Kos er tre plasser jeg kan anbefalle. Vet fra venner og bekjente at dette er gode plasser å være.

Alle disse områdene er jo plasser som tiltrekker seg ungdom, så her kan man velge.

Bulgaria er vel det billigste alternativet (?) men det virker ikke aktuelt med tanke på bloodyen din.. :p

Maga er billig butikkpriser mens utestedene varierer, resten vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Malta, 16år og du kan drikke og feste så mye du vil og området er fullt av yngre mennesker.
Eh... hvor i Malta fant du store strender? Var på Malta noe noen uken siden og måtte til en naboøy for å finne en strand som var 20 meter lang. Noe partysted for ungdom vil jeg heller ikke kalle det.
Lenke til kommentar

post-17235-1215350490_thumb.jpg

Har understreket de strendene jeg husker, den ved paceville er ikke så stor. Men de andre er snakk om ganske store. Spesielt Melieha er flere km lang.

Og hva prater du om at det ikke var utesteder? Hele pacevillegata er jo en svær partygate som våkner til liv om kvelden. Samtidig er det flere større utendørs utesteder som koster penger å komme inn men der er det færre turister og det kommer større artister. Så bl.a Ferry corsten, chicane. Var også heldig med å få med gratis mtvkonsert der bla. maroon 5, enrique iglesias og Akon.

Litt sent å komme med råd nå, men skal du dit igjen senere så kom gjerne med spørsmål.

Lenke til kommentar
Har understreket de strendene jeg husker, den ved paceville er ikke så stor. Men de andre er snakk om ganske store. Spesielt Melieha er flere km lang.
Det er 3 strender innert i bukta ved Mellieha, den langste er ca. 330 meter. Ellers er det stort sett klipper overalt. Da det ikke var noen strand i nærheten av hovedstaden tok jeg en båt som skulle bringe oss til den fantastiske stranden på Comino som jeg ser du har markert. Så stor var den:

http://www.worldpropertymalta.com/assets/b...ue%20lagoon.jpg

Malta er en klippeøy. Om du sier noen bør dra dit pga. strendene så lurer du dem.

Og hva prater du om at det ikke var utesteder? Hele pacevillegata er jo en svær partygate som våkner til liv om kvelden.
Var ikke i Paceville, det er mulig det er der "det skjer", for det var ikke særlig liv å se på noen av de stedene jeg var.
Lenke til kommentar

Hei, vi har nok bestemt oss for Kos :) Reiser 25 Juli!

Noen som har vært der som kan komme med noen tips og ting vi burde sjekke ut? Skal være der i 2 uker, så blir nok greit med tid til å både feste og se litt av hvert :p

Hvordan er miljøet på øya? Vi tenkte å se ann om å leie scootere eller noe lignende og cruise rundt :)

Lenke til kommentar
Var på øya for 2 år siden. Anbefaler shoppingtur til Bodrum og dagstur med båt med snorkling, bading og mat. Det vil være en avveksling fra den stappfulle stranden.

Likte den fredlige øya Kalymnos rett nordenfor mye bedre, men smak og behag...

Ok, takk for svar :) Snorkling og en avslappende dag på en annen øy høres fristende ut allerede, hehe. Hva med priser? Er mat/drikke/andre ting (klær, osv) dyrt/billig? Noen steder som er verdt å nevne som man burde besøke eller holde seg unna? =)

Lenke til kommentar
Skal du shoppe noe billig drar du til Bodrum og pruter alt du kan.

Fra Kos er det stort sett souvenirer å få med seg, ikke noen vanlige varer til å ta med hjem er spesielt billige. Den eneste autentiske souveniren er svamp og de kommer gjerne fra kalymnos.

Tarpon%20Springs%20sponges-thumb.jpg

http://www.divingheritage.com/greecekern2.htm

Hehe, morro. Da kjøper jeg svamper til hele familien så de ikke skal føle seg snytt når jeg kommer hjem!

En annen ting jeg lurte på er prisen fram og tilbake til Bodrum? Tror nok vi kommer til å ta et par turer dit dersom det er noe vi trenger av klær o.l., så kjekt å vite :) Takk igjen for svar.

Lenke til kommentar

Det er et par hundre kr for en heldag med guiding i Bodrum. Båtene går vanligvis i 9-tiden. Regn med høyere pris om du kjøper via norsk charterselskap. Spør om "port tax" er med og hvor mye det er.

De holder prisen lav ved å inkludere besøk i et par utsalg (gjerne gullsmed) hvor de får prosenter av det dere betaler. Dette er før dere kommer til selve Bodrum.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...