Gå til innhold

BK: olavsgården i oslo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hei...

bildene er helt uredigerte.

sier ikke mer. kritikk tas mot med en stor takk;)

Jeg synes du har funnet et riktig så vakkert motiv her ja. Det første som slår meg er at du dessverre har kuttet toppen av tårnet (til venstre) på bildet. Når blikket følger bildet oppover gjør dette at opplevelsen blir noe ehmmm..... komprimert?... Det samme gjelder også den tredje "pipen" til høyre.

Når det gjelder treet til venstre synes jeg det også er noe forstyrrende, bør kanskje fjernes?

Uansett, alt i alt - et vakkert motiv jeg selv høyst sannsynligvis ville selv brukt tid på! ;)

EG

Lenke til kommentar

Bilde nummer to virker på meg som et du tok fordi du ikke helt greide å bestemme deg for hva du egentlig skulle gjøre med motivet. Et sånt bilde man tar liksom for å være sikker. Så jeg nøyer meg med å kommentere det første.

Vanskelig lys med stor kontrast. Den har du mestra bra, med en godt metta blåfarge i himmelen, samtidig som det er tilstrekkelig med detaljer i de mørkeste skyggene. Treet til venstre vil jeg si at er nødvendig, det hindrer bildet i å bli sidetungt. Jeg tror faktisk jeg ville forsøkt med litt mer tre for å ballansere enda mere. Vinkelen du har valgt git fin dybde. Eneste jeg savner er litt bakke, sånn at ikke bygningen svever i løse lufta. Den er alt for tung til å fly ;)

Lenke til kommentar
Bare en liten detalj:

Olavsgård Hotell er ikke i Oslo. Det ligger et godt stykke utenfor bygrensen. I Skedsmo for å være nøyaktig.

Viktig for Oslogutter dette vet du :wow:

Ellers så var bildene OK, men pass på at du ikke kutter piper og antenner.

tenkte meg at den der ville komme. veldig vikti dette med stedsnavn, vet du;)

men ligger det ikke olavgården i strømmen?

takk for all kritikk folkens;)

Lenke til kommentar

Tja, Strømmen ligger også i Skedsmo så det blir vel omtrent det samme. Ellers så er det et godt stykke unna Strømmen også. Så vidt meg bekjent blir vel det riktige stedet "Hvam".

Men samme kan det være. Det er viktigere at folk fortsetter med kritikk av bildene dine.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Gammel tråd, jeg vet, men bare for å få litt klarhet: Strømmen er i Skedsmo kommune ja, men dette hotellet har poststed Skjetten. Hvam er et område som ligger på Skjetten. Ville forresten ikke sagt at det ligger langt unna bygrensen, det er bare snakk om noen få kilometer. Så vidt jeg vet, heter det Olavsgaard Hotell.

Endret av ehs5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...