Amento Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Å finne et forum som passet til dette var vanskelig, men fant ut at programvare kunne da ikke være så fryktelig langt ifra Spillutvikling har alltid vært noe som interesserer meg. Har drevet med en del programmering og det er absolutt en spennende del av spillutvikling. jeg har lenge hat lyst til å utforske 3D-modellering, fikk nyrlig mitt nye tegnebrett(Cintiq ) og vet at disse brukes for modellering så det kunne jo ha vært interessant å prøve det også. Problemet er at det er da så mye rart når det gjelder modellering og jeg har i hele tatt problemer med å forstå hele prosessen fra ideer til en animert 3D-modell. Kunne noen ha fortalt meg hvordan hele prosessen foregår og hva de forskjellige stadiene er og går ut på? Ikke skip noen stadier, bare ta med alt som er, interessant å lese. Hvis dere ikke skjønner helt hva jeg er ute etter så er det noe sånt som dette(Litt annen setting tho): For å bake et brød: Finne ut hva slags brød Lage/finne oppsktift Finne ingredienser Blande steke osvosv See? Håper på noen lange og fine svar, gleder meg ~Amento Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Forumet du leter etter er: http://www.storedyret.com/forum/ Mange fra 3D og spill bransjen der. AKIRA Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 (endret) Du har også denne. http://www.3dhue.com/ Jeg skal se om jeg for gitt litt info. Lager mest stillbilder jeg,hender jeg lager små animasjoner. http://snippsat.cgsociety.org/gallery/ Endret 6. juli 2008 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
MendE Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 www.3dbuzz.com er også en fin plass der man finne mye rart. Lenke til kommentar
Noburu Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Starte med å lære et 3D program sånn halvveis finne ut hva man vil lage, kanskje tegne en skisse se på tutorials, prøv deg fram? Lenke til kommentar
Amento Skrevet 7. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2008 Mulig du missforsto. Det jeg lurer på er hva de forskjellige stegene en 3D-modellerer går igjennom når han lager en 3D-modell. Skal se litt om jeg finner noe i de linkene dere har oppgitt Lenke til kommentar
grimjoey Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 (endret) Det virker som ingen vet. Ta en titt på de nevnte forumene. Du kan også undersøke Orange project (Elephants Dream - The Open Source Movie). Det er mulig de har lagt ut en handlingsplan, worklog eller liknende. OrangeProject@Blender Endret 9. juli 2008 av grimjoey Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Mulig du missforsto. Det jeg lurer på er hva de forskjellige stegene en 3D-modellerer går igjennom når han lager en 3D-modell. Skal se litt om jeg finner noe i de linkene dere har oppgitt Prosessen han beskrev over er ikke langt unna, om en smule grov. Jeg er også litt usikker hva slags forventninger du har. Men jeg har jobbet med 3Dsmax av og på i en 10 års tid. Skal du lage en organisk modell så er prosessen en måte. Skal du lage noe mekanisk så er prosessen noe annet, og skal du lage noe basert på ett reelt objekt så er prosessen igjen litt annerledes. Feks når jeg modelerte meg selv så gjorde jeg dette: Tok bilde av meg fra siden og forfa og ca 45 graders vinkel. Bilde fra siden og forsiden la jeg på hvert sitt plan i MAX i viewporten. Så brukte jeg spline tool og outlinet de groveste formene. Så begynte jeg å knytte disse sammen for å bygge opp en veldig grov struktur av mitt hode. Så kolapset jeg den til en polymesh. Så begynte jeg å splitte, merge, welde edges og vertixes for å gradvis bygge inn mer og mer detaljer. Til slutt legger jeg på en meshsmoother for å utjevne allt og skape runde fine flater. Når det er gjort så må det tekstureres. Det har jeg aldri vært flink til...så det får du finne ut sjæl! he he. Var det en slik prosess du lurte på? AKIRA Lenke til kommentar
Amento Skrevet 9. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2008 Noe sånt, litt saktere fram kanskje, ikke så mye faguttrykk(De kan stå i parantes? ) og texturedelen også? Det hadde vært supert. Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Blir desverre mye jobb du. Da er det bedre å google: 3D tutorial, car, face, house, osv osv. Det du vil se. Da ser du med screen shots osv... De jeg har lært av. AKIRA Lenke til kommentar
-sparks- Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 (endret) Internett er ett hav av informasjon og tutorialer. Selv har jeg nettopp begynt med min aller første modell, og har lært mye på fem-seks timer: Du finner noen gode tutorialer på http://www.3dtotal.com , den jeg følger heter "Modelling a Fiat 500 using Polymodelling " for 3dsMAX. Her er ett tips: begynn med noe enklere enn meg, for denne bilen kommer jeg til å bli litt lei av den neste uka tror jeg Update: Endret 28. juli 2008 av -sparks- Lenke til kommentar
Amento Skrevet 26. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2008 Så ut som en fin side Skal se litt på den når jeg får tid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå