Gå til innhold

Filmer på HTC Diamond


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Sikkert et teit spørsmål men går det ann å se på .avi (xvid) filmer/serier på HTC Diamond? Isåfall hvordan gjør man det? (Hvilke program trenger jeg og trenger jeg et program som komprimerer .avi fila?)

 

Burde kanskje ha sjekket ut dette før jeg kjøpte meg den.. men men, den var jo så rå lekker ;)

 

-CinToX

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei,

 

Sikkert et teit spørsmål men går det ann å se på .avi (xvid) filmer/serier på HTC Diamond? Isåfall hvordan gjør man det? (Hvilke program trenger jeg og trenger jeg et program som komprimerer .avi fila?)

 

Burde kanskje ha sjekket ut dette før jeg kjøpte meg den.. men men, den var jo så rå lekker ;)

 

-CinToX

Jeg har ikke Diamond, men den orginale HTC Touch, og jeg bruker et program som heter TCPMP som er gratisversonen av CorePlayer. Det spiller hva det skal være, også xvid! Windows Mediaplayer som er den forhåndsinstalerte mediaavspilleren tar ikke alle formater, men hvilke står tydelig i manualen din! Om du ønsker å konvertere filene dine er det et program som heter SUPER som er mye anbefalt.

 

Tobias

Lenke til kommentar
Takk for svaret :) Prøvde å installere TCPMP, som gikk bra, men da jeg prøvde å starte programmet så får jeg crash. Kan det hende at programmet ikke er kompatibelt med Diamond?

 

-CinToX

 

 

Jeg fikk samme meldingen med TCPMP på Diamond. Leter også etter et program som spiller xvid/divx etc.

Lenke til kommentar
TCPMP WM6 er akkurat installert og fungerer fint på min Diamond. Jeg får ikke TCPMP til å hente film fra internminnet på Diamond. Den går kun på "min enhet". Jeg finner filene på interminnet med filutforsker og f.eks Windows mediaplayer. Noen tips om hvordan jeg får TCPMP til å gjøre dette?

 

 

Gå inn på File -> Open File; Der får du sikkert oversikt over \. Der har du en mappe som heter Intern Lagring.. Som er da, Intern Minne ;)

Endret av CinToX
Lenke til kommentar

Jeg har brukt samme konverteringsprogram for filmer til mobil i to år nå, og programmet fungerer alltid. Komprimerer det ned med fortsatt god kvalitet på både bilde og lyd fra alle formater til alle formater. Det er betalingsprogramvare da, Xilisoft Video Converter heter det. Du kan kjøpe det på Xilisofts hjemmesider, det finnes også der pirater ferdes. Fungerer ypperlig, og du kan stille inn alt!

Lenke til kommentar
TCPMP WM6 er akkurat installert og fungerer fint på min Diamond. Jeg får ikke TCPMP til å hente film fra internminnet på Diamond. Den går kun på "min enhet". Jeg finner filene på interminnet med filutforsker og f.eks Windows mediaplayer. Noen tips om hvordan jeg får TCPMP til å gjøre dette?

 

 

Gå inn på File -> Open File; Der får du sikkert oversikt over \. Der har du en mappe som heter Intern Lagring.. Som er da, Intern Minne ;)

 

Takk! Jeg så ikke den mappa. Flott!

Lenke til kommentar
Hvordan innstallere dette på mobilen? setupen er et xml dokument? fatter ingenting.

 

Du legger .cab fila rett inn på telefonen og bare klikker på den, så installeres det ;)

 

Hvordan innstallere dette på mobilen? setupen er et xml dokument? fatter ingenting.

 

Du legger .cab fila rett inn på telefonen og bare klikker på den, så installeres det ;)

 

Altså du finner fila via tlefonen og klikker på den, ikke fra pc'n

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Jeg har brukt samme konverteringsprogram for filmer til mobil i to år nå, og programmet fungerer alltid. Komprimerer det ned med fortsatt god kvalitet på både bilde og lyd fra alle formater til alle formater. Det er betalingsprogramvare da, Xilisoft Video Converter heter det. Du kan kjøpe det på Xilisofts hjemmesider, det finnes også der pirater ferdes. Fungerer ypperlig, og du kan stille inn alt!

 

Hvilken profil i Xilisoft passer best for htc diamonds skjerm? Ser de har skreddersydde profiler for reencoding til mange forskjellige PPC's, men htc mangler desverre.

 

Funker en av de eksisterende eller definerer dere egne?

 

takker for svar.

Lenke til kommentar
Jeg har brukt samme konverteringsprogram for filmer til mobil i to år nå, og programmet fungerer alltid. Komprimerer det ned med fortsatt god kvalitet på både bilde og lyd fra alle formater til alle formater. Det er betalingsprogramvare da, Xilisoft Video Converter heter det. Du kan kjøpe det på Xilisofts hjemmesider, det finnes også der pirater ferdes. Fungerer ypperlig, og du kan stille inn alt!

 

Gå inn på download.com og søk på "any video coverter free". Dette programmet er gratis, og velfungerende til videokonvertering for de fleste formål. Du har alle innstillinger du måtte ønske. Minuset er at om du vil lagre en konverterings-profil, må du betale for oppgraderingen.

 

Bare tenkte det var greit å få ut at det ikke MÅ koste :)

Lenke til kommentar
TCPMP WM6 er akkurat installert og fungerer fint på min Diamond. Jeg får ikke TCPMP til å hente film fra internminnet på Diamond. Den går kun på "min enhet". Jeg finner filene på interminnet med filutforsker og f.eks Windows mediaplayer. Noen tips om hvordan jeg får TCPMP til å gjøre dette?

 

Sitter man hjemem på wlan, kan man streame filmene/musikken direkte fra en delt katalog i windows eller et samba share i linux. Installerer du Total Commander, kan du browse nettverks-share på samme måte som på en pc.

Lenke til kommentar
Strålende mann! :D

 

Har du noen tips til re-encoding av filmer o.l? Ser det lagger litt med filmer "for pc"..

 

-CinToX

Jeg bruker Windows Media Player(!) til å reenkode tvserier og filmer automatisk ut fra selvvalgte kriterier for så å synkronisere de over til telefonen når den er tilkoblet. Du kan velge oppløsning og bitrate for de forskjellige enhetene du synkroniserer med som det passer. Du kan enkelt mer enn halvere diskbruken og fremdeles få krystallklart bilde på ppcen din. I tillegg slipper du å installere en ekstra medieavspiller.

Du kan sette opp mange fine "valg" for hvilke filer som blir synkronisert og overført, f.eks. tv-episoder som er under en uke gamle, 2 tilfeldige filmer fra samlingen du ikke har sett før på pc/ppc osv. Setter du det opp riktig blir de du har sett på pc/ppc fjernet fra ppc ved neste synkronisering. Du kan selvsagt også synkronisere manuelt, bare ved å dra originalfilene over i synkroniseringsvinduet - så går resten av seg selv.

Dersom dette ikke passer helt for deg er jeg enig med de over meg at TCPMP er en meget god spiller, som jeg selv har brukt mye helt frem til jeg begynte med konverteringen.

Uansett - Lykke til!

 

PS: Du kan også sette opp avanserte kriterier for synkronisering (og konvertering til WMA (tar mindre plass)) av musikk i Windows Media Player. Jeg har en del forskjellige. Jeg har en playlist med favorittene mine, samt 100 random sanger og de 100 nyeste samt 100 sist spilte på pcen. Dersom en sang er med i flere enn en av disse blir den selvfølgelig bare overført en gang.

Endret av Mnemonic
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...