:utakt Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Hejsan, Jeg prøver å koble meg på naboens trådløse nettverk (jada, med hans tillatelse). Jeg ser nettverket hans i lista over tilgjengelige nettverk, signalet er veldig bra. Men når jeg trykker "koble til" får jeg bare opp feilmelding: Kan ikke koble til det valgte nettverket. Nettverket er kanskje ikke lenger innen rekkevidde, Oppdater listen over tilgjengelige nettverk, og prøv å koble til på nytt. Jeg får ikke engang mulighet til å taste inn passord etc. Hva gjør jeg her? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Har du innstalert nyeste drivere for det trådløse nettverks kortet kan være at noe mangler? Har du testet at du kan koble deg til andre trådløse nett? Har han sperret for noe i rutern? kun godkjenner noen mac adresser? (mac adressen til kortet står på nettverks kortet ditt) Lenke til kommentar
netted Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Hejsan, Jeg prøver å koble meg på naboens trådløse nettverk (jada, med hans tillatelse). Jeg ser nettverket hans i lista over tilgjengelige nettverk, signalet er veldig bra. Men når jeg trykker "koble til" får jeg bare opp feilmelding: Kan ikke koble til det valgte nettverket. Nettverket er kanskje ikke lenger innen rekkevidde, Oppdater listen over tilgjengelige nettverk, og prøv å koble til på nytt. Jeg får ikke engang mulighet til å taste inn passord etc. Hva gjør jeg her? Tyder på for dårlige signaler, men veldig bra sier du, kan være det viser feil styrke. Hvor langt er det til routeren da? Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 5. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2008 (endret) Fantastisk at noen svarte! Bør kanskje nevne at jeg sitter på laptop med innebygget nettverkskort. Donnie: 1: Nope, jeg har ikke installert drivere siden maskinen var ny (og det er fire år siden).. Men da må jeg jo på nett med den for å få lastet ned. 2: Ja. Jeg har koblet til andre trådløse nett tidligere. 3: ? 4: ? Jeg trenger en nettverk for dummies-forklaring på de to siste der.. Endret 5. juli 2008 av JLa Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Fantastisk at noen svarte! Bør kanskje nevne at jeg sitter på laptop med innebygget nettverkskort. 1: Nope, jeg har ikke installert drivere siden maskinen var ny (og det er fire år siden).. Men da må jeg jo på nett med den for å få lastet ned. 2: Ja. Jeg har koblet til andre trådløse nett tidligere. 3: ? 4: ? Jeg trenger en nettverk for dummies-forklaring på de to siste der.. 1: siden du ikke kommer på nett så får du ikke opppdatert pc-ens nettverks drivere. 2: siden du har klart og bruke andre nett så skal det gå. Du har forskjellige nettstandere A, B og G er de mest vanlige. G er den mest vanlige standaren nå. 3: Har han satt på kryptering? så du trenger passord? satt opp et maks antall personer om gangen. 4: trykk : Start --> Kjør/Run --> skriv cmd --> så ipconfig/all Da dukker all informasjonen om nettverks kortet ditt opp:) Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 5. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2008 1: ok 2: Kortet i laptopen er visst type 802.11b. Jeg er inne på ruterinnstillingene hans nå, og både a, b og g skal visst være støttet. 3: Jeg trenger et passord ja, men jeg kommer jo ikke engang til skjermen der jeg skal legge det inn? 4: ok, hva ser jeg etter her egentlig..? Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 5. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2008 Jeg prøvde nettopp et annet, tilfeldig nettverk som dukket opp i lista, og da fikk jeg den etterlengtede "passordskjermen". Men naboens fungerer fremdeles ikke. Arg! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 1: ok2: Kortet i laptopen er visst type 802.11b. Jeg er inne på ruterinnstillingene hans nå, og både a, b og g skal visst være støttet. 3: Jeg trenger et passord ja, men jeg kommer jo ikke engang til skjermen der jeg skal legge det inn? 4: ok, hva ser jeg etter her egentlig..? 4: du ser etter informasjonen om ditt trådløse nettverks kort. vis det står der og om du har noen som helst kontakt med noe. kan være at er for langt vekk fra rutern til naboen til at du kan få kontakt. eller at han bruker en kryptering pc-en din ikke kan lese. du kan be han om og skru av krypteringen. og prøve og ligge inn via ukryptert linje:) Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 5. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2008 Hm, jeg prøvde å slå av all kryptering, og da smatt jeg rett inn. Sånn kan det jo ikke være, så jeg satte ting tilbake til utgangspunktet. Sikkerhetsinnstillingene hans er satt til "WPA Personal". Jeg har rota litt rundt på min maskin, og jeg finner bare støtte for noe annet, "WEP". Ligger problemet her? Evt. noe jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Hm, jeg prøvde å slå av all kryptering, og da smatt jeg rett inn. Sånn kan det jo ikke være, så jeg satte ting tilbake til utgangspunktet. Sikkerhetsinnstillingene hans er satt til "WPA Personal". Jeg har rota litt rundt på min maskin, og jeg finner bare støtte for noe annet, "WEP". Ligger problemet her? Evt. noe jeg kan gjøre? mhm problemet kan være valg av krypterings metode. prøv WEP kryptering for da er nok problemet at pc-en din ikke støtter WPA personal. Kryptering er viktig og ha på, så du ikke får snyltere på linja, og ikke ulovelige ting blir foretatt via internett linjen. Håper det hjalp litt. Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 5. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2008 Han var ikke veldig interessert i å endre på innstillingene. Det er fair, det er hans utstyr og alle hans maskiner kommer inn. Jeg får heller kjøpe meg en ny pc.. Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Han var ikke veldig interessert i å endre på innstillingene. Det er fair, det er hans utstyr og alle hans maskiner kommer inn. Jeg får heller kjøpe meg en ny pc.. Takk for hjelpen! skjønner at han ikke vil endre:) det du kan prøve på er og laste ned de nyeste driverne for nettverks kortet ditt, eller kjøpe deg et nettverks kort du kan sette inn på siden av pc-en:) er billigere enn og kjøpe ny pc til flere tusen kr:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå