Tord93 Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 (endret) Hei hei Nå har jeg funnet ut at jeg vil bytte ut den svære gamle 28" CRT TV'en min fra GoldStar med en 32" LCD TV fra Sony. Jeg fant ut at jeg vil betale et månedsbeløp på maks 250kr.. Da fant jeg ut at LEASY var den eneste nettbutikken jeg vet om som gjør det. Og de hadde ikke akuratt det store utvalget på 32" TV'er. Jeg lurer på om denne TV'en er noe bra: http://www.leasy.no/bilde-og-lyd/flatskjer...tskjerm-tv.aspx Den ser bra ut synes nå jeg da.. Skal selvfølgelig bli brukt til PS2 (kanskje etterhvert PS3/X360), filmer og PC'en. Fins det bedre TV'er til omtrent samme pris? Fins det andre nettbutikker enn LEASY som selger med mndsbeløp? Grunnen til at jeg ikke skal ha større enn 32" er fordi det bordet jeg skal ha TV'en på ikke har plass til større . Og det er stort nok for meg for og si det sånn... Takker for alle svar . EDIT: Jeg vil ha TV'en i svart, siden det er best . Endret 5. juli 2008 av Tord13 Lenke til kommentar
Dr.Gonzo Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 (endret) Finansiering: Per måned 249,- i 60 måneder + termingebyr 45,- Kredittkjøpspris: 17 640,- Har du virkelig tenkt å betale 17640,- for en 32" Hd-ready Lcd tv???? Edit: den har heller ikke Hdmi 1.3, så du kan få problemer med lyd over hdmi på denne. Ser også at Amentio selger denne for 6688,- de har finasiering via Cresco som blir billigere også. Endret 5. juli 2008 av Dr.Gonzo Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 32" tv, kontantpris 3990, eller 144kr/mnd i 36mnd, totalpris kr 7108,- http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=331212 Det er nok utrolig lurt å faktisk spare opp penger først, for så å kjøpe. Det er vanvittig dyrt å kjøpe ting på avbetaling. Lenke til kommentar
Tord93 Skrevet 5. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2008 Takker for svar Hmm, ja jeg er enig i at 17000kr er VELDIG mye for en 32" HD-klar TV.. Da får jeg vel bare bestille via amentio, men hvor mye vil det komme på i mnd da? Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 (endret) Ikke gå i fellen å kjøp en av de aller billigste tv'ene. Du vil IKKE bli fornøyd hvis du er middels opptatt av bildekvalitet. MPX har en veldig bra finansiering som også går raskt å ordne. Du taster bare inn personnummeret ditt,så foretas en kredittsjekk. Du skriver under finansieringen når du henter varen på Posten. Du bør absolutt vurdere om du klarer å betale på 36 mnd i stedet for 60 mnd. Det sparer du enormt mye penger på. Endret 5. juli 2008 av Morten K Lenke til kommentar
Tord93 Skrevet 5. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2008 (endret) Takker for svar Har ikke den TV'en noe bra bildekvalitet? Jeg er ikke fult så opptatt av 1080p kvalitet, men en HD-ready TV er fint og ha, skal uansett bruke den til DVD filmer og filmer som er på PC'en. Er denne TV'en grei?: http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:1966275 EDIT: Jeg skal betale maks 250kr mnd, så da kan jeg jo egentlig bare ta den over 24 mnd. Endret 5. juli 2008 av Tord13 Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Takker for svar Har ikke den TV'en noe bra bildekvalitet? Jeg er ikke fult så opptatt av 1080p kvalitet, men en HD-ready TV er fint og ha, skal uansett bruke den til DVD filmer og filmer som er på PC'en. Er denne TV'en grei?: http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:1966275 EDIT: Jeg skal betale maks 250kr mnd, så da kan jeg jo egentlig bare ta den over 24 mnd. Når jeg nevnte bildekvalitet,så tenkte jeg på den tv'en som blackbrrd linket til. Hvis du drar innom en Elkjøp,Expert eller annen butikk og ser på tv'er,så får du se selv hva jeg mener. Bildekvaliteten på de aller billigste er rett og slett forferdelig i mine øyne...etterslep,elendig sortnivå og blasse farger. Om den JVC'en er bra vet jeg ikke. Du bør Google litt og lese noen tester. Ikke les gamle tester,fordi utviklingen på LCD har vært stor de siste årene. Lenke til kommentar
Tord93 Skrevet 5. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2008 Takker for svar Når jeg leste specsa til den JVC TV'en, så virker det som om den ikke har DVI, så da glemmer jeg den, og kjøper Sony TV'en istedet. Hvis ikke jeg finner noe som er litt bedre og omtrent samme pris. Noen som kan anbefale en TV som har DVI inngang + HDMI og som er bedre til omtrent samme pris? Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 (endret) Kjøper du Sony,så gjør du et sikkert valg. Sony lager veldig gode (om ikke de beste) LCD tv'ene på markedet. Edit: Bare pass på å ikke kjøp en modell som er veldig gammel. Som jeg sa tidligere,så har utviklingen på LCD gått raskt. En 2 år gammel LCD kan ikke sammenlignes med en av dagens modeller. Endret 5. juli 2008 av Morten K Lenke til kommentar
Tord93 Skrevet 5. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2008 Takker for svar Da blir det nok Sony TV'en . Lenke til kommentar
Dr.Gonzo Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Takker for svar Når jeg leste specsa til den JVC TV'en, så virker det som om den ikke har DVI, så da glemmer jeg den, og kjøper Sony TV'en istedet. Hvis ikke jeg finner noe som er litt bedre og omtrent samme pris. Noen som kan anbefale en TV som har DVI inngang + HDMI og som er bedre til omtrent samme pris? at tven ikke har DVI gjør ikke så mye da du kan bruke overgang til hdmi. Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 (endret) Takker for svar Når jeg leste specsa til den JVC TV'en, så virker det som om den ikke har DVI, så da glemmer jeg den, og kjøper Sony TV'en istedet. Hvis ikke jeg finner noe som er litt bedre og omtrent samme pris. Noen som kan anbefale en TV som har DVI inngang + HDMI og som er bedre til omtrent samme pris? at tven ikke har DVI gjør ikke så mye da du kan bruke overgang til hdmi. ALLE tv'er av nyere dato har HDMI. Det har også JVC'en han så på. "HDMI-inngang x 3" Endret 5. juli 2008 av Morten K Lenke til kommentar
Tord93 Skrevet 5. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2008 (endret) Ja, hehe, jeg tenkte ikke . Men da må jeg først skaffe meg nytt skjermkort, for jeg gidder ikke kjøpe DVI-HDMI overgang noen måneder før jeg kjøper meg nytt skjermkort . (Det følger med sånn overgang til skjermkortet) Endret 5. juli 2008 av Tord13 Lenke til kommentar
Dr.Gonzo Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Takker for svar Når jeg leste specsa til den JVC TV'en, så virker det som om den ikke har DVI, så da glemmer jeg den, og kjøper Sony TV'en istedet. Hvis ikke jeg finner noe som er litt bedre og omtrent samme pris. Noen som kan anbefale en TV som har DVI inngang + HDMI og som er bedre til omtrent samme pris? at tven ikke har DVI gjør ikke så mye da du kan bruke overgang til hdmi. ALLE tv'er av nyere dato har HDMI. Det har også JVC'en han så på. "HDMI-inngang x 3" eh ja nettopp, kanskje du skulle lese posten en gang til Lenke til kommentar
Tobo-Potato Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 (endret) TVen vil jeg, etter erfaring si er veldig god ettersom vi har den i stua. Vi bruker den mest til å se på kabel-TV med en PVR-dekoder fra Canal Digital og det funker fett. Det eneste er vel prisen, den var vel litt i overkant. I ditt tilfelle vel å merke. Endret 5. juli 2008 av Tobo-Potato Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Takker for svar Når jeg leste specsa til den JVC TV'en, så virker det som om den ikke har DVI, så da glemmer jeg den, og kjøper Sony TV'en istedet. Hvis ikke jeg finner noe som er litt bedre og omtrent samme pris. Noen som kan anbefale en TV som har DVI inngang + HDMI og som er bedre til omtrent samme pris? at tven ikke har DVI gjør ikke så mye da du kan bruke overgang til hdmi. ALLE tv'er av nyere dato har HDMI. Det har også JVC'en han så på. "HDMI-inngang x 3" eh ja nettopp, kanskje du skulle lese posten en gang til Hehehe...beklager,leste feil der ja. Tar en pils akkurat nå,unnskylder meg med det. :!: Lenke til kommentar
Tord93 Skrevet 5. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2008 Da takker jeg for alle svar jeg har fått Og kjøper TV'en etterhvert! Kanskje denne istedet?: http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:1991368 . Lenke til kommentar
Tord93 Skrevet 5. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2008 (endret) En siste ting før jeg gir meg . Er det noen som vet om noen bilder av en 26" og en 32" ved siden av hverandre? Har lyst til og se hvor stor forskjell det er.. Siden jeg fant en 26" av den siste TV'en jeg linket til som var rundt 1000kr billigere. EDIT: (vil ha den siste TV'en jeg linket til, siden jeg likte designet bedre + at den var noe bedre og hadde flere tilkoblingsmuligheter.) Endret 5. juli 2008 av Tord13 Lenke til kommentar
Tord93 Skrevet 6. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2008 Nå fant jeg en annen TV, for bare 400kr mer fra Samsung. Den virker som om er en bra TV i tilegg til at den er FullHD: http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:1991195 Noen som har erfaringer med den, eller som vet at den er bra? Og når jeg kobler den til PC'en, vil jeg kunne få en oppløsning på 1920x1080 til PC'en da? Det er VGA kobling på den, men vet ikke om det er DVI. Er det ikke sånn at det bare er DVI som støtter 1920x1080 eller er jeg helt på jordet nå? Takker for alle svar. Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 I følge testen til TrustedReviews,så er den Samsungen veldig bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå