andre3028 Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Hei. Fikk fjernet milten min i oktober i fjor pga den sprakk etter skade. Så jeg lurer på om noen andre her inne har fått den fjernet og. Har dere merket noe på helsen etter dere fikk den opperert vekk? Har dere blitt oftere syk? Legen sa til meg at den er en stor del av immunforsvaret, derfor lurer jeg på om dere har blitt oftere syk personlig har eg ikke merket noe enda, utenom at eg har vore tett i nesen i et halvt år. Og at eg blir fortere full nå enn før da. Lenke til kommentar
Musty Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 jeg vet at det ikke er helt on topic, og helt sikkert ikke noe du har lyst til å høre egentlig, men jeg var tett i nesen i 2 måneder før jeg gikk til legen med det, og etter at allergimedisin ikke fungerte ble jeg sendt til røntgen og der fant de en svulst i den ene bihulen min. Har operert den bort nå og har ikke vært tett i nesen siden operasjonen uansett hvor forkjølet jeg har blitt... er nå 9 år siden jeg fjernet den. Så basert på min erfaring vil jeg anbefale deg å få sjekket nesen din for å se om det er en grunn til at den er tett.. Lenke til kommentar
andre3028 Skrevet 5. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2008 jeg vet at det ikke er helt on topic, og helt sikkert ikke noe du har lyst til å høre egentlig, men jeg var tett i nesen i 2 måneder før jeg gikk til legen med det, og etter at allergimedisin ikke fungerte ble jeg sendt til røntgen og der fant de en svulst i den ene bihulen min. Har operert den bort nå og har ikke vært tett i nesen siden operasjonen uansett hvor forkjølet jeg har blitt... er nå 9 år siden jeg fjernet den.Så basert på min erfaring vil jeg anbefale deg å få sjekket nesen din for å se om det er en grunn til at den er tett.. oki, snakka nettopp litt med moren min, hun er sykepleier, så skal bestille legetime neste uke å få det sjekket Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Det fins en eller annen sprøyte du kan ta som hjelper kroppen med å holde immuneforsvaret i beredskap. Lenke til kommentar
andre3028 Skrevet 6. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2008 ja har tatt den. Influense vaksine heter den tror eg Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Andre3028: Fjernet kirugen hele milten, eller ble det utført en rekonstruksjon? Vaio Lenke til kommentar
andre3028 Skrevet 6. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2008 Andre3028:Fjernet kirugen hele milten, eller ble det utført en rekonstruksjon? Vaio de fjernet hele milten. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Legen sa til meg at den er en stor del av immunforsvaret, derfor lurer jeg på om dere har blitt oftere syk personlig har eg ikke merket noe enda, utenom at eg har vore tett i nesen i et halvt år. Og at eg blir fortere full nå enn før da. Du er ikke bare mer utsatt for infeksjoner, men også for enkelte krefttyper: blodkreft f.eks. Derfor er det anbefalt at du får "check ups" regelmessig. (Helst 2-3ganger i året.) Ellers er du en normal person. Vaio Lenke til kommentar
andre3028 Skrevet 6. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2008 oki vet du om det er mer farligere for meg å snuse nå da enn for folk som har milt ? Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Det er ikke influensavaksine, dette er en sprøyte du tar ca. hvert 5. år. Klarer ikke å huske hva den heter. Lenke til kommentar
Gjest Guest_Kris_* Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Hei! Jeg har levd uten milt i snart 5 år og har ikke merka noe forskjell. Har hatt litt mer vondt i halsen enn tidligere og store mandler, men veit ikke om det har noen sammenheng med at jeg fjerna milten. (Fjerna mandlene i sommer da, kanskje ikke helt smart siden de også er en del av imunforsvaret..). Jeg har ikke hørt no om at vi er mer utsatt for blodkreft, det eneste er hjernehinnebetennelse og ettellerannet annet rart, men det blir vi vaksinert mot i den vaksinen som må tas hvert 5 år (fikk min andre nå i sommer). Vi kan takle feber litt dårlig, men ikke merket no til det heller.. Har ikke opplevd at jeg blir lettere full heller.. og får fortsatt hold (sting) når jeg er ute å løper. Så det går nok bra med deg også skal du se Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå