Gå til innhold

GForce 8800gtx sli vs single?

Anbefalte innlegg

Skal gaa til innkjOp av ny laptop om et par dager, og tror jeg havner paa Kunshan D900. SpOrsmaalet blir om jeg skal paakoste meg dual 8800gtx. Pcen blir en spillepc med AoC som hovedspill for Oyeblikket...

Er det verd aa bruke 4000,- ekstra paa dobbelt skjermkort i forhold til ytelse? Noen som vet om det er lett og oppgradere senere?

-Knudix

EDIT: Er det mye aa hente i aa kjOre 2 harddisker i Raid 0 fremfor 1 harddisk alene. Sett fra ytelsens side?

Endret av Knudix
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Angående ytelse så varierer det så vidt jeg har sett mellom 0% og 80% økning av ytelse, hvor du i de fleste tilfeller, i faktiske spill, vil ende på i underkant av 50% økt ytelse. Dette er kun basert på hva jeg har lest rundt på nettet, jeg har desverre ingen kilder som kan bygge opp om det. Dersom du søker etter "SLI performance 8800M GTX" eller lignende på google finner du mye rart, men vær klar over at det sies mye forskjellig rundtom. Personlig vil jeg ikke anbefale å investere 4000 kroner i en løsning som ikke er garantert å øke ytelsen betydelig, men derimot er garantert å øke varmeutvikling og strømforbruk, med mindre du både spiller mye og har mye penger, men det er som sagt personlig. Jeg vet hvordan det føles å måtte ha det absolutt beste :).

Angående å sette inn et ekstra kort selv senere så er dette mulig og det har blitt gjort før (let litt rundt på www.notebookreview.com for poster om dette), men du må nesten høre med Multicom om de er villig til å sende deg et kort til senere, og om det har noe å si for garantien.

Lykke til med kjøpet!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...