Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

kyssesyken,munnsår, noe som kan ta det?

Gjest Guest_gutt_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_gutt_*

hei! fikk vite at jeg hr kyssesyken for noen dager siden. Har hatt noen munnsår som jeg har hatt i ca. en uke. Disse er rundt omkring i tannkjøttet også har jeg en veldig sår gane. Dette gjør så det gjør veldig vondt og spise selvom jeg tar av skorpene på skivene er det er hælvete. Tenkte det skulle gå over fort som munnsår pleier, men nå har jeg hatt det litt over en uke og fortsatt ille. De to siste dagene har jeg skylt med Corsodyl(?) som skal drepe bakterier eller no. Men er dette typisk kyssesyken eller kan det være herpes?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Munnsår er som regel herpes simplex, men tror ikke man har munnsår inne i munnen. Da kalles det aft, og er noe annet så vidt jeg vet. Det er andre her inne som vet dette mye bedre enn meg, så du vil kanskje vente på at noen av dem svarer deg.

Jeg har hatt det. Da fikk jeg myrratinktur på apoteket i Trondhjem. Men ble ikke imponert over resultatet. Men nå bor jeg utenlands, her brukte jeg en liten flaske med en pensel i. Den inneholder en, av alle ting, rabarbraekstrakt i alkohol. Og virker som bare det. Vel, kanskje det finnes noe lignende tilgjengelig i Norge?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...